Wat is een macro?
Er kunnen bepaalde acties zijn die uw ondersteuningsteam blijft herhalen. Om hun tijd te besparen, kunt u voorbereide reacties of acties maken en uw team deze laten gebruiken in plaats van elke keer het hele proces te moeten doorlopen.
Macro’s (of standaard of vooraf gedefinieerde antwoorden) zijn een snelle manier om aan de behoeften van uw klanten te voldoen. Ze helpen u ook om consistentie te bereiken in de antwoorden van verschillende leden van het ondersteuningsteam.
Meer weten over Standaardberichten in LiveAgent
Frequently Asked Questions
Wat is een macro?
Een macro is een berichtsjabloon die moet worden verzonden wanneer een klant een overeenkomend ondersteuningsticket ontvangt. Dankzij macro's kunt u uw werk automatiseren, omdat u hiermee herhaalde antwoorden kunt geven. De agent hoeft niet elke keer een nieuw bericht aan te maken.
Is het de moeite waard om macro's te gebruiken?
Het gebruik van macro's is noodzakelijk. Ze maken het werk beslist gemakkelijker en besparen tijd. Ze laten u toe om uw werk te automatiseren omdat u niet steeds hetzelfde bericht hoeft te typen, telkens als een klant met dezelfde vraag komt. Dankzij hen krijgt de klant vrijwel onmiddellijk antwoord op zijn vraag.
Biedt LiveAgent macro's?
LiveAgent biedt macro's. Met kant-en-klare berichten kunt u snel reageren op veelvoorkomende verzoeken met een standaardantwoord. In plaats van een antwoord te schrijven, gebruikt hij een kant-en-klaar bericht waarin de klant wordt verteld hoe het probleem kan worden opgelost.
Na het lezen van de uitleg over macro's, kan het nuttig zijn om meer te leren over helpdesksjablonen. Ontdek waarom het gebruik van antwoordsjablonen voor helpdesks de efficiëntie kan verhogen en bekijk 10 voorbeelden die je direct kunt gebruiken. Een andere interessante pagina is die over standaardantwoorden (macro’s). Hier leer je wat standaardberichten zijn en hoe ze verschillen van vooraf gedefinieerde antwoorden, wat kan helpen bij snellere responstijden en grotere klantentevredenheid. Als je geïnteresseerd bent in het automatiseren van je klantenservice, kijk dan eens naar de pagina over ondersteuningsautomatisering. Ontdek de voordelen van automatisering zoals verhoogde klantentevredenheid en verbeterde productiviteit van medewerkers. Tot slot, als je ideeën nodig hebt voor het reageren op sociale media, bekijk dan de algemene antwoordsjablonen. Leer hoe je consistent en snel kunt reageren, terwijl je een online persoonlijkheid opbouwt.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!