Wie is een klant?
Een klant is een persoon of een bedrijf, dat producten of diensten van een ander bedrijf koopt.
Zaken doen gaat niet alleen over iets verkopen. Bedrijven moeten om klanten geven en hen een geweledige klantenservice bieden. Klanten hebben vaak veel vragen over producten en diensten. Ze kunnen communiceren met vertegenwoordigers via kanalen, bijvoorbeeld via emails, Facebook-berichten of live chat. Maar ze hebben geen toegang tot LiveAgent-functies. Ze kunnen enkele forumberichten of feedbacks maken in het klantenportaal.
Frequently Asked Questions
Wie is een klant?
Een klant is een persoon of bedrijf dat de producten of diensten van een organisatie afkoopt. Klanten zijn de primaire focus van bedrijven die concurreren om zijn aandacht. Hiervoor gebruiken ze marketing- en verkoopcampagnes, promoties, loyaliteitsprogramma's en verbeteren ze de klantenservice.
Hoe de klant tevreden te stellen?
Om de klantentevredenheid te verhogen, luister eerst naar de klanten. Hierdoor weet ik wat onze klanten leuk vinden aan de manier waarop ons bedrijf werkt en wat niet. Feedback, zowel negatief als positief, moet van invloed zijn op het vormgeven van de activiteiten van het bedrijf. Bovendien moet de klant, om tevreden te zijn, worden voorzien van een uitstekende klantenservice en ook zijn verwachtingen overtreffen. Hierdoor bouwen we aan een relatie op basis van vertrouwen en loyaliteit.
Hoe vraagt u de klant om feedback?
Als u klanten om feedback wilt vragen, hebt u verschillende opties. Ten eerste kunt u dit doen aan het einde van het gesprek dat u met hem hebt, ongeacht het kanaal waarop de discussie plaatsvindt, of u kunt een speciale email over de kwestie sturen. Een belangrijk punt is om de vorm van het verkrijgen van feedback te kiezen - het kan een algemene enquête, gedetailleerde enquête of een verzoek om commentaar zijn. Het hangt allemaal af van welke informatie u geeft en in welk stadium van de aankoop deze wordt verkregen.
Als je meer wilt weten over hoe je klantenservice kunt verbeteren, bekijk dan de voordelen van klanteninzichten. Ontdek hoe je deze inzichten kunt verzamelen en toepassen in je strategie. Wil je dieper ingaan op klantenrelaties? Lees dan over de voordelen van goede klantenrelaties. Leer de basisprincipes en hoe je sterke relaties kunt opbouwen. Bij interesse in klantentevredenheid, kun je de frequently asked questions raadplegen. Deze bieden handige tips om de tevredenheid van je klanten te verhogen. Verken ook hoe klantenervaring je bedrijf kan beïnvloeden door de voordelen van een goede klantenervaring te lezen. Dit kan je helpen je klantenservice te optimaliseren.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!