Een klant klachtenbeheersysteem verzamelt en behandelt klachten via een intuïtief dashboard en zelfbedieningsportaal. Aanbevolen opties zijn Qualtrics CustomerXM voor grote bedrijven en Front voor kleinere. Het systeem verhoogt klanttevredenheid en verbetert communicatie.
Klachtenbeheer van klanten is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van elk bedrijf. Klantklachtenbeheersystemen (CCMS) zijn formele processen voor het ontvangen, vastleggen en oplossen van klachten van klanten. CCMS heeft drie primaire fasen: de klacht vastleggen, het probleem analyseren en de oplossing implementeren.
Dit artikel onderzoekt de toonaangevende software voor het beheer van klantenklachten en wat hen onderscheidt.
Hoe werken klachtenbeheersystemen voor klanten?
Met systemen voor het beheer van klachten van klanten kunnen organisaties feedback verkrijgen. Bedrijven kunnen dit gebruiken om problemen op te lossen en klachten in de toekomst te verminderen. Bovendien kunnen gebruikers zoeken in kennisdatabases om hun vragen te beantwoorden onmiddellijk voordat ze met een vertegenwoordiger spreken.
Elke software gebruikt verschillende tools om feedback te verzamelen en met klanten te communiceren via verschillende sociale media en online kanalen . Een organisatie kan klachten beter afhandelen met een verscheidenheid aan statistieken en rapporten, zoals:
De verzamelde gegevens worden ingevoerd in het CRM-systeem voor toekomstige analyse om toekomstige interacties met klantenklachten te verbeteren.
Dus hoe bieden klachtenbeheersystemen precies hogere niveaus van klantenondersteuning?
Bij het evalueren van systemen voor het beheer van klachten van klanten, moet uw team goed thuis zijn in de basiscomponenten die uw organisatie ten goede zullen komen.
Met Ticketing kunnen klantenservicemedewerkers efficiënt één enkele interface gebruiken om op vragen te reageren. Wanneer een medewerker van de klantenservice via een willekeurig kanaal een klacht ontvangt, verandert deze interactie in een ticket. Agenten kunnen deze tickets vinden in een algemene inbox, waardoor klanten snel en efficiënt kunnen reageren. Vertegenwoordigers kunnen vervolgens tickets toegewezen krijgen en deze binnen meerdere afdelingen afhandelen. Ticketing biedt een geweldige gebruikerservaring door alle communicatie te organiseren en het taakbeheer te verbeteren.
Met Live chat-software kunt u snel met klanten chatten als ze een probleem hebben. U kunt uw klanten helpen hun problemen snel en efficiënt op te lossen met automatiseringsfuncties, of ze in contact brengen met de juiste ondersteuningsmedewerker. Bovendien kunt u met de beste klachtenbeheersystemen voor klanten klanten helpen via live tekst-, video- en audiochat. Livechat is een van de meest gebruikte kanalen voor het volgen van klachten van klanten, feedbackbeheer en kwaliteitsborgingsbeheer.
Met software voor het beheer van klachten van klanten kan uw team klanten helpen wanneer ze dat nodig hebben via een callcenter. Oproepen worden gedistribueerd naar beschikbare vertegenwoordigers zodra ze binnenkomen. Als u geen callcenter heeft, kunt u inkomende oproepen niet ontvangen of personeel op de juiste manier sturen.
De sociale media beheercomponent van klachtenbeheersystemen verzamelt klachten van klanten over verschillende sociale mediakanalen. Marketeers en ondersteuningsteams kunnen deze informatie gebruiken om het klachtenbeheer te verbeteren en uw digitale aanwezigheid verder te beheren.
Met Klantenportaals kunt u een gestructureerd en informatief portaal voor uw klanten opzetten. Via deze portals kunt u informatie delen met uw klanten en reageren op klachten. Door communityforums, een informatieve databank of een FAQ-sectie te creëren, besteden klanten minder tijd aan het praten met vertegenwoordigers.
Uw kennisbank is een integraal onderdeel van uw klantenportaal en biedt klanten te allen tijde gemakkelijke toegang tot informatie . Met de beste software voor inkomende callcentra kunt u meerdere kennisbanken bijhouden voor het beste klachtenbeheer van klanten.
De volgende belangrijke functies vormen een effectief klachtenbeheersysteem voor klanten:
Door een effectief klachtenbeheersysteem te implementeren, kunt u het snelst profiteren van klachten van klanten. Software voor het beheer van klachten van klanten moet de volgende functies bevatten:
Tijdstempeling is het toevoegen van een tijdstempel aan interacties en kan vastleggen wanneer de klager contact opneemt met de organisatie en wanneer zij hun antwoord ontvangen. Het kan ook nuttig zijn in juridische zaken. Er zijn twee hoofdtypen tijdstempels: digitaal en analoog.
