Wat is een klantenservicecenter?
Klantenservicecenter, ook wel contactcenter genoemd, is een specifiek onderdeel van de organisatie. Het center is samengesteld uit vertegenwoordigers van de klant. De belangrijkste functie is het beheren van alle klantencontacten. Klantenservicecenter is ook een belangrijk onderdeel van klantenrelatiebeheer.
Het klantenservicecenter is te vergelijken met een callcenter. Het verschil is dat het callcenter zich vooral richt op telefonische communicatie. Klantenservicecenter behandelt alle soorten communicatie – emails, live chat, oproepen of faxen.
Een callcenterintegratie kan op de lange termijn waardevol zijn voor uw bedrijf, omdat het een directe communicatielijn biedt tussen u en uw klanten
Frequently Asked Questions
Hoe een klantenservicecenter te definiëren?
Het klantenservicecenter is software waarmee u effectief klantenservice kunt verlenen. Dankzij dit heeft het bedrijf de kans om gegevens te verzamelen over de klanten die het bedient, de klantenservice te ontwikkelen en te verbeteren.
Wat zijn de basisfuncties van klantenservicecentra?
De basisfuncties van het klantenservicecenter zijn automatische distributie van oproepen rechtstreeks naar een specifieke vertegenwoordiger, oproepopname (u moet klanten hierover informeren), integratie van mobiele telefonie of interactieve voice response. Het vermogen om analyses uit te voeren en gegevens te verzamelen is uiterst belangrijk.
Wat zijn de soorten klantenservicecentra?
Het belangrijkste type klantenservice is het Inkomend callcenter, waar alleen telefoontjes van klanten worden afgehandeld. Het tweede type is een uitgaand callcenter, een center dat alleen oproepen van vertegenwoordigers naar potentiële of huidige klanten uitvoert. Het derde type is een virtueel callcenter waarmee u allerlei soorten telefoongesprekken kunt voeren.
Als je meer wilt weten over het verbeteren van je klantenservice, bekijk dan de frequently asked questions voor handige antwoorden en tips. Deze pagina biedt sjablonen voor helpdeskantwoorden die je kunt gebruiken om effectief met je klanten te communiceren.
Wil je dieper ingaan op klantenservice callcenters? Lees dan over het klantenondersteuningscallcenter en ontdek hoe je de juiste callcentersystemen voor je bedrijf kiest. Hier leer je ook over de essentiële functies en taken van een callcenter.
Ben je geïnteresseerd in contactcenters? Het artikel over het contactcenter als service legt uit wat een contactcenter als een service is en wat de voordelen zijn. Je krijgt ook inzicht in de verschillende soorten contactcentra en hun werking.
Voor een overzicht van de beste klantenservicesoftware van 2023, bezoek de pagina over Nederlandse klantenservicesoftware. Hier vind je informatie over de componenten van een klantenondersteuningssysteem en tips voor het kiezen van de beste software voor jouw bedrijf.
Wil je meer weten over de tools die je kunt gebruiken in klantenservice? Lees dan over klantenservicetools om te begrijpen welke tools je kunnen helpen de klantenervaring te verbeteren.
Tot slot, als je op zoek bent naar geavanceerde contactcentersoftware, bekijk de Nederlandse contactcenter software. Deze pagina biedt inzicht in hoe contactcenteroplossingen je servicebeheer en productiviteit kunnen verbeteren.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!