Wat is een helpdeskportaal?
Helpdesk of technische ondersteuning is een informatie- en communicatiesysteem dat zich primair richt op informatietechnologie (computer, softwareproducten, enz.). Prioriteit dient als ondersteunings- en communicatiekanaal tussen klanten en dienstverleners.
De implementatie van helpdesksystemen is afhankelijk van de bedrijfsvereisten. De meest gebruikte formulieren zijn onder meer callcenter, online chat, emailondersteuning.
Frequently Asked Questions
Wat is een helpdeskportaal?
Helpdeskportaal is een portaal waar klanten antwoorden kunnen vinden op hun vragen over producten en diensten, ook wanneer de klantenservice offline is. Hierdoor kunnen ze zonder tussenkomst van vertegenwoordigers antwoorden vinden op prangende vragen.
Biedt LiveAgent een helpdeskportal?
LiveAgent biedt een helpdeskportaal. Hiermee kan de klantenservice worden geleverd, zelfs als de vertegenwoordigers offline zijn. U kunt het portaal aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf en de behoeften van klanten.
Biedt LiveAgent een gratis helpdeskportaal aan?
Ja, LiveAgent biedt de mogelijkheid om een helpdeskportaal te creëren. Het is geïntegreerd in het LiveAgent-systeem en gemakkelijk te gebruiken. Klik gewoon op "kennisbank" en begin met het aanmaken. U kunt ervoor kiezen om categorieën, artikels en forums te maken. U hebt ook de mogelijkheid om een zoekwidget en een feedbackknop toe te voegen.
Als je meer wilt weten over de voordelen van een klantenportaal, is het artikel over wat een klantenportaal is een goede volgende stap. Het bespreekt hoe klantenportalen kunnen bijdragen aan verhoogde klanttevredenheid en verminderde werklast voor ondersteuningsmedewerkers.
Voor degenen die overwegen om helpdesksoftware te gebruiken, is het artikel over de 15 beste helpdesksoftware voor 2024 erg nuttig. Het legt uit hoe de juiste helpdesksoftware uw klantenservice kan verbeteren en welke functies belangrijk zijn.
Als je wilt begrijpen wat het verschil is tussen een helpdesk en een servicedesk, kun je dit uitgebreid ontdekken in het artikel Helpdesk versus servicedesk. Het artikel legt de verschillen uit, zoals gebruikersgerichtheid versus bedrijfsgerichtheid.
Tot slot, als je benieuwd bent naar de verschillen tussen een contactcenter en callcentersoftware, biedt het artikel Contactcenter versus een callcenter waardevolle inzichten. Het bespreekt de belangrijkste verschillen in communicatiekanalen en self-servicebeheer.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!