Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Wanneer u een nieuwe vertegenwoordiger aan uw helpdesksoftware toevoegt, moet u hem een agentrol toewijzen. Vertegenwoordigersrollen bepalen de verantwoordelijkheden van de vertegenwoordiger, evenals machtigingen en rechten binnen het systeem.
In het geval van LiveAgent zijn er drie standaard vertegenwoordigersgroepen uw vertegenwoordiger kunnen hebben:
- Gebruiker
- Beheerder
- Eigenaar
Deze basisrollen bepalen het toegangsniveau dat een vertegenwoordiger heeft, machtigingen, beheerdersinstellingen en andere belangrijke aspecten van de organisatie in het contactcenter. Bovendien hebben vertegenwoordigersrollen meestal invloed op de bureau-interface en de bijbehorende beoordelingsrechten .
Sommige klantenserviceteams houden zich echter bezig met meer specifieke klantenproblemen, dus het is noodzakelijk dat ze een individuele, aangepaste rol hebben naast basisrollen. U kunt nog 3 aangepaste rollen toevoegen aan de standaardrollen. Nadat u aangepaste rollen aan uw vertegenwoordigers hebt toegewezen, kunt u ze verder bewerken en zelfs verwijderen, zodat uw systeemconfiguratie altijd aan uw behoeften voldoet.
Voordelen van aangepaste vertegenwoordigersrollen
- Verhoogde productiviteit – Wanneer u de rollen voor al uw vertegenwoordigers duidelijk definieert, voorkomt u verwarring en verhoogt u de productiviteit in uw organisatie.
- Verkorte oplostijd – U kunt routeringsopties gebruiken om tickets toe te wijzen aan vertegenwoordigers met gespecialiseerde rollen. Deze vertegenwoordigers kunnen vervolgens snel en efficiënt problemen van klanten oplossen, aangezien dit hun expertisegebied is.
- Verhoogde tevredenheid van vertegenwoordigers – Het definiëren van rollen voor uw gespecialiseerde teams van vertegenwoordigers zorgt ervoor dat ze efficiënt blijven en hun unieke vaardigheden benutten. Hierdoor kunnen ze beter presteren in hun werk en daarmee de tevredenheid van hun medewerkers vergroten.
- Verbeterde klantenervaring – Door groepen of individuele vertegenwoordigers te hebben die gespecialiseerd zijn in bepaalde gebieden, kunnen ze betere klantenservice bieden. Ze kunnen tickets efficiënter oplossen met een hoog expertiseniveau
Organize your team with LiveAgent
LiveAgent offers a variety of features for communication management and better team collaboration. Start your free trial today and try it out!
Frequently Asked Questions
Wat zijn aangepaste vertegenwoordigersfuncties?
Het zijn individuele rollen voor vertegenwoordigers die bepaalde vragen afhandelen. Ze zijn aangepast aan de behoeften van specifieke klanten.
Kunt u aangepaste vertegenwoordigersrollen bewerken in LiveAgent?
Ja, dat kan. Om ze te openen, te bewerken en zelfs te verwijderen, gaat u naar Configuratie en klikt u vervolgens op Aangepaste vertegenwoordigersrollen. U kunt ze bewerken door de titel van een bepaalde aangepaste vertegenwoordigersrol te kiezen.
Hoe krijg ik toegang tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent?
Om toegang te krijgen tot aangepaste vertegenwoordigersrollen in LiveAgent, gaat u naar Instellingen en klikt u op Configuratie. Ga vanaf daar naar Aangepaste vertegenwoordigersrollen waar u aangepaste rollen voor uw klantenservicemedewerkers kunt instellen, bewerken en beheren.
Als je meer wilt weten over hoe een callcenter werkt en de voordelen ervan, kun je kijken naar wat is een callcenter. Dit artikel geeft je een overzicht van de functies en kosten van callcenters.
Ben je benieuwd naar de specifieke functies van vertegenwoordigers, dan is het artikel over de vertegenwoordigersfunctie een goede volgende stap. Het legt uit wat deze functies inhouden en hoe ze je klantenservice kunnen verbeteren.
Voor meer informatie over hoe vertegenwoordigergroepen werken, bekijk dan het artikel over de vertegenwoordigersgroep. Dit helpt je te begrijpen hoe groepen functioneren en hoe ze kunnen bijdragen aan een betere klantenservice.
Tot slot, als je geïnteresseerd bent in de rol van een verkoopmedewerker, lees dan het artikel over de vertegenwoordiger uitgaande verkoop. Hierin vind je details over hun verantwoordelijkheden en de vaardigheden die nodig zijn.
Ontdek hoe aangepaste rollen in LiveAgent uw klantenondersteuning kunnen verbeteren door specifieke machtigingen toe te wijzen aan teamleden op basis van hun specialiteit. Verhoog uw workflowefficiëntie en specificeer teamrechten met onze flexibele rolopties. Probeer LiveAgent gratis uit en ervaar zelf de voordelen!
Ontdek hoe helpdeskmedewerkers essentieel zijn voor klantenondersteuning bij LiveAgent. Leer wat hun rol inhoudt, welke vaardigheden nodig zijn en hoe je ze aan je helpdesk kunt toevoegen om de workflow te verbeteren. Probeer onze gratis proefversie en verhoog je productiviteit met meer vertegenwoordigers.