Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een onderdeel van uw helpcenter, dat selfservice-inhoud biedt. Het biedt de klanten documentatie van uw producten.
Een kennisbank kan voordelig zijn voor zowel de klanten als agenten. Klanten kunnen hier oplossingen vinden voor hun problemen, zonder het hoeven te contacten van het ondersteuningsteam. Vertegenwoordigers kunnen hierdoor werken met minder tickets en kunnen deze direct in de kennisbank bekijken. Met gratis kennisbank software kunnen uw vertegenwoordigers zich richten op kritische issues en minder tijd besteden aan repetitieve vragen.
Meer informatie over Kennisbank in LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Wat is een kennisbank?
Een kennisbank is een online selfservicebibliotheek die informatie bevat over producten en diensten, specifieke problemen en andere merkspecifieke onderwerpen. Ze helpen klanten, maar ook medewerkers, om kennis op te doen die ze niet hebben en die ze nodig hebben om het probleem op te lossen.
Wat omvat een kennisbank?
Wat de kennisbank bevat, hangt af van het doel ervan. Als het nodig is voor intern gebruik van het bedrijf, bevat het informatie over individuele processen van de HR-afdeling of de juridische afdeling, legt het precies uit hoe het product werkt en hoe het probleem van de klant kan worden opgelost. Het kan ook voor extern gebruik zijn, in welk geval het informatie over producten en diensten bevat die voor klanten nuttig kunnen zijn.
Hoe werkt de kennisbank in LiveAgent?
De kennisbank in LiveAgent stelt u in staat om categorieën in het klantenportaal aan te maken op basis van uw producten en diensten, evenals klantentypen. Klanten hebben toegang tot inhoud (in de vorm van artikels, video's, tutorials, enz.) Die hen kan helpen bij het oplossen van problemen die ze kunnen ondervinden bij het gebruik van producten of diensten die door uw bedrijf worden aangeboden. U kunt het aanpassen volgens de beschikbare sjablonen of het aanpassen aan uw behoeften.
Als je meer wilt weten over hoe een kennisbank kan helpen om je klantenservice te verbeteren, bekijk dan onze gids over kennisbanksoftware. Deze software biedt een gebruiksvriendelijk dashboard en meertalige ondersteuning om je klantenervaring te verbeteren.
Ben je benieuwd naar de voordelen van meerdere kennisbanken, lees dan ons artikel over meerdere kennisbanken. Ontdek hoe je verschillende kennisbanken kunt inschakelen en testen met een gratis proefversie.
Voor praktische tips over het opstellen van effectieve kennisbankartikelen, ga naar onze pagina over kennisbanksjablonen. Leer over vijf stappen om een efficiënt artikel te schrijven, van het kiezen van de juiste titel tot het toevoegen van beelden.
Overweeg je een kennismanager aan te stellen en wil je weten wat die rol inhoudt, bekijk dan ons artikel over de kennismanager. Hier vind je informatie over de verantwoordelijkheden en vaardigheden die nodig zijn voor deze functie.
Ontdek de kracht van klanteninzichten voor uw bedrijf! Leer hoe het verzamelen en analyseren van klantgegevens kan helpen bij het verbeteren van de klantenervaring, het maximaliseren van klantwaarde en het ontwikkelen van effectieve marketingstrategieën. Start uw gratis proef met LiveAgent en transformeer uw klantencommunicatie vandaag nog!
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!