Wat is een helpcenter?
Een helpcenter (ook wel kennisbank of klantenportaal genoemd) is een website die door het bedrijf is ontworpen om hun klanten te helpen met de problemen waarmee ze worden geconfronteerd.
Wanneer een klant een probleem heeft met een product of dienst, bezoekt hij of zij het helpcenter met een paneel voor vaak beantwoorde vragen (FAQ’s). De meeste problemen waarmee klanten te maken hebben, zijn opgelost en er wordt een antwoord gegeven op hoe een bepaald probleem kan worden opgelost. Het is duidelijk dat sommige klanten verschillende problemen kunnen hebben waarop ze geen antwoorden kunnen vinden in het helpcenter. In dat geval bellen ze de klantenservice. Het helpcenter heeft ook panelen voor contactgegevens, artikels over problemen waarmee u te maken heeft en feedbackformulieren.
Learn more about Customer portal in LiveAgent.
Frequently Asked Questions
Wat is de definitie van helpcenter?
Het helpcenter is meestal een website waarop klanten antwoorden op hun vragen kunnen vinden. Afhankelijk van het bedrijf kan het een kennisbank, een probleemrapportformulier, live ondersteuningschat, gebruikershandleidingen en artikels bevatten.
Wat is de rol van helpcenter?
De rol van de helpdesk is om antwoorden te geven aan klanten die ondersteuning nodig hebben. Dit kunnen problemen zijn met een product of dienst, het zoeken naar gedetailleerde bedieningsinstructies, het kan zijn dat ze een bug of klacht over de geleverde diensten willen rapporteren, en ook meer willen weten over individuele producten om hen te helpen ervoor te zorgen.
Biedt LiveAgent een helpcenter?
LiveAgent biedt een helpcenter. Het is geïntegreerd in LiveAgent en redelijk eenvoudig te gebruiken. Bij het aanmaken van een account is er een instructiehandleiding die u door de activiteiten van het helpcenter leidt. Door op de kennisbank te klikken kunt u eenvoudig beginnen met het aanmaken. U heeft de mogelijkheid om categorieën, artikelen, FAQ of forum toe te voegen.
Als je meer wilt weten over hoe je klanten kunt helpen via live chat, lees dan ons artikel over live chatondersteuning. Het beantwoordt al je vragen over het gebruik en de voordelen van deze directe communicatie.
Benieuwd naar de basisprincipes van helpdeskondersteuning? Ontdek de details in ons artikel over helpdeskondersteuning. Dit artikel legt uit waarom een ticketing tool essentieel is voor een efficiënte klantenservice.
Wil je de klantenservice in 2024 beter begrijpen? Bekijk ons artikel over klantenservice voor definities en voorbeelden. Je leert hoe klantenservice bijdraagt aan een positief merkimago en klantvertrouwen opbouwt.
Mobiele helpdesk-apps kunnen je service onderweg verbeteren. Lees ons artikel over mobiele helpdesk-apps om te ontdekken hoe deze tools je klantenservice kunnen ondersteunen, ongeacht waar je bent.
Voor bedrijven die callcenterfunctionaliteit nodig hebben, biedt ons artikel over callcenteroplossingen waardevolle inzichten. Het legt uit hoe callcenteroplossingen bedrijven kunnen helpen hun externe personeel beter te beheren.
Als je geïnteresseerd bent in uitgebreide contactcenteroplossingen, bekijk dan ons artikel over de beste contactcentersoftware. Leer hoe deze software je klantenservice kan verbeteren en je bedrijfskosten kan verlagen.
Ontdek de veelzijdige telefoonsystemen die callcenters gebruiken, van IP- en VoIP-telefoons tot mobiele systemen en digitale receptionistes. Leer hoe je met de juiste apparatuur, zoals desktops en callcentersoftware, jouw klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen. Bezoek onze pagina en upgrade je callcenter efficiëntie!
Ontdek de kracht van effectieve helpdeskondersteuning met LiveAgent. Bied omnichannel klantenservice met onze uitgebreide toolset, inclusief ticketsysteem, live chat en callcenter. Verhoog klanttevredenheid met 24/7 ondersteuning en self-service opties. Start gratis en verbeter uw klantrelaties vandaag!
Ontdek het klantenservicecenter: het centrale punt voor effectieve klantencommunicatie via oproepen, e-mails, live chats en faxen. Vergroot klanttevredenheid met automatische oproepverdeling, opname en data-analyse. Start nu een gratis 14-daagse proefperiode met LiveAgent en verbeter uw klantenservice!