Wat is chatondersteuning?
Vraag om hulp bij uw vragen door online te chatten met het klantenserviceteam. Agenten beantwoorden uw verzoeken eenvoudig en in realtime met behulp van hun eersteklas chatondersteuningsvaardigheden. Online chatondersteuning is een snelle manier om aan uw behoeften te voldoen. Een voorbeeld van een geweldige chattool is de Viber-app.
Het bieden van chathulp aan uw klanten heeft veel voordelen. Het is niet alleen een van de meest populaire communicatiemiddelen, maar u hoeft zich ook geen zorgen te maken over het afspelen van telefoontags. Zo kunnen uw klanten snel en effectief contact met u opnemen wanneer ze hulp nodig hebben.
Frequently Asked Questions
Wat is chatondersteuning?
Chatondersteuning is een vorm van synchroon berichtenverkeer. Agent en cliënt moeten tegelijkertijd aanwezig zijn. Dit communicatiekanaal is meestal beschikbaar op websites in de vorm van een pop-upvenster. Hierdoor kan de vertegenwoordiger snel informatie geven over wat de klant dwars zit.
Kunt u chatondersteuning bieden met LiveAgent?
Natuurlijk biedt LiveAgent de mogelijkheid om chat te gebruiken als communicatiemiddel met klanten. Het is momenteel een van de meest populaire communicatiekanalen tussen de klant en het merk.
Wat zijn de basisregels van chatondersteuning?
Er zijn een paar regels die u in gedachten moet houden als basischatregels. De eerste is om de juiste grammatica en spelling te behouden. Fouten maken het klantenserviceteam in de ogen van de klant minder competent. Een andere regel is de snelst mogelijke reactie, dus het is belangrijk dat agenten snel schrijven als ze een gesprek hebben. Een andere belangrijke regel is om geen acroniemen en afkortingen te gebruiken. Het gebruik van dergelijke formulieren is niet professioneel. Het is vergelijkbaar met het schrijven van korte "ja" en "nee" antwoorden. Probeer altijd volledige zinnen te gebruiken. Kant-en-klare antwoorden ondersteunen het werk van de klantenservice, maar verstuur ze niet gedachteloos. Vertegenwoordigers moeten het antwoord altijd personaliseren. Het is fijn als we de klant bij naam aanspreken. De klant voelt dan dat het serviceteam hem aanspreekt en niet een van de velen is.
Na het lezen van deze pagina over chatondersteuning, wil je misschien meer leren over live chatondersteuning. Ontdek wat live chatondersteuning is en hoe het een verschil kan maken voor je klantenservice.
Ben je nieuwsgierig naar hoe je je klantenservice verder kunt verbeteren? Bekijk dan de pagina over ondersteuningsautomatisering. Hier vind je tips en voordelen van automatisering die de klanttevredenheid kunnen verhogen en de productiviteit van je medewerkers kunnen verbeteren.