Wat zijn automatiseringen?
Automatiseringen of automatiseringsregels zijn functies en processen die in de loop der jaren steeds populairder zijn geworden dankzij hun effectiviteit en tijdsbesparing. In de wereld van klantenservice is automatisering een onderdeel van de dagelijkse activiteiten van de meeste agenten. Het is een gangbare praktijk geworden om alledaagse taken te automatiseren, zodat vertegenwoordigers van de klantenservice zich kunnen concentreren op meer veeleisende taken en snelle en effectieve ondersteuning kunnen bieden aan uw klantenbestand.
Als het gaat om automatisering, is het veilig om te zeggen dat de lucht de limiet is als u nadenkt over wat geautomatiseerd kan worden. Bijna alles dat kan worden gescript kan een automatisch proces worden.
De meeste moderne bedrijven automatiseren de verkoop om hun processen te stroomlijnen en het maximale uit de beschikbare middelen te halen.
Als u deze innovatieve aanpak niet gebruikt, loopt u iets mis op het gebied van klantenondersteuning. Hier zijn enkele van de belangrijkste voordelen die automatisering kan bieden voor uw klantgerichte bedrijf.
- Verhoogde klantentevredenheid – Automatisering stelt uw vertegenwoordigers in staat om snelle en efficiënte klantenservice te bieden, wat de algemene klantenervaring en tevredenheidspercentages direct verbetert .
- Verbeterde productiviteit van vertegenwoordigers – Wanneer vertegenwoordigers niet de hele tijd bezig zijn met ondergeschikte taken, kunnen ze hun tijd beter besteden aan meer veeleisende taken.
- Verbeterde responspercentages – Standaardantwoorden, automatische antwoorden en andere tools helpen u snel ondersteuning te bieden.
- Betere consistentie – Geautomatiseerde processen worden niet overweldigd door het aantal inkomende tickets via vele kanalen of hun complexiteit. Daarom houden ze de service consistent, ongeacht de werklast.
- Minder menselijke fouten – Hoewel niet perfect, vermindert automatisering het aantal fouten dat gewoonlijk wordt veroorzaakt door menselijke tussenpersonen aanzienlijk.
- Klant empowerment – Opties zoals selfservice zorgen ervoor dat klanten zich meer betrokken voelen en meer in staat zijn om hun eigen vragen op te lossen.
- Verhoogt de verkoop – Zelfs de functies die als basisprincipes van automatisering worden beschouwd, kunnen het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen door contactgegevens in te vullen, gebruik te maken van inzichten in het publiek en klanten te helpen tijdens hun klantentraject.
Verschillende helpdesksoftwareoplossingen bieden verschillende automatiseringsopties. Enkele van de meest voorkomende automatiseringsmogelijkheden die u kunt vinden, zijn selfservice, IVR, chatbots, geautomatiseerde oproepsystemen, het volgen van gesprekken, standaardantwoorden, software voor automatisch kiezen, automatisch toegewezen tickets, ecommercegegevens verzamelen, rapportage, tracking van klantentrajecten, automatiseringsworkflows en verschillende AI-functies.
Impress customers with quick & knowledgeable responses
Give your team the right tool to increase their productivity with LiveAgent's automations feature.
Frequently Asked Questions
Wat betekent de term automatiseringen?
Automatisering is een proces dat tot doel heeft de efficiëntie en effectiviteit van het werk te vergroten. Als er repetitieve taken zijn, meestal wel dan niet, kunnen deze worden geautomatiseerd. U kunt scripts maken die elke gedefinieerde actie in een bepaalde volgorde uitvoeren. Dit bespaart u tijd die u kunt besteden aan andere activiteiten die uw klantenservice verbeteren.
Welke automatiseringen biedt LiveAgent?
Met LiveAgent kunt u verschillende automatiseringsregels instellen. Voorbeelden van automatisering zijn IVR, standaardantwoorden, tickets taggen, vooraf gedefinieerde antwoorden, tijdsregels en meer.
Na het lezen over automatisering, kunt u meer leren over ondersteuningsautomatisering. Deze pagina legt uit hoe automatisering de klantentevredenheid kan verhogen en de productiviteit van uw medewerkers kan verbeteren.
Ook is er een nuttig artikel over Nederlandse selfservice software. Hier ontdekt u hoe selfservice kan leiden tot minder ondersteuningstickets en lagere kosten voor uw klantenservice.
Wilt u meer weten over de technologie achter klantenondersteuning? Bekijk dan de pagina over callcentersoftware voor een diepgaand begrip van de voordelen en mogelijkheden.
Tot slot, als u op zoek bent naar efficiënte manieren om communicatie met klanten te standaardiseren, bezoek dan de pagina met gratis helpdesksjablonen. Deze sjablonen kunnen helpen om snel en professioneel te reageren op veelvoorkomende klantverzoeken.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!