Taakescalatie in een klachtenbeheersysteem voor klanten biedt een manier om de prioriteit van klachten te verhogen. Escalatie kan optreden in een teamgebaseerde omgeving waar meerdere mensen de meeste of alle problemen oplossen. Een eenvoudig voorbeeld is het toewijzen van een hogere prioriteit aan een telefoongesprek als het gaat om het ondersteunen van meerdere gebruikers met een abonnement in plaats van een gebruiker zonder abonnement.
Software voor klachten van klanten vraagt klanten om bepaalde informatie wanneer ze een klacht indienen. Deze informatie kan hun naam, telefoonnummer, emailadres en beschrijving van het probleem bevatten, zodat bedrijven contact kunnen opnemen met de klant en klachten snel kunnen oplossen terwijl ze relevante gegevens verzamelen. Dit zorgt voor een vlotte klantenervaring, tevreden klanten en een beter beheer van de servicekwaliteit.
Een efficiënt systeem zal alle relevante medewerkers en managers op de hoogte stellen van een nieuwe klacht zodra het systeem deze registreert. Deze meldingen omvatten:
Deze meldingen zorgen ervoor dat de juiste vertegenwoordigers worden betrokken en dat verantwoordelijken hun taken niet kunnen verwaarlozen.
Automatische emailtaakmeldingen besparen tijd en zorgen ervoor dat klachten snel worden opgelost. Een geautomatiseerde taakmelding kan bijvoorbeeld worden geactiveerd wanneer een klacht van een klant wordt ontvangen, zodat iemand deze onmiddellijk kan beoordelen.
U kunt automatische functies toevoegen aan uw selfserviceportaal. Met uw serviceportaal kunt u bijvoorbeeld alle klachten van klanten snel afhandelen, waardoor klanten zich gehoord voelen. Bovendien kunnen klantentevredenheidstools waarmee bedrijven klachten kunnen volgen en beheren, leiden tot voordelen zoals een grotere klantentrouw.
Hybride tickets bevatten alle traditionele ticket-ID’s, inclusief de klacht van uw klant en essentiële informatie. Met dit systeem kunt u klantencommunicatie opslaan onder een ticket-ID. Een vertegenwoordiger is op de hoogte van het probleem, ongeacht welk kanaal de klant gebruikt.
Door gebruik te maken van systemen voor het beheer van klachten van klanten in uw bedrijf, kunnen uw vertegenwoordigers onmiddellijk de klantengegevens zien van de klacht die ze behandelen. Uw klanteninzichten bieden u de context om ondersteuning en service te bieden om klachten snel op te lossen .
U moet onderzoeken welke klachtenbeheersystemen andere bedrijven in uw industrie gebruiken. Nadat u het proces van uw concurrenten begrijpt, is het tijd om na te denken over wat u nodig heeft. Wat u nodig hebt, is iets dat flexibel is, een geweldige gebruikerservaring biedt en kan worden gewijzigd op basis van het soort klachten dat u ontvangt.
Wanneer u een systeem voor het beheer van klachten van klanten kiest, moet u op de hoogte zijn van de verplichtingen van de software. U gaat een betalingsplan aan waarbij u per vertegenwoordiger per maand kosten in rekening brengt met verschillende serviceniveaus op basis van uw bedrijfsgrootte. Bij sommige systemen, zoals LiveAgent, kunt u zich verbinden aan een jaarplan.
Bedrijven moeten rekening houden met prijsmodellen bij het kiezen van een klachtenbeheersysteem voor klanten. De meeste systemen voor het beheer van klachten van klanten bieden u tal van serviceniveaus om de functionaliteit te selecteren die past bij uw behoeften en budget. Uw prijs wordt bepaald door de services die u kiest en hoeveel agenten er op het abonnement zitten.
Tired of searching?
Are you still looking for software that will help you improve your customer service? LiveAgent may be the solution for you!
Wanneer u kiest voor een klachtenbeheersysteem voor klanten, wilt u er zeker van zijn dat uw team klanten snel kan helpen door middel van communicatieve tools. Een systeem voor het beheer van klachten van klanten met 24/7 ondersteuning en chat is nuttig, vooral als u een groot of extern team hebben dat in verschillende tijdzones werkt.
Zorg ervoor dat uw klachten- en servicekwaliteitsbeheersysteem uw klanten meerdere manieren biedt om contact met u op te nemen. Of het nu gaat om email, live chat, telefoon of meer. Het klantenklachtenbeheersysteem moet ontevreden klanten in staat stellen snel contact met u op te nemen.
U zou in staat moeten zijn om overal ter wereld een team voor het beheer van klachten van klanten van elke omvang te runnen. Ongeacht uw huidige bedrijfsgrootte, u wilt software kiezen die voldoet aan de huidige en toekomstige behoeften van uw bedrijf. Door een systeem te kiezen waarmee u uw maandabonnement omhoog of omlaag kunt schalen, kunt u uw bedrijf aanpassen aan langzame of drukke tijden.
Of het nu een VoIP-provider is of chatten met klanten, u moet een klachtenbeheersysteem voor klanten kiezen met samenwerking. Door software met meerdere kanalen te gebruiken, kunt u de effectiviteit van samenwerking tussen medewerkers en klanten verder vergroten.
