Wie zijn live chatvertegenwoordigers?
Live chatvertegenwoordigers zijn medewerkers die vragen en verzoeken van klanten beantwoorden via live chat. Live Chat is een functie van helpdesksoftware. Het wordt in veel bedrijven gebruikt om real-time antwoorden te geven op vragen van klanten.
Als u meer wilt weten over hoe u uw live chatondersteuning en klantentevredenheid kunt verbeteren, lees dan LiveAgent – Helpdesksoftware.
Welke vaardigheden hebben ze nodig?
Vertegenwoordigers moeten efficiënt zijn met computers, snel reageren en kennis hebben van alle computersoftware die door uw bedrijf wordt gebruikt, evenals de producten of diensten van uw bedrijf. Vertegenwoordigers moeten ernaar streven behulpzaam te zijn, professioneel te communiceren en live chatsessies met klanten beleefd af te sluiten.
Naast alle bovengenoemde vaardigheden moeten vertegenwoordigers kunnen multitasken. Het beantwoorden van vragen van klanten via live chat vereist dat klantenvertegenwoordigers de klant onmiddellijk antwoorden terwijl ze verdere informatie over de klant opzoeken. Daarom kunnen ze het probleem van de klant snel onderzoeken en vervolgens tijdig een oplossing presenteren.
Hoe snel moeten live chatvertegenwoordigers reageren op klanten?
Van een agent wordt verwacht dat hij binnen drie minuten reageert op vragen van klanten nadat deze een toegewezene voor dat ticket is geworden. De verwachte responstijd varieert echter van sector tot sector. Daarom is het belangrijk om sectorbenchmarks op te zoeken bij het bepalen van responstijdverwachtingen voor uw vertegenwoordiger. U kunt de responstijd instellen in klantenservicesoftware, zoals LiveAgent.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – klantenservicesoftware.
Bonustips om de efficiëntie van live chatvertegenwoordigers te verbeteren
Live chatvertegenwoordigers reageren meestal ook op vragen van klanten van andere kanalen. Zoals sociale media of email. Hier zijn enkele tips om hun dagelijkse workflow te verbeteren en hun productiviteit te verhogen.
1. Typetest voor live chatvertegenwoordigers
Live chat-typetest is een geweldig hulpmiddel om te testen hoe effectief uw klantenservice/ondersteuningsteam is. LiveAgent biedt deze test gratis aan. Als gevolg hiervan kunt u de vaardigheden van uw live chatvertegenwoordigers en klantenervaring verbeteren. Hier is een gratis live chattypetest.
2. Klantenservicesoftware
Een klantenservicesysteem is een handig hulpmiddel voor elk bedrijf dat te maken heeft met vragen van klanten via meerdere kanalen. Bovendien stelt het uw team in staat om effectief met klanten om te gaan. U hoeft niet meer tussen interfaces te wisselen. Beantwoord eenvoudig alle vragen van klanten vanuit één Algemene inbox.
Voordelen van klantenservicesoftware:
- Verhoogde winst
- Trouwe klanten
- Efficiënte ondersteuningsworkflow voor live chat
Klantenservice softwarefuncties voor verbeterde live chatondersteuning:
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
3. Klantenportaal
Door een klantenportaal te hebben met veelgestelde vragen, handleidingen en video’s, kunt u 24/7 klantenondersteuning bieden zonder extra kosten. Bovendien kan uw klantenservice effectief informatie verstrekken door klanten naar deze diepgaande informatieve artikels te leiden. Een ander groot voordeel is dat de live chatoperators zich kunnen concentreren op belangrijke vragen van klanten, terwijl de informatieve vragen op uw website worden beantwoord.
Try out LiveAgent for FREE
Provide the necessary work environment for your live chat agents. Try out stellar customer service software for free and improve your overall business.
Frequently Asked Questions
Who are live chat agents?
Live chat agents are employees of the customer service team who answer customer questions and inquiries via live chat. It is one feature of the support software and is used to get the customer a real-time response.
What are the tasks of a live chat agent?
The main task of a live chat agent is primarily to help customers. A live chat agent needs to be efficient on the computer to respond quickly to customer needs. Must have knowledge of the products and services offered by the company, as well as demonstrate great communication skills that will allow you to help customers when they have a problem, e.g. with the purchase or service of products. Additionally, the agent must be able to perform multiple activities simultaneously.
What live chat agents are not allowed to do?
Live agent may not perform tasks that are beyond the technical capabilities of live chat, as well as tasks for which they are not authorized and restricted by e.g. the law.
Als je meer wilt weten over hoe je efficiëntie kunt verbeteren, lees dan het artikel over live chatvertegenwoordigers. Het biedt nuttige tips en inzichten die je niet wilt missen.
Wil je de basis begrijpen, bekijk dan het artikel over basisvertegenwoordigers. Hier worden de voordelen en veelgestelde vragen behandeld.
Als je geïnteresseerd bent in klantvriendelijke communicatie, is het artikel over live chat etiquette een must-read. Het legt uit waarom etiquette belangrijk is en geeft praktische voorbeelden.
Tot slot, als je nieuwsgierig bent naar nieuwe technologieën, ontdek dan de voordelen van live chatvideo. Het laat zien hoe je live videochat kunt gebruiken voor betere klantinteractie.