Wat is een customer effort score?
Zijn uw klanten tevreden? Zijn ze tevreden over uw service en product? U kunt het bepalen met de Customer Effort Score – CES. Het is een statistiek die laat zien hoe uw klanten denken over de moeite die ze moeten doen om met uw klantenondersteuningsteam te communiceren en een oplossing voor hun probleem te vinden.
Kies een passende vraag en stel deze aan je klanten. Bereken vervolgens het percentage van de Customer Effort Score op basis van de antwoorden van de klant. Er zijn veel manieren om het te meten, b.v. via email of vragenlijsten.
Bekijk een video over klanteninspanningsscore.
Klanteninspanningsscore (CES) is een statistiek om klantentevredenheid te meten. Het wordt berekend door feedback te verzamelen van klanten over hoe moeilijk het was om een interactie te voltooien. LiveAgent-helpdesksoftware biedt een geautomatiseerd systeem om de klantentevredenheid te meten door de tevredenheidsscore van elke klant te monitoren terwijl ze interageren met de klantenondersteuningsvertegenwoordigers. Deze informatie stelt klantenondersteuningsteams in staat om problemen bij te houden en op te lossen voordat klanten gefrustreerd raken. Daarnaast helpt LiveAgent teams om de klantenervaring aan te passen door ervoor te zorgen dat klanten snel en gemakkelijk de hulp krijgen die ze nodig hebben.
Frequently Asked Questions
Wat is de customer effort score (CES)?
De Customer Effort Score (CES) is een statistiek die laat zien hoe de klanten van uw bedrijf denken over de moeite die ze moeten doen om met uw klantenserviceteam om te gaan en een oplossing voor hun probleem te vinden. Hiermee kunt u de effectiviteit van uw klantenservice testen.
Hoe de customer effort score (CES) te berekenen?
Om de Customer Effort Score (CES) te berekenen, selecteert u de juiste vraag en bespreekt u deze met klanten. Dit kan b.v. aan de hand van een vragenlijst. De gemakkelijkste manier is wanneer klanten antwoorden op een schaal van 1 tot 10. Vervolgens deelt u de som van hun antwoorden door het aantal ondervraagde klanten en u krijgt deze verhouding.
Hoe de customer effort score (CES) te verbeteren?
Om uw Customer Effort Rate (CES) te verbeteren, verzamelt u uw klanten in een speciale online ruimte. Hierdoor kunnen ze gemakkelijk contact maken met de klantenservice, maar ook met andere klanten en experts. Het tweede idee is om een kennisbank te creëren waarmee u klantenproblemen snel en eenvoudig kunt oplossen. De derde (en belangrijkste) manier is een efficiënte klantenservice, wat mogelijk is dankzij de juiste software.
Als je meer wilt leren over hoe de Customer Effort Score (CES) werkt, bekijk dan de uitlegpagina voor diepgaande informatie. Deze pagina biedt ook een handige video die de klanteninspanningsscore verder toelicht.
Om te begrijpen hoe tevreden klanten zijn met je diensten, kan de Klantentevredenheidsscore (Uitgelegd) een nuttig hulpmiddel zijn. Je vindt er een gedetailleerde uitleg en antwoorden op veelgestelde vragen over klantentevredenheid.
Ben je benieuwd naar de verschillende manieren om klantentevredenheid te meten? De Klantentevredenheidsbeoordeling geeft je inzicht in de methodes en technieken die je kunt gebruiken. Dit artikel bevat ook secties die je kunnen helpen je klantenservice te verbeteren.
De pagina over Klantentevredenheid (Uitgelegd) legt uit wat klantentevredenheid precies inhoudt. Dit artikel biedt ook veelgestelde vragen die je kunnen helpen om de klantrelaties te versterken.
Wil je leren hoe je een effectieve klantentevredenheidsenquête opstelt? Bezoek dan de Klantentevredenheidsenquête pagina voor tips en een eenvoudige structuur om je eigen enquête te maken. Ontdek ook hoe klantenservice software je kan helpen de tevredenheidscijfers te verbeteren.
Tot slot, als je de algehele tevredenheid van je klantenservice wilt verbeteren, kan de pagina over Klantenservice tevredenheid (Uitgelegd) waardevolle inzichten bieden. Het artikel legt uit wat klantentevredenheid is en hoe je deze kunt optimaliseren.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!