Wat is klantentevredenheid?
Klantentevredenheid is een term die veel gebruikt wordt in marketing. In de economie is klanttevredenheid de reeks technieken en strategieën die gericht zijn op het maximaliseren van de klantentevredenheid. Het is een maatstaf voor hoe de producten en diensten die door een bedrijf worden geleverd, voldoen aan de verwachtingen van de klant of deze overtreffen. Klantentevredenheid wordt gedefinieerd als het aantal klanten, of het percentage van het totale aantal klanten, wiens rapport over hun ervaring met een bedrijf, haar producten of haar diensten (beoordelingsindices) de vastgestelde tevredenheidsniveaus overschrijdt.
Frequently Asked Questions
Wat houdt de tevredenheid van de klantenservice in?
Tevredenheid over de klantenservice is niets anders dan de klantentevredenheid die ze hebben na contact met de klantenservice. Het is de mate van tevredenheid over de geleverde service, het oplossen van hun probleem en het verkrijgen van hulp en ondersteuning.
Hoe klantentevredenheid meten?
Klantentevredenheid kan op verschillende manieren worden gemeten. U kunt de klant vragen om de enquête in te vullen, hetzij in de applicatie (als u die heeft) of waar dan ook nadat de service is voltooid - op sociale media, per e-mail en per telefoon. Tevredenheid kan ook worden gemeten met speciale maatregelen, zoals zoals CSAT, net promoter score of beoordeling van klanteninspanning.
Hoe de klantentevredenheid te verbeteren?
Om de tevredenheid van de klantenservice te verbeteren, moet u eerst en vooral klantenservice ontwikkelen en streven naar uitmuntendheid. Het is uiterst belangrijk dat de klant centraal staat - luister naar klanten, geef ze wat ze nodig hebben en wees proactief. Actief zijn laat zien dat de klant belangrijk is voor het bedrijf.
Als je meer wilt weten over klantentevredenheid, is het een goed idee om het artikel over Klantentevredenheid te lezen. Het legt uit wat klantentevredenheid is en hoe je deze kunt verbeteren. Daarnaast kun je ook kijken naar de Klantenservice enquête om te begrijpen hoe een enquête kan helpen bij het verbeteren van de klantenservice. Ook is er een handige gids over de Klantentevredenheidsenquête die je door de belangrijkste stappen leidt om een effectieve enquête op te stellen. Wil je specifieke vragen voor je enquête? Bekijk dan de Vragen voor klantentevredenheidsenquêtes voor gratis sjablonen. Vergeet niet om ook het Tevredenheidsrapport te bekijken om te zien hoe je de resultaten van je enquêtes kunt rapporteren. Tot slot kun je meer leren over de Klantentevredenheidsscore en hoe deze score je inzicht kan geven in de tevredenheid van je klanten.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Ontdek hoe klantentevredenheidsenquêtes uw klantenservice kunnen verbeteren en de tevredenheid verhogen met LiveAgent. Leer hoe u effectieve enquêtes opstelt met SMART-doelen en ontdek de voordelen van LiveAgent's integraties voor een verhoogde productiviteit. Start vandaag nog uw gratis proefperiode en verbeter uw klantenservice!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!