Wat is een helpdeskmedewerker?
Helpdeskvertegenwoordigers zijn vertegenwoordigers van de klantenondersteuning. Ze bieden technische assistentie en beantwoorden alle vragen die potentiële en bestaande klanten hebben over uw bedrijf, producten of diensten.
Wat doet een helpdeskmedewerker?
Helpdeskmedewerkers kunnen verschillende rollen hebben op basis van hun sector en het bedrijf dat ze vertegenwoordigen. De gemene deler is echter dat helpdeskmedewerkers hulp bieden via email, live chat, de telefoon, en vaak op sociale media en in persoon. Ze lossen meestal problemen op met betrekking tot:
- Facturering
- Terugbetalingen
- Foutmeldingen
- Probleemoplossen
- Functionaliteit
- Beschikbaarheid
Sommige helpdeskmedewerkers stellen ook kennisbankartikelen en technische handleidingen op waarin wordt uitgelegd hoe de producten/services die hun bedrijf verkoopt, moeten worden ingesteld, problemen moeten worden opgelost en moeten worden gebruikt.
Vertegenwoordigers toevoegen aan uw helpdesk
Om vertegenwoordigers uit te nodigen voor uw helpdesk, moet u de eigenaar of beheerder van uw LiveAgent-account zijn. Houd er rekening mee dat Vertegenwoordigers geen andere Vertegenwoordigers kunnen toevoegen/uitnodigen in de ticketsoftware.
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Vertegenwoordigers.
- Klik op de oranje knop Vertegenwoordigers maken.
- Schrijf hun naam in het deelvenster Naam.
- Schrijf hun emailadres in het gedeelte Email.
- Selecteer de Functie die u ze wilt geven.
- Selecteer hun Geslacht.
- Klik op de oranje knop Maken.
Zodra u op de knop Maken klikt, ontvangt de vertegenwoordiger een emailuitnodiging voor uw helpdesk met daarin de automatisch gegenereerde inloggegevens.
Hoeveel vertegenwoordigers kan ik uitnodigen voor mijn LiveAgent-helpdesk?
Met LiveAgent-helpdesksoftware kunt u een onbeperkt aantal helpdeskgebruikers uitnodigen voor uw account. Houd er echter rekening mee dat het toevoegen van nieuwe vertegenwoordigers aan uw helpdesk uw maandelijkse abonnementsprijs verhoogt, tenzij u een gratis LiveAgent-account gebruikt.
Start supporting your customers with LiveAgent
Invite an unlimited number of agents into your help desk and start providing excellent customer service. Start today with a free 30-day trial. No credit card required.
Hoe kan ik een agent verwijderen?
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Vertegenwoordigers.
- Zoek de prullenbakknop aan de rechterkant van de naam van de agent. Klik op de knop.
5. Er verschijnt een bevestigingsbericht. Bevestig uw keuze door op de oranje knop Agent verwijderen te klikken.
Wat kan een vertegenwoordiger doen in LiveAgent?
Vertegenwoordigers kunnen alle klantenverzoeken afhandelen, chats, telefoontjes en berichten beantwoorden van alle andere kanalen die zijn verbonden met uw helpdesksoftware. Ze hebben ook de mogelijkheid om kennisbankartikelen te beheren.
Ze hebben echter geen toegang tot configuratie-opties of rapportage-/analysedashboards. Vertegenwoordigers hebben alleen toegang tot hun werkrapporten.
Welke andere gebruikersrollen zijn er?
- Beheerder – Beheerders kunnen het systeem configureren, rapporten bekijken en andere gebruikers beheren.
- Eigenaar – De eigenaar is een bepaald type beheerder die, naast het configureren van instellingen, het bekijken van rapporten en het beheren van gebruikers, hun LiveAgent-abonnement kan wijzigen/upgraden. Ze hebben ook toegang tot factuurgegevens en facturen.
Agentmachtigingen wijzigen
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie.
- Klik op Vertegenwoordigers.
- Zoek de potlood-/bewerkknop aan de rechterkant van de naam van de vertegenwoordiger. Klik op de knop.
- Zoek het veld Functie. Selecteer de rol die u ze wilt geven.
- Klik op de oranje knop Opslaan.
Hoe kunnen vertegenwoordigers hun vertegenwoordigersprofielen wijzigen?
Om hun profiel en voorkeuren te bewerken, hoeven vertegenwoordigers alleen maar op hun avatar/profielfoto in de rechterbovenhoek van het scherm te klikken en op Profiel bewerken te klikken.
