Wat is een niet-vast VoIP-telefoonnummer?
Een niet-vast VoIP-telefoonnummer is een virtueel telefoonnummer dat niet is gekoppeld aan het fysieke adres van de eigenaar. In plaats daarvan heeft u alleen een internetverbinding nodig en in tegenstelling tot traditionele telefoonnummers kunt u deze vanaf elke fysieke locatie gebruiken.
In eenvoudige bewoordingen kunt u bellen of sms’en vanaf een niet-vast VoIP-nummer met een netnummer van een bepaalde locatie zonder daar te wonen of een adres te hebben.
Deze flexibiliteit maakt het voor bedrijven gemakkelijk om lokaal aanwezig te zijn in een gebied, zelfs als ze niet fysiek aanwezig zijn. Alles wat u nodig hebt is een draadloze VoIP-router of een andere modem, en u kunt Gaan. Door klanten op een bepaalde locatie te bellen met nummers met een overeenkomend netnummer, is de kans groter dat ze hun vertrouwen winnen. Dit is een slimme manier om het bereik van uw bedrijf te vergroten.
Niet-vaste VoIP-nummers zijn ook kosteneffectief in het gebruik, omdat u mensen op verschillende locaties voor dezelfde prijs kunt bellen.
Skype en Google Voice zijn veelgebruikte platforms die gratis niet-vaste VoIP-diensten aanbieden. Om ze te gaan gebruiken en niet-vaste VoIP-gesprekken te voeren, installeert u gewoon de respectieve mobiele apps en maakt u een account aan.
Customer service software for the app generation
Provide customer support on the go with LiveAgent's mobile help desk app for both Android and IOS systems.
Hoe weet u of de beller een VoIP-nummer gebruikt?
VoIP-nummers zien eruit als gewone mobiele telefoonnummers. U kunt dus niet zien of een oproep of sms afkomstig is van een VoIP-telefoon door er simpelweg naar te kijken.
Met VoIP-providers kunt u bellen via het voice-over-internetprotocol. Deze technologie is cloudgebaseerd en stelt u in staat te bellen via een internetverbinding. Wanneer iemand u belt via een internettelefoon of VoIP-service, is het dus moeilijk te zeggen van welke fysieke locatie het telefoongesprek afkomstig is.
Als u echter de beller-ID of CNAM (Caller Name Delivery) van het nummer opzoekt, kunt u erachter komen of het telefoongesprek afkomstig is van een VoIP-nummer.
Wie gebruikt niet-vaste VoIP?
Niet-vaste VoIP-gebruikers variëren van particulieren tot bedrijven. Vanwege de flexibiliteit die het biedt, is een VoIP-nummer een waardevol hulpmiddel waarmee bedrijven hun klanten kunnen bedienen die gevestigd zijn in gebieden waar ze niet fysiek aanwezig zijn.
Bedrijven met werknemers verspreid over een groot gebied kunnen ook niet-vaste VoIP-lijnen gebruiken om verbonden te blijven zonder de kosten van een fysieke locatie.
Cloudgebaseerde callcenterproviders zoals LiveAgent integreren ook niet-vaste VoIP-providers in hun software. Op deze manier kunnen hun gebruikers callcentra creëren met vertegenwoordigers in elk deel van de wereld. In dit geval wijst de provider van het callcenter automatisch niet-vaste VoIP-nummers toe met hetzelfde netnummer als locaties waar de meeste oproepen vandaan komen.
Looking to enhance your call center's software capabilities?
LiveAgent offers over 50 integrations with VoIP providers.
Afgezien van het werken zonder locatiebarrières, kunnen deze bedrijven ook kosten besparen die gepaard gaan met het gebruik van een traditioneel kantoortelefoonsysteem voor interlokale of internationale gesprekken.
Vanwege de flexibiliteit en het gemak waarmee iedereen aan deze niet-vaste nummers kan komen, worden ze helaas ook gebruikt voor criminele activiteiten door oplichters en fraudeurs.
Kunt u een niet-vast VoIP-nummer terugbellen en sms’en?
Niet-vaste VoIP-nummertoewijzingen kunnen inkomende oproepen en sms-berichten ontvangen zolang de VoIP-beller een actieve internetverbinding heeft. Een VoIP-nummertoewijzing is een nummer dat u krijgt voor VoIP-oproepen wanneer u zich aanmeldt bij een serviceprovider.
Als u een VoIP-account hebt, kunt u ook bellen en sms’en vanaf je niet-vaste nummer naar andere VoIP-nummers of reguliere telefoonlijnen.
Als u problemen hebt met bellen of sms’en, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van uw VoIP-provider.
Is een niet-vaste VoIP te traceren?
