Wat is instant chat?
Instant chat, ook wel bekend als IM, is een chatberichtensysteem dat berichten in realtime via internet verzendt. Chatberichten zijn doorgaans korte berichten die tussen twee of meer mensen worden uitgewisseld.
Hoe werkt een instant chat?
Om IM-gebruikers te verzenden en te ontvangen, kunnen gebruikers specifieke software downloaden of chatten via browsergebaseerde chattools. Gebruikers kunnen andere gebruikers online zien en in realtime met hen chatten via apparaten zoals computers, telefoons, iPads en zelfs gameconsoles.
Wat kunt u via een IM verzenden?
Met moderne instant-chatsoftware kunnen gebruikers klikbare hyperlinks, GIF’s, foto’s, bijlagen, documenten, video’s en zelfs spraakopnamen verzenden. Met meer geavanceerde software kunnen gebruikers elkaar ook bellen via video- en spraakoproepen, en bij sommige kunnen gebruikers zelfs hun schermen met elkaar delen.
Hoe maakt u een instant chat op een website
Als u een instant chatoptie op uw website wilt bieden, hoeft u alleen maar een chatknopwidget op uw website te plaatsen. Er is geen codering nodig, kopieer en plak gewoon uw knopcode in uw website. Bekijk deze stapsgewijze gids om te leren hoe u dit moet doen.>.
Hoe kunt u instant chat gebruiken bij klantenondersteuning?
Als u instant chat wilt gebruiken in de klantenondersteuning, overweeg dan om live chatsoftware te gebruiken. Live chatsoftware werkt op precies dezelfde manier als instant chat: vertegenwoordigers kunnen in realtime met klanten chatten. Het enige verschil is dat klanten geen software hoeven te downloaden om met vertegenwoordigers van de klantenondersteuning te kunnen chatten. Als klanten willen chatten met vertegenwoordigers van de klantenondersteuning, hoeven ze alleen maar op de live chatknop/widget op de bedrijfswebsite te klikken.
Houden klanten van live chat?
Klanten maken graag gebruik van live chat. Sterker nog, 79% van de consumenten geeft er de voorkeur aan om live te chatten met medewerkers van de klantenondersteuning omdat ze onmiddellijke reacties bieden.
Is het de moeite waard om te investeren in live chatsoftware alleen voor instant messaging?
De meeste live chatsoftware maakt deel uit van een grotere softwareoplossing, zoals helpdesksoftware. Naast live chat/IM-functies bevat helpdesksoftware geavanceerde functies zoals ticketsoftware, kennisbanksoftware of callcentersoftware. Daarom is het zeker de moeite waard om te investeren in live chatsoftware – omdat u extra functionaliteit krijgt die u alleen maar zal helpen een hoger niveau van klantenservice te bieden. Voor meer informatie over helpdesksoftware en de voordelen van het gebruik ervan bekijk deze link.
Meer weten?
Bekijk ons uitgebreide onderzoek, waarin we belangrijke informatie hebben verzameld en LiveAgent vergeleken met andere chat-plug-ins voor WordPress.
Frequently Asked Questions
Wat betekent instant chat?
Instant chat is een vorm van online chat die realtime verzending van berichten via internet mogelijk maakt. Korte berichten worden meestal tussen twee gebruikers verzonden, maar sommige berichtendiensten kunnen de tekst in realtime weergeven terwijl deze wordt gegenereerd zonder op "verzenden" te klikken.
Hoe werkt instant chat?
Instant chat werkt op zo'n manier dat u via de messenger contact kunt opnemen met een specifieke persoon en het bericht rechtstreeks naar hem of haar gaat. Berichten worden in realtime verzonden via een directe verbinding. Meestal heeft het ook de mogelijkheid om bestanden over te zetten. Dit alles zorgt ervoor dat de chat efficiënt kan verlopen.
Wat is de instant chat in LiveAgent?
LiveAgent's instant chat maakt deel uit van de volledige ondersteuningssoftware oplossing. Het maakt realtime contact met de klant mogelijk, waardoor het klantenservice op het hoogste technische niveau kan bieden. Dit speelt in op de behoeften van klanten die vaak onmiddellijke hulp nodig hebben.
Als je meer wilt weten over de voordelen van live chat, dan is het artikel over de live chat een aanrader. Ontdek hoe live chat kan bijdragen aan een hogere klantentevredenheid en lagere operationele kosten voor je bedrijf.
Wie zijn Live Chatvertegenwoordigers?
Live chat vertegenwoordigers zijn medewerkers die verzoeken en vragen van klanten beantwoorden via live chat. Ze geven in realtime antwoorden aan klanten.