Wat is levenslange waarde?
Zakelijk gezien is de levenslange waarde of (LTV) de geldwaarde of waarde die u van een klant kunt winnen met betrekking tot hun relatie met uw bedrijf.
De levenslange waarde is een zeer sterke human resource en financieringsindicator. Hoewel het sterk afhankelijk is van schattingen, maar het geeft een duidelijk beeld van het aantal klanten dat u in de komende jaren kunt bereiken en hoe nuttig het voor u is om een klantenkring te krijgen. Daarnaast biedt het een kosten-batenanalyse (CBA) van de vraag of u klanten moet krijgen en de kosten van het verkrijgen van een klant.
Frequently Asked Questions
Wat is levenslange waarde?
De levenslange waarde van de klant, d.w.z. CLV of LTV, is een van de belangrijkste statistieken waarmee u een klant kunt volgen als onderdeel van de klantenservice. Hiermee kunt u bepalen hoe waardevol een klant is voor uw bedrijf op basis van de volledige relatie tussen klant en bedrijf. Deze indicator helpt bedrijven strategieën te ontwikkelen voor het werven van nieuwe klanten en het behouden van degenen die al iets hebben gekocht.
Hoe de levenslange waarde berekenen?
Om de langetermijnwaarde van een klant te berekenen, moet u eerst de gemiddelde waarde berekenen van de aankopen die ze hebben gedaan en dat aantal vervolgens vermenigvuldigen met de gemiddelde frequentie van aankopen. Zo bepaalt u de waarde van de klant. In de volgende stap moet u het vermenigvuldigen met de levensverwachting van de klant.
Hoe de levenslange waarde te verbeteren?
Er zijn verschillende overwegingen om de levenslange waarde van de klant te verhogen. Ten eerste kunt u waardevolle inhoud leveren die uw klanten betrekt. Ten tweede zal een efficiënte klantenservice hier een belangrijk punt zijn. Het is ook van cruciaal belang om naar uw klanten te luisteren en hen een persoonlijke ervaring te bieden.
Na het lezen van de huidige pagina over levenslange waarde, kun je meer leren door te duiken in Wat is klantenwaarde en hoe creëert u deze?. Dit artikel legt uit hoe u waarde voor uw klanten kunt creëren en waarom dat belangrijk is.
Daarnaast kun je ontdekken hoe een klantenservice enquête kan helpen om uw klantenservice te verbeteren. Het biedt inzicht in hoe enquêtes waardevolle feedback kunnen opleveren om uw klanten beter van dienst te zijn.
Ontdek het klantenservicecenter: het centrale punt voor effectieve klantencommunicatie via oproepen, e-mails, live chats en faxen. Vergroot klanttevredenheid met automatische oproepverdeling, opname en data-analyse. Start nu een gratis 14-daagse proefperiode met LiveAgent en verbeter uw klantenservice!
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!