Om het beste klachtenbeheersysteem voor uw bedrijf te kiezen, moet u de beperkingen van uw software kennen. Denk bijvoorbeeld aan de omvang van uw bestaande personeel en selecteer software die uw klanten het beste van dienst is, of het nu gaat om contactkanalen, inkomende oproepen, video-ondersteuning of tekstchat. Zorg er bovendien voor dat uw callcentersoftware uw zakelijke praktijken of gesprekskwaliteitsbeheer niet beperkt.
Bij het kiezen van een klachtenbeheersysteem voor klanten is het essentieel om vertrouwd te raken met de software voordat u er een kiest. U kunt dit het beste doen met een demo, die u laat zien hoe de software werkt en u helpt uw doelen te bereiken. Uw team kan op dit moment al uw vragen over de software stellen, wat u het voordeel geeft dat u vertrouwd raakt met uw klachtenbeheersysteem voor klanten voordat u het koopt. Zorg ervoor dat het voldoet aan de behoeften van uw klantenservice voordat u een aankoop doet.
Het bijhouden van uw klantenservice is geen gemakkelijke taak. Maar door de LiveAgent-demoversie te gebruiken, kunt u het brede scala aan geavanceerde functies uit de eerste hand ervaren en het zelf uitproberen voordat u actie onderneemt. Het is absoluut noodzakelijk op te merken dat demo’s slechts een demonstratie zijn van hoe het systeem werkt en niets meer. Demo’s bieden echter een manier om de innerlijke werking van de software te zien.
Looking for the right CCM software?
LiveAgent offers wide range of features and integrations so everyone can find what they need. Wanna see it for yourself?
LiveAgent is het beste klachtenbeheersysteem voor klanten en de meest betrouwbare oplossing voor gebruikersfeedback vanwege:
Andere concurrenten zoals Zendesk bieden gebruikers vergelijkbare functies met verschillende betalingsplannen. Bovendien synchroniseert de mobielvriendelijke interface van Apptivo met andere apps op uw telefoon, zodat u wachtwoorden niet opnieuw hoeft in te voeren.
Het beheerproces voor gebruikersrecensies in Apptivo lijkt sterk op dat van LiveAgent, maar is niet zo gericht op gebruikersfeedback. Bovendien bevat Apptivo geen gebruiksvriendelijke functies zoals chatintegratie of pushmeldingen zoals LiveAgent. Een andere concurrent, TeamSupport, biedt volledige ondersteuning voor teams en bedrijven. Dit bedrijf implementeert meer dan 200 beoordelingsbeheerprocessen. Het systeem is echter niet zo gebruiksvriendelijk als andere opties.
De eerste prioriteit van de meeste bedrijven is het bieden van uitstekende klantenservice. Dit is keer op keer bewezen. Uitzonderlijk beheer van klachten van klanten leidt tot een verhoging van de kwaliteit van verkoopprocessen, merkentrouw en positieve mond-tot-mondreclame. Om klachten van klanten het beste af te handelen, hebt u het beste klachtensysteem van klanten nodig.
Een klachtenbeheersysteem voor klanten gebruikt analytische tools om gegevens van klachten te analyseren en te verzamelen. Positieve en negatieve reviews geven inzicht in klantengedrag om toekomstige interacties te verbeteren.
Het implementeren van een klachtenbeheersysteem voor klanten is snel en eenvoudig en kan de reactie van uw klantenservice drastisch verbeteren. Het maken van een dergelijk systeem kost niet veel tijd of geld, omdat het kan worden ontworpen rond uw huidige systemen en bronnen. Als u eenmaal een klachtenbeheersysteem voor klanten heeft geïmplementeerd, is leerbeheer van vitaal belang. U moet uw team trainen om er het maximale uit te halen en het beste servicekwaliteitsbeheer te garanderen. Mogelijk moet u sommige software upgraden en maandelijkse gebruikskosten per agent betalen, dus wees voorbereid op enige investering.
De prijsklasse van systemen voor het beheer van klachten van klanten varieert. Sommige beheersystemen bieden gratis versies of gratis proefversies en hebben verschillende betalingsabonnementen. De kosten verschillen per software, maar doorgaans geldt: hoe meer vertegenwoordigers u heeft, hoe beter u de kosten per vertegenwoordiger kunt betalen.
Om uw kleine, middelgrote of grote bedrijf in staat te stellen klachten van klanten het beste af te handelen, hebben we een lijst samengesteld met de 20 beste systemen voor het beheer van klachten van klanten. Er is ongetwijfeld een optie beschikbaar om te voldoen aan uw behoeften op het gebied van klachtenbeheer met verschillende functies, voordelen, nadelen en prijsopties.
LiveAgent is een uitstekend klachtenbeheersysteem voor klanten en meer, dat uw team de tools geeft die nodig zijn om contact te maken met klanten en de interactie met klanten te verbeteren.
