Salesforce integration
Partner website
Partner Privacy Policy
What is Salesforce?
Salesforce is software voor klantenrelatiebeheer (CRM). Met haar diensten kunnen bedrijven en bedrijven met Cloud werken. Dit geeft hen de mogelijkheid om bedrijven die hun klanten en klanten willen ondersteunen, beter van dienst te zijn. Het kan tijd besparen en uw klantenrelaties en klantenervaring verbeteren.
Hoe kunt u het gebruiken?
U kunt de Salesforce- en LiveAgent-integratie gebruiken om via LiveAgent-tickets cases aan te maken in uw Salesforce-account. U hoeft de chat met klanten niet te laten hangen, meld gevallen gewoon onmiddellijk en zorg voor een betere klantentevredenheid.
Telkens wanneer een verzoek om een gespreksticket voor een klant binnenkomt, kunt u op de Salesforce-knop in het rechterdeelvenster klikken en een case maken met het emailadres van de klant als identificatie en een chattranscript dat is geüpload naar de Salesforce-case.
Met Salesforce-integratie voor LiveAgent via Zapier kunt u belangrijke informatie bijhouden, zoals nieuwe klanten, contacten, gebeurtenissen, objecten, objecttypen, campagnes en gesloten opportunities.
U kunt ook handmatig nieuwe accounts, campagnes, opmerkingen, cases, contacten en bijlagen maken. Voel u vrij om contacten aan campagnes toe te voegen, objecten te maken en bij te werken vanuit uw LiveAgent-dashboard. Deze integraties kunnen afzonderlijk worden gemaakt en u kunt kiezen welke u wilt gebruiken.
Voordelen
- Houd uw klantenrelaties bij met LiveAgent.
- Beheer taken eenvoudig vanuit het dashboard van LiveAgent.
- Maak nieuwe cases aan of voeg leads toe.
Salesforce integreren met LiveAgent
LiveAgent heeft een Salesforce-integratieplug-in beschikbaar voor klanten. Het kan u helpen uw klanten bij te houden, cases te beheren of nieuwe leads toe te voegen.
- Om uw plug-in te activeren, opent u uw LiveAgent en gaat u naar Configuratie > Systeem > Plug-ins. U vindt uw plug-in in de lijst met plug-ins. Wanneer u dat doet, klikt u op de schakelaar Activeren aan de rechterkant.
- LiveAgent zal herstarten en daarna kunt u de actieve plugin bovenaan in de lijst vinden. Klik op de configuratieknop (tandwielicoon) naast de activeerschakelaar en er zal een nieuw optiescherm geopend worden.
- Klik op het Salesforce-logo en log in op uw Salesforce-account om het integratieproces af te ronden.
U bent klaar en uw integratie is actief. Ga uw gang en probeer het uit.
Hoe Salesforce te integreren met LiveAgent via Zapier
Als u meer workflowmogelijkheden van LiveAgent en Salesforce wilt ontgrendelen, kunt u de Zapier-service proberen. Zapier is een bedrijf dat zich richt op het verbinden van twee apps met verschillende integratieresultaten, afhankelijk van hun mogelijkheden.
Dit systeem werkt met triggers en acties die u zelf kunt kiezen en een aangepaste integratie kunt maken. Het is een eenvoudig proces dat slechts een paar minuten in beslag neemt.
- Log eerst in op uw Zapier-account of maak er hier één aan als u er nog geen hebt. Het is gratis. Ga vervolgens naar de LiveAgent + Salesforce-integratiepagina.
- Scroll naar beneden en kies welke app de trigger zal uitvoeren en wat die trigger zal zijn. Er zijn meerdere opties, zoals agenda-integratie, vooraf geschreven berichten en andere die kunnen worden gecombineerd met de tweede app. Bedenk wat u wilt dat uw integratie doet en kies. Als u klaar bent met selecteren, gaat u verder met de blauwe knop.
- De volgende stappen kunnen variëren, afhankelijk van uw keuze van trigger en actie, maar ze zijn over het algemeen gemakkelijk te hanteren. In de meeste gevallen is het net zo eenvoudig als inloggen op uw accounts en machtigingen verlenen aan Salesforce. Elke trigger-setup bevat ook een trigger-test om erachter te komen of Zapier met succes verbinding heeft gemaakt met de app.
- Het tweede deel vereist meestal ook het configureren van de actie. We kozen in het begin voor de actie LiveAgent Conversatie maken uit de reeks integratie-opties, wat betekende dat we de email moesten instellen. Dit omvatte het invoeren van de emailadressen van de afzender en ontvanger, het onderwerp van het bericht en de hoofdtekst, naast enkele niet vereiste opties.
- Wanneer u klaar bent met het vorige deel, doe dan een laatste test van de integratie op Zapier en kijk of het werkt. En dat is het hele proces van Zapier-integraties in een notendop.
Frequently Asked Questions
Wat is Salesforce?
Salesforce is CRM-software waarmee u uw zakelijke relaties sinds 1996 kunt verbeteren. Bovendien kan het de winstgevendheid van het bedrijf en de algemene processen een boost geven.
Wat zijn de voordelen van het integreren van Salesforce met LiveAgent?
De voordelen zijn onder meer: verbeterde productiviteit, het is niet nodig om van interface te wisselen, campagnes eenvoudig updaten vanuit de LiveAgent, nieuwe contacten toevoegen vanuit LiveAgent.
Ontdek hoe ConvergeHub, een betaalbare CRM-oplossing, uw verkoopprocessen kan verbeteren door leads en klantgegevens efficiënt te beheren. Integreer moeiteloos met LiveAgent via Zapier en verhoog uw efficiëntie met geautomatiseerde acties en klanteninzichten. Ideaal voor bedrijven die hun klantrelaties willen optimaliseren. Probeer nu gratis!
Integreer Gmail moeiteloos met LiveAgent om al uw klantvragen vanuit één interface te beheren. Verbeter uw klantenservice met deze gratis integratie en beheer meerdere Gmail-accounts eenvoudig. Ontdek hoe u binnen enkele minuten kunt starten zonder codeerkennis. Verhoog uw efficiëntie en klanttevredenheid met deze krachtige tool!