Wat is een klantentevredenheidsbeoordeling?
Klanten kunnen feedback geven nadat hun ticket is opgelost. Dit gebeurt door middel van een eenvoudige vragenlijst met 2 opties: goede of slechte beoordeling. Klanten kunnen ook een reactie achterlaten als ze hun mening willen geven. Klantentevredenheidsbeoordeling is een geweldige manier om de efficiëntie van uw vertegenwoordigers te zien.
Beoordelingen kunnen alleen worden verstrekt door klanten en niet door vertegenwoordigers, zelfs als ze het ticket hebben aangevraagd.
Frequently Asked Questions
Wat is klantentevredenheidsbeoordeling?
De klantentevredenheidsbeoordeling is een maatstaf die ons laat zien hoe tevreden de klant is over de klantenservice. Zij kunnen hierop antwoorden nadat hun melding is opgelost door een vertegenwoordiger. Dit gebeurt meestal met een eenvoudige vragenlijst waarbij u kunt aangeven of de beoordeling goed of slecht is.
Hoe de klantentevredenheidsbeoordeling berekenen?
De klantentevredenheidsbeoordeling kan bijvoorbeeld worden berekend door middel van een eenvoudige vragenlijst die de klant na het oplossen van zijn aanvraag ter beschikking wordt gesteld. De klant geeft een positieve of negatieve beoordeling en op de beoordelingsschaal van klanten kunnen we beoordelen of klanten tevreden zijn over de service.
Hoe de klantentevredenheid te verbeteren?
Om uw klantentevredenheidsbeoordeling te verhogen, moet u uw klantenservice ontwikkelen. Denk eraan om uw klanten individueel te behandelen en aandacht aan hen te schenken als individuen. Geef uw klanten de mogelijkheid om via verschillende kanalen gecontacteerd te worden om de beste voor hen te kiezen. Reageer zo snel en gemakkelijk mogelijk op problemen van klanten. Verzamel feedback en beoordelingen van klanten. Gebruik ze om uw acties te verbeteren.
Na het lezen van de huidige pagina over klantentevredenheidsbeoordeling, kunt u meer leren over hoe u een effectieve klantentevredenheidsenquête kunt opzetten. Deze enquête helpt u bij het verzamelen van waardevolle feedback van uw klanten. Ontdek ook hoe het begrijpen van de klantentevredenheidsscore u kan helpen om de tevredenheid van uw klanten te meten en te verbeteren. Bent u benieuwd naar manieren om uw klantenservice te verbeteren? Lees dan hoe klantenvreugde een cruciale rol speelt in klanttevredenheid. Tot slot, voor praktische tips en sjablonen, kunt u de vragen voor klantentevredenheidsenquêtes bekijken die uw enquêtes effectiever maken.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!