LiveAgent-software kan kleine, middelgrote of grote bedrijven helpen bij alle klachten van klanten. Dit komt door de mogelijkheid om snel met klanten te communiceren met behulp van ondersteuning via meerdere kanalen, terwijl de voortgang van uw team met analyses wordt beoordeeld. Bovendien kan LiveAgent worden geïntegreerd met veel providers van Voice over Internet Protocol. Ze hebben ook de beste chatwidget op de markt.
LiveAgent is één van de weinige softwarestukken die een gratis versie met beperkte functies biedt, naast hun gratis proefversie. LiveAgent biedt meerdere serviceniveaus en prijzen, waaronder €9, €29 en €49 per maand. Voor de gratis proefversie van LiveAgent is geen kredietkaart nodig.
Volgens Apptivo verhoogt hun software de klantentevredenheid door middel van klachtenbeheer. Bovendien verschilt het van andere cloudgebaseerde software vanwege de tool voor het vastleggen van leads en de web-to-lead-vorm.
Apptivo verschilt van andere systemen omdat het zeer aanpasbaar is en u op lagere abonnementsniveaus functies kunt selecteren die bij uw bedrijf passen. Bovendien is Apptivo compatibel met Google, waardoor Apptivo een handige keuze is voor kleine bedrijven die klachten van klanten willen beheren met maatwerk.
Apptivo biedt een gratis versie van hun software met beperkte functies. De prijsplannen van Appirio beginnen bij €10 per gebruiker per maand om toegang te krijgen tot hun productfuncties. Apptivo heeft een gratis proefversie van de software als u al hun functies voor het beheren van klachten van klanten wilt uitproberen voordat u koopt.
TeamSupport is software die bedrijven en andere organisaties helpt bij het beheren en oplossen van klachten van klanten met een reeks producten voor toegankelijkheid, feedbackbeheer en klachtenafhandeling.
TeamSupport-software voor klachtenbeheer wordt aanbevolen voor B2B-klantenservicebedrijven. Hun grote selectie van voorraadrapporten onderscheidt hen van andere systemen. Met TeamSupport kunnen klanten eenvoudig feedback rechtstreeks in het systeem indienen of tools van derden gebruiken.
TeamSupport biedt een optie van €50 en €69 per maand per gebruiker, met verschillende functies. Helaas heeft TeamSupport geen gratis versie van hun systeem, maar wel een gratis proefversie.
Bedrijven gebruiken Freshservice-software voor klachtenbeheer om klachten van klanten efficiënt te analyseren, rapporteren en oplossen. Er is ook een mobiele app die vertegenwoordigers kunnen gebruiken om klachten onderweg te beheren.
Freshservice onderscheidt zich door de nadruk op het beheren van de IT-helpdeskbehoeften van verschillende organisaties om klachten effectief te beheren. Met verschillende IT-beheerfuncties kan Freshservice integreren met bedrijven van elke omvang.
Freshservice biedt een gratis proefperiode van 21 dagen. Er is een maandelijkse optie van €19, €49, €79 en €99 met de mogelijkheid om een jaarabonnement te kopen. U moet een duurder abonnement nemen om toegang te krijgen tot alle beschikbare functies. Toch biedt Freshservice de mogelijkheid om extra vertegenwoordigers toe te voegen voor €0,20 per vertegenwoordiger per maand. Freshservice biedt geen gratis versie aan.
Zendesk is een systeem voor het beheer van klachten van klanten waarmee bedrijven klachten en claims van klanten kunnen volgen en erop kunnen reageren als een van de toonaangevende opties in deze markt.
Het klachtenbeheersysteem van Zendesk is ontworpen om bedrijven te helpen flexibel te blijven terwijl ze groeien. Met Zendesk kunnen organisaties gemakkelijk contact maken met klanten, problemen identificeren en deze zo snel mogelijk oplossen. Bovendien kan Zendesk worden geïntegreerd met andere essentiële services binnen het bedrijf van de klant, zoals marketingautomatiseringsservices, voor meer zakelijke flexibiliteit.
Zendesk biedt een verscheidenheid aan softwarefuncties en serviceniveaus. Er is een service van €19, €49, €79 en €99. Zendesk biedt een gratis proefversie van zijn klachtenbeheersysteem voor klanten. Er is echter geen gratis versie van Zendesk en u moet contact met hen opnemen voor een offerte die aan uw specifieke behoeften voldoet.
Prijs kan een sleutelfactor zijn bij het selecteren van een systeem voor klachtenbeheer. Hoewel Zendesk een verscheidenheid aan functies en serviceniveaus biedt tegen verschillende prijsniveaus, kunnen bedrijven die op zoek zijn naar een meer budgetvriendelijke optie het nuttig vinden om een ander Zendesk-alternatief te verkennen, omdat Goed.
Met de Avochato-software voor klantklachtenbeheer kunt u zich registreren, onderzoeken en actie ondernemen op klachten van klanten. Deze software is ontworpen rond gebruikersonderzoek, waarbij de nadruk ligt op hoe klanten hun programma’s gebruiken.
