Slimme marketeers kennen het potentieel van sociale media-activiteiten om zakelijke doelen te bereiken. Aangezien miljarden mensen dagelijks sociale media gebruiken, zijn ze allemaal bestaande of potentiële klanten van producten en diensten. Het is geen verrassing dat adverteren op sociale media het op één na meest dominante formaat is in digitale advertenties (zoekadvertenties zijn de eerste) en groeien, volgens het onderzoeksteam van Statista.
Wat is betaalde sociale media?
Het is een vorm van adverteren op sociale mediaplatforms waarvoor bedrijven betalen. Opties zijn onder meer pay-per-click, influencer-marketing, videoadvertenties waarbij u betaalt voor plaatsing, enz.
Betaalde sociale media hebben het voordeel van meer bekendheid, snelheid en frequentie door een breder of een specifieker publiek te bereiken.
Sociale media budget
De prijzen voor adverteren op sociale media variëren. Ze kunnen beginnen met slechts een paar cent per dag, maar zonder bovengrens. Daarom vereist het strategiseren van de betaalde sociale mediamarketing van uw merk zakelijke beslissingen en doelen. Een goede sociale media advertentiecampagne moet een doordacht financieel plan hebben, want als het sociale media budget halverwege de campagne opraakt, kan dit nadelige gevolgen hebben voor de gehele investering.
Het sociale media platform kiezen
Elk sociale media platform richt zich op verschillende doelgroepen. Daarom is het essentieel om het juiste platform voor uw doeleinden te kiezen. Facebook-advertenties kunnen bijna drie miljard gebruikers bereiken, maar als u ervoor kiest om u te concentreren op advertenties van het type betalen per klik, moet u er rekening mee houden dat LinkedIn de hoogste CPC heeft en Twitter-advertenties de laagste. (november 2021, Statista)
De visuele inhoud van uw sociale mediacampagne moet natuurlijk aantrekkelijk zijn, niet in de laatste plaats omdat Facebook Ads creatieve campagnes beloont met prijsvoordelen.
Doelgroep targeten op sociale media
Om uw doelen te bereiken, moeten advertenties op sociale media worden afgestemd op specifieke doelgroepen. Het is het meest logisch om aan doelgroepsegmenten te denken bij het plannen van uw advertentiecampagne op sociale media, omdat interesses in producten en merken verschillen per beroep, leeftijd, geografische locatie, enz. U wilt bijvoorbeeld geen sneeuwschuivers in de woestijn verkopen. De meest ideale doelgroep is degene die vergelijkbaar is met uw bestaande klanten. Op basis van ideale klanten kunt u uw gelijkaardige doelgroep creëren wanneer u naar nieuwe gebieden vaart in het grote aantal gebruikers van sociale media.
Er is altijd de vraag: organische versus betalende marketing, wat is beter? Met betaalde sociale media krijgt u snelheid, doelgerichtheid en frequentie, maar je kunt het het beste combineren met organische sociale media.
Zorg ervoor dat u sociale media activiteiten met betrekking tot uw bedrijf en merk volgt en adequaat reageert.
Social media management under one roof
Social media support by LiveAgent is quick, efficient and cost-effective. Try it today.
Ontdek de voordelen en integratie van betaalde sociale media.
Verken de dynamische wereld van sociale mediamarketing, waarbij de voordelen van zowel organische als betaalde benaderingen worden belicht. Ontdek de unieke voordelen van het opnemen van betalende sociale media in uw marketingstrategie en leer hoe het uw bereik kan vergroten, doelgroep targeting kan verbeteren en tastbare resultaten kan opleveren. Verkrijg waardevolle inzichten in naadloos integreren van betalende sociale media in uw bestaande strategie en ontwikkel een robuuste betalende sociale media strategie die aansluit bij uw zakelijke doelstellingen.
Frequently Asked Questions
Wanneer is het juiste moment om te beginnen met betaalde sociale media?
Wanneer u uw advertentiestrategie voor sociale media heeft gepland en het budget heeft bepaald. Ook is het goed thuis zijn op organische social media.
Hoe integreert u een betaalde sociale media strategie?
Wees allereerst duidelijk over uw advertentiedoelstellingen en welke rol de organische en betaalde sociale media-advertenties daarin hebben. Gebruik beide voor wat ze het beste kunnen doen.
Welk sociale media platform is het beste voor betaalde sociale media?
Het hangt af van uw merk en bedrijf. Facebook heeft de meeste gebruikers, Instagram is meer gericht op visuals, LinkedIn richt zich op professioneel netwerken en Twitter houdt u op de hoogte van nieuws en trends.
Na het lezen van de pagina over betaalde sociale media, kun je je verder verdiepen in de verschillen tussen een contactcenter en een callcenter. Ontdek hoe verschillende communicatiekanalen en automatiseringen je klantenservice kunnen verbeteren.
Daarnaast is het ook nuttig om te lezen over klantenbinding. Leer waarom klantenbinding belangrijk is en welke strategieën je kunt gebruiken om de betrokkenheid van klanten te vergroten.
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!
Organische versus betaalde sociale media
Ontdek wat het verschil is tussen organische en betaalde sociale media. Begrijp diepgaand met uitleg van professionals.