Wat is desk support?
Klantenservice is het proces waarbij klanten voor, tijdens en na de aankoop worden geholpen. Het is een belangrijk onderdeel van klantenrelaties – het verhoogt de klantentevredenheid. Klantenvertegenwoordigers moeten dus goed geschoold en georganiseerd zijn.
Het is ook noodzakelijk om een kwaliteitsservicedesk te gebruiken, een software met veel functies waarmee tickets kunnen worden beheerd. Het is een klantenservicecenter dat verschillende vormen van communicatie afhandelt, zoals emails, chatberichten, tweets en andere. Sommige helpdesksoftware kan ook gratis zijn.
Frequently Asked Questions
Hoe desk support definiëren?
Desk support is een hulpmiddel dat tot doel heeft de klant informatie en ondersteuning te bieden met betrekking tot diensten en producten van een specifieke instelling. Meestal is dit technische ondersteuning die beschikbaar is via een website, instant messaging, email of hotline.
Biedt LiveAgent bureauondersteuning?
LiveAgent biedt natuurlijk wel desk support. Zowel van hun kant, het bieden van ondersteuning aan hun klanten als toegang tot technische ondersteuningsopties als een optie in het systeem. Dit heeft een enorme impact op het leveren van de uitstekende klantenservice die vereist is in de consumentenwereld.
Wat zijn de basisfuncties van desk support?
Bureauondersteuning moet verschillende basisfuncties hebben. Ten eerste moet het contactpunten hebben. Dat wil zeggen, plaatsen waar de klant contact kan opnemen met de technische ondersteuning. Bovendien moet het een goed ontwikkelde kennisbank hebben die het mogelijk maakt om informatie te verkrijgen zonder de steun van een persoonlijke vertegenwoordiger. Het moet ook worden gekenmerkt door mogelijkheden om werk te automatiseren. Hierdoor hebben vertegenwoordigers niet te maken met repetitieve activiteiten en kunnen ze zich concentreren op andere activiteiten.
Als je meer wilt weten over de basisfuncties van desk support, lees dan ons artikel over wat desk support is. Het biedt een duidelijk overzicht van hoe desk support werkt en waarom het belangrijk is voor je bedrijf.
Ben je op zoek naar manieren om je klantenservice te verbeteren met effectieve communicatie? Bekijk dan onze klantenservice follow-up emailsjablonen. Deze sjablonen helpen je om op de juiste manier contact te houden met je klanten, of het nu gaat om positieve of negatieve ervaringen.
Als je twijfelt tussen een helpdesk en een servicedesk, kan ons artikel over helpdesk versus servicedesk je helpen bij het maken van de juiste keuze. We leggen de belangrijkste verschillen uit en geven je inzicht in welke optie het beste bij jouw behoeften past.
Voor degenen die hun ondersteuningsdocumentatie willen verbeteren, hebben we een nuttige gids over Nederlandse ondersteuningsdocumentatie software. Leer hoe je een uitgebreide kennisbank creëert en waarom dit essentieel is voor goede klantenondersteuning.
Wil je weten hoe je sterke klantenrelaties kunt opbouwen en behouden? Ons artikel over wat klantenrelatie is biedt waardevolle tips en strategieën om de band met je klanten te versterken. Ontdek de voordelen van het personaliseren van elke klantenervaring.
Ontdek de kracht van effectieve helpdeskondersteuning met LiveAgent. Bied omnichannel klantenservice met onze uitgebreide toolset, inclusief ticketsysteem, live chat en callcenter. Verhoog klanttevredenheid met 24/7 ondersteuning en self-service opties. Start gratis en verbeter uw klantrelaties vandaag!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!