Avochato heeft geen programmeervereisten en kan worden gebruikt door teams van verschillende groottes. Avochato wordt aanbevolen voor diegenen die klanten willen bereiken via sms. Avochato kan worden gebruikt door verschillende bedrijven die tekst gebruiken, zoals makelaars, ecommerce, verzekeringsvertegenwoordigers en autodealers.
Avochato heeft verschillende prijsniveaus die verschillende functies bieden. Er is geen gratis te gebruiken versie van de software, maar er is een 14-daagse gratis proefversie van het systeem. Daarnaast is er een versie van €19 en €35. Voor een account met meer dan tien gebruikers dient u rechtstreeks contact op te nemen met Avochato voor een offerte.
Happyfox is een klachtenbeheersysteem voor organisaties om hun klantenservice te verbeteren.
In vergelijking met concurrenten maken de gebruiksvriendelijke en geïntegreerde ticketingfuncties van Happyfox platformonafhankelijk beheer eenvoudig.
Happyfox biedt verschillende serviceniveaus en opties. Hoewel Happyfox een gratis proefversie van hun software aanbiedt, bieden ze geen gratis te gebruiken versie. Om een offerte voor alle diensten te krijgen, dient u rechtstreeks contact op te nemen met Happyfox.
Freshdesk is een klachtenbeheersysteem waarmee bedrijven problemen van klanten kunnen volgen, beantwoorden en oplossen. Bovendien heeft het klantenportaal van Freshdesk een scala aan sociale media-connectiviteit, waardoor een naadloze overgang van probleem naar klacht mogelijk is.
Bedrijven van elke omvang kunnen Freshdesk gebruiken. De robuuste functies en verschillende prijsplannen hebben opties voor elk bedrijf. Freshdesk onderscheidt zich door zijn betaalbare prijskaartje, AI en chatbot-mogelijkheden. Omdat Freshdesk op alle mobiele apparaten werkt, hebben klantenserviceteams er bovendien altijd en overal toegang toe.
De prijs voor Freshdesk is per vertegenwoordiger per maand en er zijn vier abonnementen om uit te kiezen: een gratis abonnement €18, €47, €83. De plannen hebben beperkte functies, tenzij u de beste kiest. Maar als u in één keer voor een heel jaar betaalt, bespaart u geld. Freshdesk biedt een gratis proefversie die u alle functies van het systeem laat zien.
Front is een klachtenbeheersysteem dat bedrijven helpt bij het bijhouden van hun klachten van klanten. Front maakt gebruik van analyses om veelvoorkomende probleemgebieden te vinden en het voor klanten gemakkelijk te maken om hulp te vragen bij specifieke problemen.
Front biedt een interface in helpdesk-stijl die gemakkelijk te gebruiken is voor klanten, waardoor het zich onderscheidt van andere opties. Front wordt aanbevolen voor klachtenbeheer in kleine tot middelgrote bedrijven. Hoewel Front uitstekend werkt voor klachtenbeheer van bedrijven van elke omvang, is het ingewikkelder om te gebruiken bij grotere bedrijven.
Front biedt drie abonnementen, elk met verschillende functies: €19 en €49 per maand, per vertenwoordiger. U kunt jaarlijks betalen voor een account en als u geïnteresseerd bent in het topplan, moet u rechtstreeks contact met hen opnemen voor een offerte.
Met Zoho Desk kan elk bedrijf of merk klachten van klanten effectief beheren met behulp van chatapplicaties, callcenteropnames, helpdesktickets en meer vanaf één enkel platform.
Zoho Desk wordt aanbevolen voor kleine tot middelgrote bedrijven. De klachtenbeheerfuncties zijn nuttig in sectoren die te maken hebben met een groot aantal klantenserviceverzoeken, zoals de detailhandel of de horeca. Zoho Desk onderscheidt zich van de anderen vanwege de software voor het volgen van problemen.
Zoho Desk heeft vier serviceniveaus, een gratis versie met beperkte functies, een optie van €14, €23 en €40 per maand per vertegenwoordiger. Er is ook een gratis proefsoftware van 15 dagen.
GetMoreReviews is de beste tool voor het online genereren van authentieke beoordelingen met behulp van een klachtenbeheersysteem voor klanten. Bovendien heeft het functies die vertegenwoordigers helpen bij het afhandelen van klachten.
GetMoreReviews kan elk klein tot groot bedrijf helpen beoordelingen te genereren, dus het wordt aanbevolen voor bedrijven die 5-sterrenrecensies willen ontwikkelen. Het bevat ook functies voor het beheren van klachten van klanten.
Na een gratis proefperiode van 14 dagen brengt GetMoreReviews €99 per maand in rekening. Als onderdeel van dit abonnement is er ook gratis installatie en aanpassing. Aangezien er geen contract is, kunt u op elk moment opzeggen.
