Wat is API?
API is een acroniem voor Application Programming Interface. Het is een combinatie van verschillende definities en protocollen die applicatiesoftware kunnen bouwen en ermee kunnen communiceren. Simpel gezegd zorgen API’s ervoor dat applicaties met elkaar kunnen communiceren. API’s worden soms gezien als contracten met voorwaarden tussen twee partijen: als de ene partij een verzoek op afstand met een bepaalde structuur verzendt, reageert de software van de andere partij.
API’s worden meestal gebruikt voor software-engineering – app-ontwikkeling of integratie van nieuwe componenten in een bestaande structuur. API’s brengen innovatieve diensten naar voren, aangezien een enkele nieuwe app de markt kan veranderen en de hele branche kan beïnvloeden.
Om de veiligheid te garanderen, gebruikt de API-functie een API-gateway – een softwarecomponent tussen een clienttoepassing en backend-services. Beveiliging is essentieel bij het gebruik van een microservices-applicatiearchitectuur, als u monitoring- en analysetools hebt toegevoegd of als u API’s hebt om geld mee te verdienen.
Er zijn drie API-releasebeleidsregels:
- Privé – alleen voor intern gebruik
- Openbaar – openbaar beschikbaar
- Partner: werkt samen met specifieke bedrijven
LiveAgent gebruikt service-API’s om verbinding te maken met andere stukjes software en te integreren met andere systemen. Controleer de volledige API-referentie van LiveAgent.
Take your help desk service to next level
LiveAgent offers multiple API actions. Try them out today!
Bekijk een video over API’s
We raden ten zeerste aan om deze video over API’s te bekijken om een uitgebreid begrip te krijgen van hun belang bij het vergemakkelijken van naadloze communicatie en gegevensuitwisseling tussen softwaresystemen.
Frequently Asked Questions
Wat betekent API?
Service-API's, of Application Programming Interface, is een set regels die nauwkeurig beschrijft hoe programma's met elkaar communiceren.
Deelt LiveAgent zijn API?
LiveAgent biedt alle informatie over zijn API-functie.
Welke acties zijn beschikbaar via de LiveAgent API?
De LiveAgent API-acties die beschikbaar zijn, omvatten: Download de lijst met bedrijven. Gesprekken verwijderen. Creëer nieuwe gesprekken. Registreer nieuwe klanten. Download de afdelingslijst. Verwijder kennisbankvermeldingen. Afdeling rapporteert.
Na het leren over API's, kunt u zich verdiepen in de vraag wat een API precies is en hoe deze kan helpen bij het verbeteren van uw klantenservice. Ook zou u kunnen ontdekken hoe een AI-assistent werkt en waarom het een waardevolle aanvulling kan zijn voor uw team.
Daarnaast is het interessant om te begrijpen hoe AI wordt toegepast in kennisbeheer en welke voordelen dit kan bieden voor uw organisatie, zoals verbeterde klantenservice. Ten slotte kunt u meer leren over ondersteuningsautomatisering en ontdekken hoe dit uw klantenservice efficiënter en effectiever kan maken.
Ontdek hoe de opslag en beveiliging van klantinformatie uw klantenservice en bedrijfsgroei kunnen verbeteren. LiveAgent biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor het beheren van klantengegevens, met krachtige functies en integraties. Probeer het nu gratis en verhoog klantentevredenheid en omzet!
Helpdesk software woordenlijst
Ontdek onze uitgebreide woordenlijst voor helpdesksoftware en klantenservice. Begrijp alle terminologie moeiteloos!