Zoals eerder vermeld, zijn niet-vaste VoIP-lijnen gemakkelijk te verkrijgen en bieden ze flexibiliteit, vooral als het gaat om internationaal bellen. Helaas maakt deze flexibiliteit het ook een uitdaging om te traceren. Het is echter niet onmogelijk om een niet-vast VoIP-nummer te herleiden tot de beller.
Het opsporen van spraakcommunicatie vanaf een niet-vaste VoIP-telefoon is handig als u criminele activiteiten vermoedt en dit wilt melden aan de autoriteiten.
Hoewel het niet altijd eenvoudig is om een niet-vast VoIP-gesprek te traceren, zijn er verschillende manieren om dit veilig te doen.
U kunt telefoonboeken en records doorzoeken of een identificatieservice gebruiken, zoals nummerherkenning.
- Telefoonboeken en gegevens: Een manier om een VoIP-beller te identificeren is door de telefoonboeken en gegevens van telecommunicatiebedrijven te controleren. Deze records kunnen online of offline zijn. Wanneer u toegang krijgt tot deze records, zoekt u eenvoudig naar de gebruiker die aan het nummer is gekoppeld.
Houd er echter rekening mee dat VoIP-toewijzingen kunnen veranderen zonder een overeenkomstige update in de records. De gebruiker die aan het nummer is gekoppeld, is dus mogelijk niet langer de huidige houder.
- Een identificatieservice: als u toegang heeft tot een identificatieservice, kunt u mogelijk de eigenaar van een VoIP-lijn achterhalen. Het probleem met deze methode is dat de meeste bellers met criminele bedoelingen hun beller-ID vervalsen, dus het is moeilijk om ze te identificeren.
Hoewel deze methoden kunnen werken, vindt u het misschien nog steeds een uitdaging om het fysieke adres van de beller te vinden. U kunt dus niet vertrouwen op de resultaten die u krijgt. De beste manier om met frauduleuze VoIP-nummers om te gaan, is ze te melden en de rest over te laten aan de autoriteiten.
Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-telefoonnummers?
Er is één belangrijk verschil tussen de twee soorten VoIP-nummers. Terwijl vaste VoIP-nummers zijn gekoppeld aan het fysieke adres van de houder, is een niet-vast VoIP-nummer niet gekoppeld aan het fysieke adres van de houder.
Als u probeert te beslissen of u voor een vast of niet-vast VoIP-nummer moet kiezen, zijn hier enkele voor- en nadelen waarmee u rekening moet houden:
Voor- en nadelen van vaste VoIP-nummers
Voordelen
- Een geloofwaardig zakelijk telefoonnummer dat uw klanten gemakkelijk kunnen vertrouwen.
- Hulpdiensten kunnen eenvoudig uw exacte locatie traceren in geval van veiligheidsproblemen, bijvoorbeeld bij het maken van noodoproepen.
- Toegang tot meer geavanceerde bel- en routeringsfuncties voor uw klanten en medewerkers.
Nadelen
- Niet-vaste VoIP-providers hebben een gedetailleerd fysiek adres nodig, inclusief uw straatadres, voordat ze een telefoonnummer verstrekken.
- Vaste VoIP-serviceproviders brengen over het algemeen kosten in rekening voor de installatie en het gebruik van hun functies.
- Interlokale gesprekken zijn duur.
- Als uw bedrijf zich richt op mensen in een groot gebied, zal het een uitdaging zijn om lokaal aanwezig te zijn, aangezien uw telefoonnummers gekoppeld moeten zijn aan een van uw kantoren of het hoofdkantoor.
Voor- en nadelen van niet-vaste VoIP-nummers
Voordelen
- U kunt eenvoudig een lokale aanwezigheid bij uw klanten opzetten, ongeacht uw fysieke locatie.
- Niet-vaste VoIP-nummers zijn eenvoudig te verkrijgen en eenvoudig in te stellen.
- In tegenstelling tot vaste VoIP-nummers, traditionele vaste lijnen of andere zakelijke telefoondiensten, kunt u voor dezelfde prijs mensen op verschillende locaties bellen.
Nadelen
- Niet-vaste VoIP-nummers zijn niet gemakkelijk te identificeren en uw klant kan uw oproepen verwarren met spammers of fraudeurs.
- Beperkte toegang tot hulpdiensten omdat het moeilijk zal zijn om uw telefoontje naar een fysiek adres te herleiden.
Voordelen van niet-vaste VoIP-nummers
Het gebruik van een niet-vast VoIP-nummer kan de externe communicatie van uw bedrijf een boost geven en u op de volgende manieren meer flexibiliteit geven:
Goedkopere beltarieven
Met niet-vaste VoIP-oplossingen kunt u bellen naar verschillende locaties zonder de hoge prijzen. Aangezien u via internet belt, hoeft u alleen maar uw internetabonnement te betalen (geen telefoonrekening!). Dit maakt het een zeer kosteneffectieve optie voor zakelijke doeleinden.
gemak om aan te schaffen
De meeste zakelijke VoIP-providers hebben alleen een emailadres nodig om een account bij hen aan te maken. Na enkele aanmeldingsstappen krijgt u een niet-vast VoIP-nummer toegewezen en kunt u binnen de kortste keren beginnen met communiceren met uw klanten.
