Software voor klantenbetrokkenheid is software die klantencommunicatie beheert via verschillende kanalen, zoals webchat, email of sociale media. Platform voor klantbetrokkenheid bevat meestal functies die communicatie via meerdere kanalen, CRM-systemen, rapportage, marketingpersonalisatie en selfservice voor klanten ondersteunen. Het belangrijkste zakelijke voordeel van het gebruik van software voor klantenbetrokkenheid is hogere inkomsten, rendement op investering en klantentevredenheid.
Software voor klantenbetrokkenheid wordt gebruikt om positieve relaties met uw klanten op te bouwen en te behouden. Als u uw klanten consequent een prettige klantenervaring biedt, zijn ze statistisch meer kans om loyaal te worden aan uw merk. In feite zegt 96% van de klanten dat klantenservice belangrijk is bij hun keuze voor loyaliteit aan een merk. Met robuuste en betrouwbare helpdeskondersteuningssoftware kunt u consistent blijven in uw klanteninteracties, ongeacht de grootte van uw bedrijf of klantenbestand.
Het hebben van loyale klanten heeft zijn voordelen: ze hebben een vier keer grotere kans om uw bedrijf te ondersteunen door middel van merkadvocatuur, waaronder beoordelingen en mond-tot-mondreclame. Naarmate loyale klanten meer in uw merk investeren, is de kans vijf keer groter dat ze opnieuw bij u kopen. Daarom is het belangrijk om constant te streven naar het verbeteren van uw klantenservice. Volgens Forbes meldt 84% van de bedrijven die werken aan het verbeteren van hun klantenervaring een stijging van hun omzet.
Er zijn tal van softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid op de markt en het kan moeilijk zijn om te onderscheiden welke software de beste is en welke functies essentieel zijn. Voor uw gemak hebben we een lijst samengesteld met de belangrijkste functies van software voor klantenbetrokkenheid. Softwareleveranciers voor klantenbetrokkenheid zouden het volgende in hun kernpakketten moeten opnemen: klantenbetrokkenheid via meerdere kanalen, automatisering, gamificatie, rapportage, gecentraliseerd beheer, integraties, segmentatie en een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties.
De juiste software voor klantenbetrokkenheid voor bedrijven moet u de mogelijkheid bieden om met uw klanten te communiceren via meerdere kanalen die de voorkeur genieten, zoals email, berichten, spraakoproep of sociale media.
Automatisering is een essentiële functie voor software voor klantenbetrokkenheid omdat het veel tijd bespaart. Met automatiseringsregels kunt u strategieën voor klantenbetrokkenheid uitvoeren wanneer aan bepaalde criteria is voldaan. Als een klant bijvoorbeeld meerdere keren een specifiek product heeft gekocht, kan hij een promotionele email ontvangen wanneer het artikel wordt aangevuld of in de uitverkoop is.
Software voor klantenbetrokkenheid moet zowel voordelig zijn voor uw klanten als voor uw medewerkers. Een gamificatiefunctie is een leuke manier om vertegenwoordigers te belonen en een gezonde concurrentie tussen teams en individuen te bevorderen. Verhoog de productiviteit door beloningsbadges uit te delen en hogere niveaus te behalen.
Proactieve software voor klantenbetrokkenheid moet een volledig uitgerust analysepakket bieden dat u krachtige analyse- en rapportagetools biedt.
Met een gecentraliseerd beheersysteem kunt u al uw klantgegevens en communicatie vanuit één dashboard bekijken en beheren. Ongeacht van welk kanaal u een klantenvraag ontvangt, deze komen allemaal binnen in één algemene inbox die toegankelijk is voor uw hele klantenserviceteam.
Software voor klantenbetrokkenheid moet kunnen worden geïntegreerd met apps van derden die u al gebruikt voor dagelijkse professionele activiteiten. Integraties van apps van derden kunnen POS-systemen, e-commercesystemen en sociale media omvatten.
Klantensegmentatie is een belangrijke functie omdat u hiermee uw klanten kunt segmenteren op basis van uw verzamelde gegevens. Door segmentatie te gebruiken, kunt u zich gemakkelijk richten op bepaalde groepen klanten en de inhoud die u hen verstrekt personaliseren.
Geweldige software voor klantenbetrokkenheid dient een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties te bevatten omdat u hiermee alle benodigde klantengegevens kunt beheren, van contactgegevens tot eerdere bestellingen en tickets.
Kennisbanken voor klanten zijn een grote aanwinst voor elke software voor klantenbetrokkenheid. Ze stellen klanten in staat snel de antwoorden te vinden die ze nodig hebben zonder rechtstreeks contact met u op te nemen. Een kennisbank voor klanten is een aanwinst voor zowel uw klanten als vertegenwoordigers. Kennisbanken verminderen de wachttijden van klanten, de werkdruk van uw vertegenwoordigers en de tijd die wordt besteed aan het oplossen van tickets.
LiveAgent is volledig uitgeruste Nederlandse software voor klantenbetrokkenheid waarmee u zich kunt concentreren op het bevorderen van klantenrelaties. LiveAgent biedt een:
Een algemene inbox helpt u bij het organiseren van vragen van klanten via meerdere kanalen en stelt u in staat om ze snel te beantwoorden.
Gamificatiefuncties die u kunt gebruiken om uw hardwerkende klantenservicemedewerkers te belonen en te stimuleren.
Sterke rapportagesystemen waarmee u in één oogopslag kunt zien hoe goed u met uw klanten communiceert.
Als u op zoek bent naar de beste Nederlandse software voor klantenbetrokkenheid die er momenteel is, probeer LiveAgent dan eens. LiveAgent is de meest beoordeelde en hoogst Nederlandse gewaardeerde helpdesk software voor KMO’s in 2020. We bieden een gratis proefperiode van 14 dagen voor software voor klantenbetrokkenheid. Geen kredietkaart nodig. Houd uw klanten tevreden en betrokken met LiveAgent.
LiveAgent maakt klantenondersteuning tien keer gemakkelijker. Onze reactietijd is nu 26% sneller.
Eva Kianickova, Head of Customer Service
Moeite om goede service te bieden tijdens COVID?
Bied uitstekende klantenservice tijdens COVID-19 met LiveAgent's remote work software. Ervaar geen installatiekosten, 24/7 support, en een gratis proefperiode van 14 dagen zonder kredietkaart. Bescherm uw werknemers en blijf uw klanten tevreden stellen met innovatieve oplossingen. Ontdek meer!
Op zoek naar een LeadDesk-alternatief?
Ontdek waarom LiveAgent het ultieme LeadDesk-alternatief is! Geniet van 24/7 klantenservice, geen installatiekosten, en geen kredietkaart vereist. Met rijke functies en betaalbare prijzen biedt LiveAgent alles wat u nodig heeft voor uitstekende klantenondersteuning. Probeer nu 14 dagen gratis en ervaar het verschil!
Leer alles over LiveAgent met webinars
Ontdek LiveAgent webinars: Leer functies gebruiken zonder installatiekosten, 24/7 klantenservice & geen kredietkaart nodig. Start nu!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.