Wat is een chattool?
Chattools zijn vaak browsergebaseerd en stellen gebruikers in staat om in realtime met andere gebruikers te chatten. Het stelt gebruikers ook in staat om tekstberichten, afbeeldingen, video’s en hyperlinks te verzenden. Met geavanceerde chathulpmiddelen voor websites kunnen gebruikers schermen en zelfs spraak- en video-oproepen delen.
Hoe gebruikt u een chattool?
Talloze bedrijven gebruiken live chat-apps op hun websites om zichzelf toegankelijker te maken voor klanten. Door een chatwidget aan uw website toe te voegen, kan uw bedrijf feedback en vragen ontvangen van websitebezoekers en klanten.
Waarom zou u een live chattool gebruiken?
Het gebruik van een dergelijke tool is de meest kosteneffectieve manier om een websitebezoeker om te zetten in een betalende klant. Door de vragen van uw potentiële klanten tijdig te beantwoorden, verkleint u de kans dat ze overstappen op de concurrentie aanzienlijk. Daarnaast is het een gemakkelijke en efficiënte manier om contact op te nemen met mensen over de hele wereld. Uw klanten kunnen zich in een heel ander deel van de wereld bevinden en gemakkelijk contact met u opnemen.
Welke andere functies hebben website-chattools?
Afgezien van de overdracht van tekstberichten, afbeeldingen, video’s en links, biedt de tool gebruikers een groot aantal functies. Met geavanceerde live chattools in klantenservicesoftware kunnen gebruikers pre-chatformulieren, offlineformulieren, proactieve chatuitnodigingen gebruiken en zelfs websitebezoekers volgen .
Door deze geavanceerde functies te gebruiken, kunnen vertegenwoordigers aanvullende informatie van websitebezoekers verzamelen, waardoor vertegenwoordigers hun vragen van klanten efficiënter kunnen beantwoorden.
Live chatfuncties van LiveAgent:
- Huidige URL van live chatbezoeker
- Docking van chatvenster
- Maximale wachtrijlengte
- Proactieve chatuitnodigingen
- Geïntegreerde chat tracking
- Realtime typweergave
- Chatverdeling
- Interne chat
- Chatgeschiedenis
- Online bezoekers
- Chatoverzicht
Hoe maakt u een chattool?
Om een chattool aan uw website toe te voegen, moet u live chatsoftware gebruiken. LiveAgent bevat ook live chat. Maak eenvoudig een account aan en doorloop de handleiding Aan de slag. Nadat u vertrouwd bent geraakt met de software, kunt u eenvoudig uw eigen chatknop aanpassen.
Lees een uitgebreide handleiding voor het maken van een Live chatknop in LiveAgent.
Wat is live chatsoftware?
Livechatsoftware, zoals LiveAgent, maakt vaak deel uit van een grotere helpdeskoplossing die wordt gebruikt door klantenserviceteams. Met livechatsoftware kunt u in realtime met klanten chatten, live chatten en uw livechatgesprekken omzetten in tickets, die worden opgeslagen in een < a href=”/features/universal-inbox/”>universele inbox.
Als u meer wilt weten, lees dan Live Agent – Live Chat-software.
Andere essentiële functies van LiveAgent:
- Ticketing
- Regels & SLA’s
- CRM
- Standaardberichten en vooraf gedefinieerde antwoorden
- Kennisbank
- IVR
Lees meer over alle LiveAgent – Functies.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Wat is een chattool?
Chattools zijn tools waarmee u kunt chatten met de klant, tekstberichten, afbeeldingen, video's en hyperlinks kunt verzenden. Meer geavanceerde chattools maken schermdeling, spraak- en videogesprekken mogelijk.
Biedt LiveAgent een chattool?
LiveAgent biedt een chattool. Dit is een van de belangrijkste elementen van klantenservice. Hierdoor kan het klantenserviceteam gemakkelijk en direct met klanten communiceren. Naast het verzenden van sms-berichten, biedt het veel extra elementen, zoals de mogelijkheid om afbeeldingen en video te verzenden, of scherm delen, wat handig kan zijn wanneer u iets moet visualiseren om een klant te helpen.
Wat zijn best practices voor het gebruik van een chattool?
Dankzij de chattool communiceert u snel met de klant. Daarom is het zo belangrijk dat de chat soepel verloopt. Hierdoor hebben we een grotere kans dat de klant kiest voor een product of dienst van ons merk. Het is goed om de functies van de chat te gebruiken wanneer het probleem complexer is. Dankzij de mogelijkheid om een afbeelding, video of het delen van het scherm te sturen, kan het de klant direct laten zien wat hij moet doen. Het is ook belangrijk dat de klant heel gemakkelijk toegang heeft tot de chat, zodat hij vanaf elke subpagina contact kan opnemen met het ondersteuningsteam. Men moet ook onthouden over het personaliseren van reacties en het belang van het opbouwen van een relatie met de klant - en een geweldig hulpmiddel voor het opbouwen van relaties is live chat, die in realtime werkt.
Na het ontdekken van wat een chattool is, kunt u verder lezen over de voordelen van het gebruik van live chat. Live chat kan uw klantenservice verbeteren door directe communicatie te bieden en klantentevredenheid te verhogen.