Wat is een callcenter app?
Klantenserviceapplicatie brengt elke vorm van communicatie, zoals emails en chatberichten, naar het commandocentrum. Deze applicatie helpt het klantenondersteuningsteam om georganiseerd en beheerd te blijven. Hiermee kunnen gebruikers tickets sorteren of een ticket toewijzen aan een bepaalde vertegenwoordiger. Er zijn verschillende functies die klantenservice-applicaties bieden: forum, kennisbank, livechat of mobiele ondersteuning. U kunt een helpknop in uw mobiele app plaatsen en klanten kunnen ook een oplossing ontvangen via mobiele ondersteuning.
Callcenter-applicatie is een type klantenservice-applicatie en biedt klanten toegang tot ondersteuning via een telefoontje van een callcenter. Het verhoogt de efficiëntie van het klantenserviceteam en de klantentevredenheid.
Frequently Asked Questions
Wat is een callcenter-app?
De callcenter-applicatie is een van de soorten applicaties die de klantenservice ondersteunen. Hierdoor neemt de efficiëntie van het klantenserviceteam toe, en dus ook de tevredenheid. Alle verbindingsprocessen zijn geautomatiseerd.
Wat zijn de onmisbare functies van een callcenter-app?
Er zijn verschillende noodzakelijke functies van een callcentertoepassing. Deze omvatten het opnemen van oproepen - dankzij een dergelijke functie krijgt u de mogelijkheid om verzoeken te archiveren en ernaar terug te keren wanneer dat nodig is. U hebt ook interactieve voice-response-functies tot uw beschikking, waar u enkele IVR-bomen en menu's kunt instellen voor een betere klantenservice via de telefoon. Oproepdoorschakeling (routing) is ook handig, vooral als u een groot aantal oproepen moet afhandelen, aangezien klanten op de juiste manier aan agenten kunnen worden gekoppeld. Wat is er dan nog meer nodig? Automatische oproepdistributie die de wachttijd van de klant verkort en oproepen doorschakelt naar de juiste agent, 24/7 oproepbewaking en live doorschakeling, externe integraties (bijvoorbeeld met CRM om de verkoop te stimuleren en op schema te houden) en gedetailleerde analyse in de vorm van rapporten zijn ook gewild.
Hoe koppel ik een callcenter-app aan een helpdesk in LiveAgent?
LiveAgent heeft een ingebouwd callcenter. Dankzij deze combinatie zijn zowel de configuratie als het gebruik eenvoudig. Als u al een account hebt aangemaakt, vindt u een instellingsoptie in het dashboard. Verbind uw apparaten, voeg telefoonnummers toe en voeg ook een callcenterknop toe aan uw website. Het duurt een paar minuten.
Na het lezen van de huidige pagina over callcenter-apps, kunt u meer leren over de technologieën die callcenters gebruiken. Verken bijvoorbeeld de toelichting over callcentersoftware en ontdek hoe het uw klantenservice kan verbeteren.
Overweeg ook om meer te weten te komen over de beste contactcentersoftware voor 2023 en hoe deze uw service-ervaring kan verbeteren. Als u geïnteresseerd bent in het optimaliseren van uw communicatie met klanten, kan het nuttig zijn om te kijken naar handige sjablonen voor callcenterscripts.
Wilt u weten welke telefoons het beste werken in een callcenteromgeving? Bekijk dan de uitgelegd sectie over callcentertelefoons. Tot slot, als mobiele oplossingen uw interesse hebben, ontdek dan de mogelijkheden van mobiele VoIP-technologie.
Ontdek de veelzijdige telefoonsystemen die callcenters gebruiken, van IP- en VoIP-telefoons tot mobiele systemen en digitale receptionistes. Leer hoe je met de juiste apparatuur, zoals desktops en callcentersoftware, jouw klantenservice naar een hoger niveau kunt tillen. Bezoek onze pagina en upgrade je callcenter efficiëntie!