What are customer lists?
Your customer lists are basically lists of your previous or current buyers based on a set of criteria. You can choose how and based on which data you build your customer lists.
Some of the most common use cases of customer lists include:
- Obtaining leads – If a client purchased from your business before, and they were happy with your products and services, they are likely to do so again. This is where customer lists become valuable assets. You can use your previous customer lists to contact and nurture them toward making further purchases.
- Customer service – Using customer lists can help you gather feedback and valuable insights from your clients. This way, you can improve your service, enhance customer experiences, boost your conversion rate, and generate more profit.
- Maintaining relationships – Having customer data categorized and ready for use helps you deliver better, more personalized interactions. This, in turn, helps increase customer satisfaction, builds trust, and maintains relationships with your clients.
- Marketing – Data stored in customer lists and databases are invaluable in developing successful marketing strategies. From customers’ past purchases to their preferences and buying behaviors, this information allows marketers to deliver effective targeted marketing campaigns.
These are not the only use cases for customer lists. Don’t be afraid to experiment and come up with new ways on how customer lists can improve your business operations and drive more sales.
Improve your contact management with LiveAgent
LiveAgent has advanced features that will make your communication and contact management efficient, easy, and comprehensive. Start our free 30-day trial today!
Frequently Asked Questions
Wat zijn klantenlijsten?
De klantenlijst is een groep klanten die is gedefinieerd op basis van specifieke criteria. Dergelijke criteria kunnen bijvoorbeeld huidige kopers zijn of klanten die gedurende een bepaalde periode een aankoop hebben gedaan. In LiveAgent kunt u uw eigen klantenlijsten maken.
Hoe krijg ik toegang tot klantenlijsten in LiveAgent?
Vertegenwoordigers met de juiste machtigingen hebben toegang tot specifieke klantenlijsten in LiveAgent. Als u een vaste vertegenwoordiger bent, heeft u toegang tot uw klantenlijsten. Als u uitgebreidere machtigingen heeft, kunt u ook andere lijsten bekijken. U kunt alles vinden op het tabblad Klanten, in het paneel van de vertegenwoordiger.
Kunt u klantenlijsten bewerken in LiveAgent?
U kunt de lijsten met klanten waartoe u toegang hebt in LiveAgent indien nodig bewerken. Het is belangrijk om ze aan te passen en te vernieuwen, omdat dit uw werk gemakkelijker maakt.
Als je meer wilt weten over het verbeteren van je klantenservice, bekijk dan onze handige gids over klantenlijsten. Hier leer je hoe je klantgegevens effectief kunt beheren en inzetten voor een betere service.
Overweeg ook om de beste contactcentersoftware voor 2023 te ontdekken. Deze software kan je helpen een naadloze service-ervaring te creëren en je productiviteit te verhogen.
Voor tips over effectief klantenservicebeheer, neem een kijkje bij ons artikel over klantenservicebeheer. Je vindt er voordelen en praktische richtlijnen om je klantenservice te optimaliseren.
Wil je je communicatie verbeteren? Onze gratis helpdesksjablonen bieden voorbeelden van antwoorden die je kunt gebruiken om snel en professioneel op klantvragen te reageren.
Tot slot, als sociale media een belangrijk kanaal voor je bedrijf is, bekijk dan onze sjablonen voor klantenservice voor sociale media. Hier vind je praktische tips en voorbeelden om effectief te reageren op klantvermeldingen en opmerkingen.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!