Viber is een gratis platformonafhankelijke app voor bellen en berichten die beschikbaar is op Android, iOS, Microsoft Windows, macOS en Linux. Viber is vergelijkbaar met andere berichten-apps zoals WhatsApp, Signal of Telegram. De kernfunctionaliteit ligt in instant messaging, bellen, videogesprekken en het uitzenden van berichten naar andere gebruikers.
Waarom is de klantenondersteuning van Viber belangrijk?
Moderne klanten hebben hoge verwachtingen. Ze verwachten probleemloze ondersteuningservaringen en willen communiceren met bedrijven via een groot aantal platforms, waaronder sociale media en sms-apps zoals Viber. Waarom?
Voor veel klanten is het gewoon gemakkelijker om via sms contact op te nemen in vergelijking met het googlen van de contactgegevens van het bedrijf of het zoeken op hun website naar oplossingen. Elke klant heeft andere verwachtingen en behoeften, en daarom moeten bedrijven proberen aan elke klant tegemoet te komen.
Happy customers are the best customers
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Hoe kunt u snelle klantenservice bieden op Viber?
Snelle, persoonlijke en deskundige klantenservice bieden op Viber is eenvoudig met de juiste tools. LiveAgent is één van de weinige helpdesks die momenteel met Viber is geïntegreerd.
Onze integratie zorgt ervoor dat u elke keer dat u een nieuw Viber-sms ontvangt, op de hoogte wordt gebracht. Bovendien zet het elk bericht automatisch om in een helpdeskticket. Als u dit type technologie in uw arsenaal heeft, hoeft u uw apparaat niet constant te monitoren en zorgt u ervoor dat alle Viber-sms-berichten netjes zijn georganiseerd en toegankelijk zijn voor al uw ondersteuningsmedewerkers.
Wat kunt u doen met de integratie?
We hebben een lijst samengesteld met de kernfuncties van de integratie, om u een idee te geven van hoe het gebruik van Viber voor klantenservice de productiviteit van uw team en de klantentevredenheid kan verhogen.
De Viber helpdesksoftware-integratie van LiveAgent zal in staat zijn om:
Viber-sms-berichten ontvangen en deze omzetten in tickets. Het is niet nodig om uw smartphones of desktop-app te controleren op nieuwe berichten.
- Reageren op Viber-sms-berichten via het LiveAgent-dashboard. Zoals hierboven vermeld, hoeft u geen andere apparaten bij de hand te hebben. Beantwoord de vraag van uw klant via uw LiveAgent-dashboard en zij zullen het antwoord ontvangen in hun Viber-app. Het is zo simpel!
- Oude Viber-tickets archiveren en organiseren. Dankzij LiveAgent kunt u gemakkelijk eerdere gesprekken bekijken en er tags aan toewijzen in plaats van dat u zonder aanwijzing door uw telefoon hoeft te zoeken.
Hoe ziet het eruit/hoe werkt het in de praktijk?
Als u zich afvraagt of uw klanten kunnen zien dat u een externe tool gebruikt om hun Viber-berichten te beantwoorden, is het antwoord nee. Bekijk hoe het werkt in deze gedetailleerde videozelfstudie.
Hoe Viber te integreren met LiveAgent
1. Eerst moet u een actieve bot maken. Ga naar deze website en voer het telefoonnummer in dat is gekoppeld aan uw Viber-account.
2. Kort daarna ontvangt u een Viber-sms met een code. Voer de code in op de website en log in.
5. Kopieer het token en meld u aan bij LiveAgent.
6. Navigeer naar Configuratie
7. Klik op Systeem
8. Klik op Plug-in
9. Zoek Viber en schakel de plug-in in door op de knop te drukken (deze moet groen worden)
Zodra u de Viber-plug-in hebt geactiveerd, gaat u terug naar Configuratie.
10. Klik op Viber-accounts
11. Klik op Verbinden. Er verschijnt een nieuw venster.
12. Plak het token in de “Token” -kolom.
13. Selecteer de afdeling waarnaar u inkomende Viber-berichten wilt doorsturen
14. Klik op Connect, en dat is alles! Uw Viber-account zou actief moeten zijn!
BONUS: Als u het uw klanten gemakkelijker wilt maken om contact met u op te nemen op Viber, plaatst u de QR-code van uw Viber Active Bot-account op uw website. Raadpleeg het einde van deze integratiegids voor meer informatie over hoe uw klanten de QR-code kunnen gebruiken om contact met u op te nemen.
Hoe kan uw bedrijf profiteren van de integratie?
- De Viber-integratie van LiveAgent kan u zowel tijd als geld besparen omdat uw vertegenwoordigers minder tijd besteden aan het controleren van apparaten
- Het kan u helpen snellere ondersteuning te bieden via geavanceerde tools zoals standaardberichten
- Het kan u helpen om persoonlijkere antwoorden te geven dankzij ons geïntegreerd klantenrelatiebeheer die voorhanden is wanneer u Viber-berichten beantwoordt via LiveAgent
- Het kan uw klantenondersteuning en -tevredenheid verbeteren door echte gegevensinzichten te bieden. Als u bijvoorbeeld wilt weten hoeveel Viber-vragen de afgelopen maand bij het eerste contact zijn opgelost, genereert u eenvoudig een rapport. Met de rapportagefunctie van LiveAgent kunt u uw gegevens eenvoudig segmenteren op prestatie in de loop van de tijd, op vertegenwoordiger, afdeling of kanaal.
- Het beantwoorden van Viber-berichten via LiveAgent is veiliger. Waarom? Viber-tickets worden opgeslagen in een gedeelde algemene inbox die toegankelijk is voor elke ondersteuningsmedewerker. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over:
- Uw Viber-inloggegevens delen met meerdere medewerkers
- Aangemeld blijven op openbare apparaten
- Apparaten verliezen die zijn aangemeld bij uw Viber-account
Concurrentie voordeel. LiveAgent is één van de weinige helpdesksoftware die een Viber-integratie biedt.
Learn from real data insights
Get an overview of how well you’re doing in terms of performance and customer satisfaction. Find out today with a free trial. No credit card required.
Klaar om onze integratie te proberen?
Laat ons de organisatie en logistiek voor hun rekening nemen, zodat u zich kunt concentreren op het leveren van een vlotte en betrouwbare ondersteuning voor al uw klanten. Start vandaag nog uw gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Frequently Asked Questions
Wat is Viber?
Viber is een gratis platformonafhankelijke app voor bellen en berichten die beschikbaar is op Android, iOS, Microsoft Windows, macOS en Linux. Viber is vergelijkbaar met andere berichten-apps zoals WhatsApp, Signal of Telegram.
Hoe kunt u snelle klantenservice bieden op Viber?
Snelle klantenservice bieden op Viber is een kwestie van de tools in uw arsenaal. Door helpdesktools zoals LiveAgent te gebruiken, weet u zeker dat u op de hoogte wordt gehouden van elk nieuw bericht.
Hoe kan de Viber-integratie mijn bedrijf ten goede komen?
Het kan de efficiëntie van vertegenwoordigers verbeteren, tijd besparen, u minder kosten, de klantentevredenheid verbeteren en zorgen voor een betere gegevensbeveiliging.
Ontdek de kracht van Instagram-klantenondersteuning met LiveAgent! Integreer je Instagram-bedrijfspagina naadloos met onze helpdesksoftware om elke opmerking of vermelding moeiteloos om te zetten in een ticket. Verbeter klanttevredenheid, stroomlijn je workflow en versterk je merk met onze handige integratie. Probeer het gratis en ervaar hoe LiveAgent je Instagram-interacties naar een hoger niveau tilt!