Qualtrics CustomerXM is software voor klachtenbeheer die consumenten een stem geeft in de klachtenprocedures. De technologie voor klachtenbeheer biedt klanten een naadloze manier om klachten in te dienen in een groot aantal verschillende formaten, waaronder socialemediakanalen en traditionele klachtenkanalen zoals telefoon en email.
Qualtrics CustomerXM brengt ervaren klantenserviceplatforms naar industrieën die klachten willen afhandelen met robuuste software. Hoewel elk bedrijf Qualtrics CustomerXM kan gebruiken, wordt het aanbevolen voor middelgrote tot grote bedrijven. Vanwege de prijs en functies kunnen kleinere bedrijven betere opties vinden.
Een intuïtief dashboard dat het verzamelen van klachten vereenvoudigt, zodat klanten naadloos feedback kunnen geven via elk kanaal
De vastgelegde gegevens worden gebruikt om het verzamelen van klachten te vereenvoudigen, zodat klanten naadloos feedback kunnen geven via elk kanaal.
Een zelfbedieningsportaal voor klachten stelt klanten in staat om problemen zelf op te lossen.
Vast naadloos klachten van elk kanaal vast – chat, sociale media, email of telefoon.
Meet de tevredenheid van klachten met behulp van een Net Promotor-score, enquêtes, opiniepeilingen en vragenlijsten.
Qualtrics CustomerXM is niet voor alle bedrijven, aangezien de software beschikbaar is via een jaarabonnement dat begint bij €1.500 per jaar. Bovendien heeft Qualtrics CustomerXM een gratis versie met enorm beperkte functies en een gratis proefversie.
Issuetrak is software voor klachtenbeheer die klachtengegevens van klanten bijhoudt en bewaakt om bedrijven te helpen hun product of dienst te verbeteren. Het klachtenbeheersysteem van Issuetrak biedt bedrijven een klachtenportaal en hulpmiddelen voor het delen van klachten, waardoor ze klachten snel en efficiënt kunnen volgen en oplossen.
Issuetrak wordt aanbevolen voor bedrijven van bijna elke omvang, maar is specifiek afgestemd op agile teams. Issuetrak kan helpen met veel oplossingen voor klachten van klanten, maar hun specialiteit is analyse. Managers kunnen klachten over meerdere markten volgen en deze toewijzen aan de juiste afdeling.
Er is een gratis te gebruiken account dat onbeperkte gebruikers kan hebben. Bovendien biedt het systeem een gratis proefperiode en abonnementen beginnen bij €59 per maand. U moet echter contact opnemen met de klantenondersteuning voor een gedetailleerde offerte.
Desk360 klachtenbeheersysteem automatiseert het klachtenregistratieproces. De functie voor het genereren van statusrapporten is ontworpen om in realtime klachtenstatusrapporten voor bedrijven en hun klanten te genereren. Bedrijven hebben met slechts één klik toegang tot klachtdetails, geschiedenis en klachtgerelateerde acties.
Desk360 biedt ondersteuning via meerdere kanalen in tien verschillende kanalen. Desk360 wordt aanbevolen voor bedrijven die gebruik willen maken van het automatisch genereren van klachtenrapporten, zodat u de status van klachten van klanten in realtime kunt controleren. Dit maakt Desk360 een solide oplossing voor kleine tot middelgrote bedrijven die klachten van klanten willen stroomlijnen.
De prijs van Desk360 varieert, maar biedt een gratis versie met beperkte functies, een versie van €24 met de meeste onderdelen en hun topplan. U moet rechtstreeks contact opnemen met Desk360 om meer te weten te komen over hun uiteindelijke doel.
Het klantklachtenbeheersysteem van de Helpdesk is een computerprogramma waarmee technici klachten van klanten kunnen beheren en rapporteren. Bovendien coördineert de Helpdesk-applicatie met andere methoden zoals telefoon- of mailservers om ervoor te zorgen dat alle informatie over elke klacht correct wordt opgeslagen.
HelpDesk werkt goed als een klachtenbeheersysteem voor klanten waarmee teams kunnen samenwerken. Grote organisaties gebruiken deze software om vragen, klachten en feedback van klanten te volgen en te monitoren. Het intern oplossen van klantenproblemen verlaagt de kosten en verhoogt de klantentevredenheid.
Doorzoekbare kennisbank/FAQ’s die kunnen worden geïndexeerd en doorzocht op trefwoorden of woordgroepen.
Vooraf gedefinieerde en aanpasbare helpdeskticketformulieren die essentiële klanteninformatie verzamelen en opslaan.
Efficiënte workflows beheren het klantencommunicatieproces.
Vooraf gedefinieerde en aanpasbare helpdesk-ticketformulieren om belangrijke klantengegevens vast te leggen, zoals contactgegevens, klant-ID en probleembeschrijving.
U moet rechtstreeks contact opnemen met de helpdesk voor een offerte, en zij bieden een gratis proefversie van de software aan.