Als u bijvoorbeeld een online bedrijf runt zonder fysieke winkel, kunt u een niet-vaste VoIP-bedrijfslijn hebben met niet meer dan een emailadres.
Eenvoudige bedrijfsuitbreiding
Door een niet-vast VoIP-nummer te bezitten, kunt u het bereik van uw bedrijf uitbreiden tot buiten uw fysieke locatie. U kunt bijvoorbeeld in de VS wonen en contact opnemen met uw Canadese klanten met een lokaal telefoonnummer.
Onbeperkte functies voor bellen via de cloud
Veel niet-vaste VoIP-oplossingen worden geleverd met extra functies. Bijvoorbeeld LiveAgent‘s VoIP callcenter telefoonsysteem is uitgerust met geavanceerde functies zoals IVR, automatisch terugbellen, ACD , slimme oproeproutering, gesprek doorverbinden, ondersteuning voor softphones, onbeperkte oproepopnames, videogesprekken, enzovoort.
Als u een team van externe medewerkers heeft, kunnen ze effectief samenwerken, ongeacht hun fysieke locatie, dankzij de belfuncties van LiveAgent.
Discover all that LiveAgent has to offer
Enjoy the benefits of an omnichannel cloud-based call center software.
Frequently Asked Questions
Wat is een niet-vast VoIP-telefoonnummer?
Een niet-vast VoIP-telefoonnummer is een virtueel telefoonnummer dat niet gebonden is aan een fysiek adres. In plaats daarvan kunt u bellen via internet met behulp van voice-over-internetprotocollen.
Hoe weet u of de beller een VoIP-nummer gebruikt?
U kunt een VoIP-nummer onderscheiden van een traditioneel telefoonnummer door de beller-ID en CNAM-gegevens voor het gesprek op te zoeken.
Wie gebruikt niet-vaste VoIP?
Bedrijven gebruiken niet-vaste VoIP-oplossingen om een lokale aanwezigheid op te bouwen en de wereldwijde communicatie tussen een team van externe medewerkers te verbeteren. Personen die de flexibiliteit nodig hebben om goedkoop internationaal te kunnen bellen, gebruiken deze nummers ook. Helaas maken criminelen ook misbruik van deze nummers om oplichting en frauduleuze activiteiten uit te voeren.
Kunt u een niet-vast VoIP-nummer terugbellen en sms'en?
Ja, u kunt bellen of sms'en naar een niet-vast VoIP-nummer zolang deze een actieve internetverbinding heeft.
Is een niet-vaste VoIP te traceren?
Hoewel het een hele uitdaging is om een niet-vast VoIP-nummer te traceren, is het mogelijk. De resultaten die u krijgt, zijn mogelijk niet nauwkeurig. U kunt het beste de bevoegde autoriteiten het nummer voor u laten traceren als u criminele activiteiten vermoedt.
Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-telefoonnummers?
Vaste VoIP-nummers zijn gekoppeld aan een persoonlijk of zakelijk adres, terwijl niet-vaste VoIP-nummers virtuele nummers zijn die niet beperkt zijn tot een fysiek adres of geografische locatie.
Voordelen van niet-vaste VoIP-nummers
Niet-vaste VoIP-nummers zijn gemakkelijk te verkrijgen en meestal moet u een paar aanmeldingsstappen doorlopen met uw emailadres. Omdat ze niet beperkt zijn tot een geografische locatie, maken VoIP-oplossingen het voor een bedrijf gemakkelijk om lokaal aanwezig te zijn. Het is ook budgetvriendelijk en wordt geleverd met extra functies, afhankelijk van welke provider u kiest.
Na het lezen van deze pagina over niet-vaste VoIP-nummers, kunt u verder verkennen hoe een VoIP nummer werkt en waarvoor het wordt gebruikt. Dit artikel legt uit waarom bedrijven VoIP-telefoonnummers zouden moeten overwegen en hoe ze kunnen worden verkregen.
Als u geïnteresseerd bent in de verschillen tussen VoIP-opties, bekijk dan de sectie over vaste VoIP. Hier ontdekt u de voor- en nadelen van vaste VoIP-nummers, inclusief verbeterde beveiliging en transparantie.
Ontdek de veelzijdige telefoonsystemen die callcenters gebruiken, van IP- en VoIP-telefoons tot mobiele systemen en digitale receptionistes. Leer hoe je met de juiste apparatuur, zoals desktops en callcentersoftware, jouw klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen. Bezoek onze pagina en upgrade je callcenter efficiëntie!