Wat is een community forum?
Een forum is een plek waar uw klanten en vertegenwoordigers elkaar ontmoeten en elkaar helpen om problemen op te lossen. Elk forumbericht wordt omgezet in een ticket. Het forum bespaart tijd voor uw klantenvertegenwoordigers. Klanten kunnen elkaar gemakkelijk helpen door vragen te beantwoorden. Forums staan vol met tips en trucs, ideeën, opgeloste problemen en kwesties en nog veel meer. Het is noodzakelijk dat elke klant zich aanmeldt om iets te beantwoorden of te vragen.
Bedrijven gebruiken gewoonlijk communityforumsoftware om een forum te creëren waarop hun klanten met elkaar kunnen communiceren. U kunt een redelijk kaal forum opzetten, of u kunt het vol extra functies stoppen, afhankelijk van de software die u gebruikt. Of u nu de beste forumsoftware of een basisversie gebruikt, de voordelen van forum-diensten kunnen niet worden onderschat.
Bouw een gemeenschap op met klanten in LiveAgent en creëer uw eigen forum.
Frequently Asked Questions
Wat is een communityforum?
Een communityforum is een ontmoetingsplaats op internet. De belangrijkste functie van zo'n forum is de mogelijkheid om met anderen te discussiëren, kennis te delen, verschillende interessante onderwerpen te bespreken. In klantenservice is het een selfservice-ondersteuning waar klanten hulp kunnen krijgen zonder de ondersteuning van het klantenserviceteam.
Biedt LiveAgent een communityforum?
LiveAgent biedt communityforumfunctionaliteit. Als u een plek wilt creëren vol advies, tips, ideeën om problemen op te lossen, is het de moeite waard om tijd te investeren in het vormgeven van zo'n plek. Een klant die lid wil worden van zo'n forum, logt gewoon in en stelt een vraag.
Wat zijn de basisfuncties van een communityforum?
Een communityforum moet openstaan voor klanten die op zoek zijn naar antwoorden op hun vragen. Het moet tips, trucs, voorbeelden van opgeloste problemen bevatten. Een van de belangrijkste kenmerken is de mogelijkheid om te reageren op klanten die onafhankelijk zijn en geen ondersteuning van het klantenserviceteam nodig hebben.
Als je meer wilt weten over hoe een communityforum werkt, bekijk dan onze uitleg over Wat is een community forum?. Hier ontdek je de voordelen van een forum en hoe het kan bijdragen aan het verbeteren van je klantenservice.
Wil je weten hoe je een klantenforum via LiveAgent kunt opzetten? Lees dan het artikel Wat is een klantenforum in LiveAgent?. Dit artikel leidt je stap voor stap door het proces van het creëren van een forum en laat zien hoe je het kunt aanpassen.
Heb je behoefte aan efficiënte communicatie met klanten? Dan kunnen helpdesksjablonen je helpen. In dit artikel vind je voorbeelden van sjablonen die je kunt gebruiken om snel en professioneel te reageren op klantverzoeken.
Daarnaast is het belangrijk om conflicten tussen vertegenwoordigers te voorkomen. Lees meer over detectie van conflicten tussen vertegenwoordigers en ontdek hoe LiveAgent je kan helpen deze situaties te identificeren en te beheren.
Tot slot, als je meer wilt leren over directe klantondersteuning, bekijk dan onze pagina over chatondersteuning. Hier leer je hoe chatondersteuning snel en effectief kan bijdragen aan verbeterde klantenservice.