Wat is een klantenservice training?
Als bedrijven de verwachtingen van de klant kunnen overtreffen, bieden ze een uitstekende klantenondersteuning. Klantenservicetraining of CST is een activiteit – klantenvertegenwoordigers leren hoe ze positieve taal kunnen gebruiken, met waarde kunnen reageren of communiceren met boze klanten.
Ze leren nieuwe vaardigheden of informatie over producten of diensten om de klantentevredenheid en loyaliteit te vergroten. Klantenvertegenwoordigers worden professioneler en getraind. Het kan bedrijven ook helpen de verkoop en inkomsten te verhogen en de kosten te verlagen.
Frequently Asked Questions
Wat is klantenservicetraining?
Customer service training (CST) is een training voor medewerkers van een organisatie gericht op het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en competenties die de klantentevredenheid verhogen. Elke medewerker die contact heeft met de klant moet een dergelijke training ondergaan, met bijzondere nadruk op het klantenserviceteam.
Wie moet deelnemen aan een klantenservice training?
Iedere medewerker die contact heeft met de klant dient deel te nemen aan een klantenservice training. Of het nu iemand is die in het klantenserviceteam werkt of een lid van de marketingafdeling, of iemand die aan de receptie van het kantoor van de organisatie werkt. Hierdoor beschikt iedereen over de basiskennis die de organisatie als professional in de ogen van de klant plaatst en de klant in de spotlight zet.
Wat zijn de soorten klantenservice trainingen?
De soorten trainingen voor klantenservice zijn geweldig. De eerste is een door een instructeur geleide training. Dit formulier is zeer interactief en stelt u in staat om te praten en kennis te delen. Een ander voorbeeld is een webinar. Dit is een meer eenzijdig webinar, maar deelnemers kunnen meestal wel schriftelijk vragen stellen en discussies voeren. Een andere vorm is elearning, die individueel thuis kan worden ingevuld. Mentorschap is de volgende. In dit geval behandelen we meestal werk 1 op 1. Daarnaast hebben we instructies die uitleggen hoe de klus moet worden geklaard, Electronic Productivity Assistance System (EPSS), dat werknemers helpt de technische vaardigheden te verwerven die ze nodig hebben om uitstekende klantenservice te bieden .
Als je meer wilt leren over belangrijke vaardigheden in de klantenservice, bekijk dan de klantenservicevaardigheden checklist. Hier ontdek je waarom zachte vaardigheden, zoals geduld en empathie, essentieel zijn voor een uitstekende service.
Voor een diepgaand begrip van training in klantenservice, lees het artikel over training uitgelegd. Dit artikel legt uit wat training inhoudt en bevat veelgestelde vragen om je te helpen bij het verbeteren van je klantenservice.
Ben je geïnteresseerd in het verbeteren van je klantenserviceteam? Het artikel over opleiding in klantenservice biedt waardevolle inzichten. Leer over pre-employment opleidingen en hoe aanvullende trainingen zachte vaardigheden kunnen behouden.
Verken de noodzaak van zachte vaardigheden in de klantenservice. Deze pagina legt uit waarom vaardigheden zoals vriendelijkheid en communicatie cruciaal zijn voor uitstekende klantenondersteuning.
Tot slot, als je meer wilt weten over hoe automatisering kan helpen, ontdek dan ondersteuningsautomatisering. Dit artikel bespreekt de voordelen en biedt tips om automatiseringsfuncties effectief in te stellen.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Ontdek het klantenservicecenter: het centrale punt voor effectieve klantencommunicatie via oproepen, e-mails, live chats en faxen. Vergroot klanttevredenheid met automatische oproepverdeling, opname en data-analyse. Start nu een gratis 14-daagse proefperiode met LiveAgent en verbeter uw klantenservice!