Bitrix24 is een cloudgebaseerd klachtenbeheersysteem voor klanten dat georganiseerde, efficiënte manieren biedt om klachten van klanten af te handelen. De helpdesk stelt gebruikers in staat om klachten of vragen van klanten vast te leggen om aangepaste ticketvelden, categorieën en weergaven te creëren en zorgt voor bedrijfsbrede tracking via één enkele portal.
Bitrix24 is het meest geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven die een klachtenbeheersysteem voor klanten nodig hebben waarmee uw team efficiënter klachten kan behandelen met een georganiseerde aanpak.
Er is een gratis proefperiode van 30 dagen en een gratis abonnement. Verder zijn er opties van €49, €99 en €199, evenals €2990 en €24990 voor bedrijven op locatie.
i-Sight helpt bedrijven bij het identificeren van de hoofdoorzaken van problemen die hun activiteiten blokkeren. De software kan worden gebruikt om grote problemen met de klantenservice te onderzoeken, zoals apparatuurstoringen, arbeidsproblemen, factureringsgeschillen en meer.
i-Sight is ontworpen om gegevens uit verschillende bronnen naar een centrale databank te routeren voor analyse. Vanwege deze sterke focus op gegevensanalyse is deze software goed voor kleinere bedrijven die willen groeien en trends in klanteninteractie willen identificeren.
U moet contact opnemen met i-sight om offerte-informatie over dit product te ontvangen.
Wowdesk is software voor klantenservicebeheer die bedrijven helpt de klantenrelaties te verbeteren door klanten efficiënt en effectief te helpen.
Wowdesk wordt aanbevolen voor groeiende bedrijven die complexe klantrelaties beheren via meerdere contactkanalen, zoals telefoon, email, chat of sociale media. Wowdesk wordt in alle sectoren gebruikt, van retail tot zorg.
Met het volgen van klachten van klanten kan uw team klachten van meerdere afdelingen volgen.
Aanpasbare branding voor uw bedrijf.
Voer controle- en formulierbeheeroplossingen uit.
Geautomatiseerde oproeproutering om uw callcenter te stroomlijnen.
Callcenterbeheer om gemakkelijk externe en interne teams te beheren.
Wowdesk heeft zowel een gratis versie als een gratis proefversie. Er is een optie van €6, €30 en €60 per vertegenwoordiger per maand.
JIRA Service Desk is een uitstekende oplossing om problemen, problemen en verzoeken van klanten op één plek te volgen. Met krachtige functies zoals aangepaste workflows, flexibele rapporten, geïntegreerde kennisbankartikelen en tijdregistratiemogelijkheden.
JIRA Service Management is ontwikkeld om het volgen van problemen, rapportage en ondersteuning te bieden aan servicedesks om taken snel uit te voeren. Het wordt aanbevolen voor kleine tot middelgrote bedrijven.
Er is een gratis proefversie en gratis software met beperkte functies voor maximaal drie vertegenwoordigers. Een optie van e20 per maand staat maximaal 4-15 vertegenwoordigers toe en een versie van e40 voor meer dan 16 vertegenwoordigers.
Salesforce Service Cloud is een cloudgebaseerd softwareplatform voor klantenservice. Het stelt bedrijven in staat om gedifferentieerde, 1-op-1 klantenservice te leveren via telefoon, email, chat, internet en sociale kanalen.
Salesforce claimorganisaties zijn de eersten die gegevensverzameling en realtime analyse gebruiken voor klantinteracties. Bovendien kunt u in realtime klantenservice op maat bieden.
Er is een gratis proefversie van Salesforce Service Cloud, maar u moet rechtstreeks contact met hen opnemen voor een offerte.
Als u software voor het beheer van klachten van klanten evalueert voor de behoeften van uw bedrijf, wilt u weten welke functies u kunnen helpen bij het oplossen van klachten van klanten. Hieronder volgen onze keuzes voor de beste software voor het beheer van klantenklachten op de markt en wat ze perfect zou kunnen maken voor uw bedrijf.
De kracht van LiveAgent komt van een robuust klantenserviceportaal dat gebruik maakt van verschillende tools. Het bevat een responsieve chatwidget waarmee klanten snel kunnen chatten met ondersteunend personeel. LiveAgent biedt volledige callcenterfunctionaliteit, waarmee uw klantenserviceteams Voice over Internet Protocol (VoIP) kunnen gebruiken. Bovendien is LiveAgent de enige software die onbeperkte gespreksopnames omvat. De ticketfunctie van LiveAgent sorteert uw klantenservice-interacties automatisch in gedetailleerde tickets. Tickets kunnen snel worden gesorteerd en naar de juiste afdelingen worden gestuurd. Met een hybride ticketsysteem dat gebruikmaakt van ondersteuning met meerdere kanalen, kan uw team met één software via verschillende kanalen met klanten communiceren.
