Wat is een krachtkiezer?
Een krachtkiezer is een uitgaande kiezer die op grote schaal wordt gebruikt in callcentra sinds zijn introductie in de jaren 70. Deze automatische kiesmodus selecteert en belt het ene nummer na het andere in de wachtrij voor elk van de beschikbare callcentermedewerkers. Het volgende nummer in de contactenlijst wordt pas gekozen nadat het vorige gesprek is voltooid en de agent klaar is om het volgende gesprek aan te nemen.
Wanneer het systeem een nummer bereikt dat onbeheerd, bezet of verbroken is, gaat het onmiddellijk verder met het kiezen van het volgende nummer zonder dat de agent enige handmatige invoer nodig heeft. Wanneer een echte persoon de telefoon opneemt, verbindt de power dialer het gesprek onmiddellijk met de agent. Als er echter een antwoordapparaat of voicemail wordt gedetecteerd, kan een agent ervoor kiezen om op te hangen en handmatig naar de volgende oproep te gaan, of een voicemailbericht achterlaten.
Met een geautomatiseerd kiessysteem zijn veregenwoordigers van nature efficiënter omdat ze geen tijd hoeven te verspillen aan zoeken en uitzoeken welk nummer ze moeten bellen vervolgens, en elk nummer op de bellijst handmatig kiezen. In plaats daarvan kunnen ze meer tijd besteden aan het praten met potentiële klanten. Indien geïntegreerd met CRM, zal de krachtige kiezer ook de beschikbare informatie van de contactpersoon weergeven, wat meer geïnformeerde en gepersonaliseerde verkoopgesprekken mogelijk maakt.
In vergelijking met andere kiestechnologieën (zoals voorspellende dialers en progressieve dialers), zijn power dialers het meest geschikt voor kleine en middelgrote outbound callcenterteams. Ze worden meestal gebruikt voor verkoop, uitgaande marketingcampagnes, follow-ups van klantenservice, cold calling, enz. Power dialers kunnen een ideale oplossing zijn voor het bellen van contactlijsten van hoge kwaliteit, zoals bestaande klanten, en in gevallen waarin vertegenwoordigers waarschijnlijk langere interacties (wanneer de gemiddelde gespreksduur lang of onvoorspelbaar is).
Omdat krachtkiezers nummers één voor één uit de lijst bellen en functies gebruiken zoals dynamische leaddistributie, zijn vertegenwoordigers altijd aanwezig en klaar om deel te nemen aan een gesprek zodra het gesprek is verbonden. Dat zorgt voor beter lead- en contactbeheer, minder afgebroken oproepen, minder inactieve tijd en meer gesprekstijd van vertegenwoordigers, verbeterde efficiëntie van agenten en hogere verkoopconversies.
Try LiveAgent Today
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated call center software for SMB.
Frequently Asked Questions
Hoe werkt een krachtkiezers?
Een krachtkiezer (een soort automatische nummerkiezer voor een callcenter) belt automatisch nummers na elkaar in een contactenlijst zodra de belsessie is gestart. Het systeem belt het volgende nummer pas nadat het huidige telefoongesprek is beëindigd door een vertegenwoordiger of een klant, en gaat onmiddellijk door naar het volgende gesprek als niemand opneemt, het nummer bezet is of de verbinding wordt verbroken, of het antwoordapparaat wordt gedetecteerd. Wanneer een echte persoon de telefoon opneemt, wordt de oproep onmiddellijk doorverbonden met de beschikbare verkoper. Power dialers ontlasten agenten van handmatig kiezen.
Wat is 'wachttijd' in een krachtkiezer?
'Wachttijd' in een krachtkiezer is de tijdsduur tussen de twee gesprekken, vanaf het moment dat een gesprek is afgerond tot het moment dat het volgende gesprek wordt gestart. De meeste power dialer-softwaresystemen maken het mogelijk om de wachttijd in te stellen volgens de eigen voorkeuren van agenten. Het stelt vertegenwoordigers in staat om de beschikbare details (bijv. eerdere interacties) door te nemen voordat de kiezer het volgende nummer begint te bellen, zodat ze beter voorbereid zijn op het gesprek.
Is het mogelijk om een krachtkiezer te gebruiken in LiveAgent?
Hoewel de callcentersoftware van LiveAgent zowel een inkomend callcenter als een uitgaand callcenter mogelijkheden, maakt power dialer momenteel geen deel uit van de LiveAgent-contactcentrumoplossing. Het maakt echter wel uitgaand bellen mogelijk via click-to-call-kiezen vanaf webpagina's, wat een grote hulp kan zijn voor verkoopteams.
Als je meer wilt weten over de verschillende opties binnen klantenondersteuning, kun je beginnen met het verkennen van de Voorbeeldkiezer. Dit artikel legt uit wat een voorbeeldkiezer is en hoe het kan helpen om de prestaties en efficiëntie van vertegenwoordigers te verbeteren.
Een ander interessant onderwerp is het Klantenondersteuningscallcenter. Hier leer je over de verschillende telefoonsystemen in callcenters en hoe je het juiste callcenter voor jouw bedrijf kiest.
Daarnaast is er de Robo kiezer, die uitlegt wat een robo kiezer is en hoe dit kan bijdragen aan een efficiëntere klantenservice.
Vergeet niet om ook een kijkje te nemen bij de Web Helpdesk. Dit artikel biedt inzicht in wat een web helpdesk is en hoe het kan helpen bij het verbeteren van de klantenservice.
Tot slot is er het artikel over het Dashboard. Ontdek wat een dashboard is en hoe het kan worden gebruikt om de klantenservice te verbeteren.
Ontdek de kracht van de Robo-kiezer: een geavanceerd softwaresysteem om efficiënt vooraf opgenomen berichten naar een groot publiek te verzenden. Ideaal voor afspraakherinneringen, waarschuwingen en meer. Hoewel robogesprekken soms negatief worden gezien vanwege scams, worden ze legitiem ingezet in diverse sectoren. Bezoek onze pagina om te leren hoe deze technologie uw communicatie kan transformeren!
Ontdek alles over voorspellende kiezers in callcentersoftware. Leer hoe automatische nummerkeuze en voorspellende algoritmen de efficiëntie van vertegenwoordigers verhogen, de wachttijd minimaliseren en meer gesprekken mogelijk maken. Begrijp de functies zoals CRM-integratie, antwoordapparaatdetectie, en de voordelen van meer resoluties en lagere kosten per gesprek. Bezoek onze pagina voor een diepgaand inzicht in voorspellende kiezers en hoe ze uw klantcontactstrategie kunnen transformeren.