Avochato is software voor het beheer van klantenklachten die is ontworpen voor het online beheren van problemen met de klantenservice. Met Avochato kunt u klachten van klanten van ontvangst tot oplossing in één systeem behandelen. Avochato kan worden geïntegreerd met populaire systemen voor klantrelatiebeheer en biedt functies waarmee u uw klanten tevreden kunt houden door hun zorgen snel en efficiënt te beheren. Bovendien onderscheidt Avochato zich van andere software op de markt door op grote schaal aanpasbare berichten toe te staan voor sms-berichten.
Zendesk kan op de servers van een klant worden geïnstalleerd, waardoor er geen fulltime klantenservicemedewerker nodig is. Zendesk vereist zeer weinig hardware of technische expertise om te beheren, waardoor het zich onderscheidt van concurrenten. Zendesk kan bedrijven van elke omvang helpen, vooral bedrijven die actief groeien.
Zoho Desk is software voor het beheer van klantenklachten die is ontworpen met klantenservice in het achterhoofd. Het biedt klantenservicemedewerkers een gemakkelijke manier om toegang te krijgen tot klantinformatie, klantgeschiedenis, eerdere gesprekken en meer te bekijken. Met ZohoDesk kunnen klantenserviceteams betere ondersteuning bieden door de hele klantervaring te stroomlijnen vanaf het moment dat een ticket wordt ingediend totdat het is opgelost.
De software voor het beheer van klantenklachten van Freshdesk is een intelligente keuze voor bedrijven om hun klantenservice-opties uit te breiden. Het is een effectieve manier om superieure klantenservice te bieden zonder 24/7 een toegewijd klantenserviceteam bij de hand te hebben. Dit betekent dat de last van het reageren op klachten van klanten niet op de bestaande werknemers rust, waardoor Freshdesk zich onderscheidt van andere concurrenten.
Ja! Met een proefversie van een klachtenbeheersysteem voor klanten kunt u alle functies en functionaliteiten gebruiken. Toch beperkt het uw werk na het verstrijken van die bepaalde periode, tenzij u het product koopt. Gratis proefversies helpen u de software en al zijn functies te begrijpen. Bovendien kunt u met uw team zien hoe het klachtenbeheersysteem voor klanten werkt.
Er zijn talloze beheersystemen voor klantenklachten op de markt, maar de functies van LiveAgent zijn superieur. LiveAgent biedt alles-in-één klantenservicesoftware voor online bedrijven om agenten en klanten beter te beheren met behulp van analyses, zodat uw team de contacten, taken, chats en klachten van uw bedrijf op één plek kan beheren. Bovendien kan LiveAgent worden gebruikt met elke chatprovider zoals Google Talk of Facebook Messenger en is het geoptimaliseerd voor mobiel, zodat agenten klachten van klanten kunnen beantwoorden of beheren vanaf mobiele apparaten.
LiveAgent biedt de beste prijs-kwaliteitverhouding voor functies om ondersteuningsteams de functies te bieden die ze nodig hebben om de communicatie met klanten met succes te beheren. De flexibele open architectuur van LiveAgent biedt een geweldige gebruikerservaring en maakt het geschikt voor bedrijven van elke omvang – van start-ups met één vertegenwoordiger tot grote kantoren met meer dan 200 vertegenwoordigers. LiveAgent heeft meerdere serviceniveaus, waaronder een gratis versie en een gratis proefversie.
Klantenondersteuning is een noodzaak voor veel bedrijven, en LiveAgent is het best beoordeelde systeem voor het beheer van klachten van klanten op de markt, gemiddeld 5/5 sterren.
Software voor het beheer van klachten van klanten is effectief wanneer het eenvoudig te integreren is met uw huidige activiteiten, eenvoudig is in te stellen en eenvoudig te gebruiken is voor uw team. De gebruiksvriendelijke software voor inkomende callcenters van LiveAgent vereist slechts minimale training en is zeer snel in te stellen. Met het eenvoudige ontwerp van LiveAgent kunnen agenten klachten van klanten op de eerste dag behandelen. Verbeterde toegankelijkheid, gebruiksgemak, installatie en prijs maken LiveAgent de meest toegankelijke callcentersoftware.
Find the best customer service software
LiveAgent can help you manage customer complaints with its wide range of tools, and therefore making it great choice for businesses of all sizes. Curious about all the opportunities?
Ontdek hoe de Process Street-integratie met LiveAgent uw workflow kan stroomlijnen! Beheer checklists en klantupdates moeiteloos vanuit één interface en blijf op de hoogte van nieuwe klanten en opmerkingen. Profiteer van superkrachtige checklists en verbeter uw bedrijfsactiviteiten. Probeer het nu gratis en ervaar de voordelen!
De juiste helpdesksoftware voor elk startend bedrijf
LiveAgent is a help desk solution that connects multiple channels in one interface. Find out more about LiveAgent and its business/industry benefits.
Checklijst voor procedure klantenafhandeling
Hoe gaat u om met de problemen van je klanten? Gebruik onze checklijst voor de afhandeling van klachten van klanten om ervoor te zorgen dat alles in orde is.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team