Wat kunnen vertegenwoordigers wijzigen in hun vertegenwoordigersprofiel?
Persoonlijke gegevens
- Foto/avatar (profielfoto)
- Naam
- Alias
- Geslacht
- Wachtwoord
- 2-factor authenticatie
Meldingen
- Emailmeldingen
- Slack-meldingen
Tickets, chats en oproepen
- Afdelingen waarvan uw tickets, chats en telefoontjes ontvangt
- Apparaten voor callcentra
- Callcenterextensie
Handtekening
- De handtekening die wordt toegevoegd aan het einde van alle uitgaande berichten
Instellingen
- Vertegenwoordigerspaneel thema
Geluiden
- Meldingsgeluiden voor nieuwe oproepen, nieuwe chats, nieuwe berichten, nieuwe systeemberichten en nieuwe tickets
Prestatierapport
- Prestatierapport waarden (U kunt uw prestatierapport bekijken per maand, week, dag, uur, etc.)
Waarom zou ik vertegenwoordigers aan mijn account toevoegen?
Tenzij u een klein bedrijf of een solopreneur bent, is het raadzaam om vertegenwoordigers aan uw helpdeskaccount toe te voegen, zodat u kunt beginnen met het beantwoorden van e-mails, oproepen en chats van klanten op tijd. Alles alleen doen kan overweldigend zijn, vooral als er elke dag talloze tickets binnenkomen.
Happy customers are the best customers
We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.
Welke vaardigheden heb ik nodig om klantenservicemedewerker te worden?
Medewerkers van de klantenservice moeten uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatoren zijn. Ze moeten actieve luistervaardigheden, empathie en grondige kennis van uw producten en diensten hebben. Succesvolle ondersteuningsmedewerkers moeten naadloos kunnen navigeren in de IT-ticketsoftware van het bedrijf. Daarnaast moeten ze zijn:
- Analyses
- Technisch onderlegd
- In staat om snel en nauwkeurig te typen (Voel je vrij om onze gratis typetest uit te proberen! Kunt u net zo snel typen als een ondersteuningsmedewerker? Probeer 80 WPM te bereiken)
- In staat om ingewikkelde concepten in begrijpelijke termen uit te leggen
- Goed in het omgaan met stressvolle situaties
- Weet hoe u moet praten om hun emoties te beheersen
- In staat om te multitasken
- Flexibel in hun werkschema
- Spreek meer dan één taal (niet verplicht, maar heeft de voorkeur)
Kennisbankbronnen
Bekijk onze kennisbank, blog, academie en woordenlijst voor meer informatie over klantenservicemedewerkers en de vaardigheden die ze moeten beheersen.
- Gratis typtest
- Vertegenwoordigers
- Accountbeheerder
- Vertegenwoordigers en gebruikers
- Vertegenwoordigers toevoegen in LiveAgent
- Onroerend goed klantenservice fouten die uw vertegenwoordigers ten koste van alles moeten vermijden
- Top 7 handige tools voor IT-ondersteuningsvertegenwoordigers
Klaar om uw productiviteit te verhogen met meer vertegenwoordigers?
Ontdek hoe gemakkelijk klantenservice kan zijn met LiveAgent. Probeer vandaag nog onze all-inclusive gratis proefperiode van 30 dagen. Geen verplichtingen, geen kredietkaart vereist.
Enhance productivity, improve response times, and provide exceptional customer experiences.
Experience the power of efficient customer support with LiveAgent's robust agent features.
Frequently Asked Questions
Wat is een helpdeskmedewerker?
Helpdeskmedewerkers zijn vertegenwoordigers van de klantenondersteuning. Ze bieden technische ondersteuning en beantwoorden alle vragen die (potentiële) klanten hebben over uw bedrijf, producten of services.
Wat doet een helpdeskmedewerker?
Helpdeskmedewerkers kunnen verschillende rollen hebben op basis van hun sector en het bedrijf dat ze vertegenwoordigen. De gemene deler is echter dat helpdeskmedewerkers hulp bieden via email, live chat, de telefoon en vaak op sociale media en persoonlijk.
Welke vaardigheden heb ik nodig om klantenservicemedewerker te worden?
Medewerkers van de klantenservice moeten uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatoren zijn. Ze moeten actieve luistervaardigheden, empathie en grondige kennis van uw producten en diensten hebben.
Ontdek het Enterprise-plan van LiveAgent voor €69/vertegenwoordiger/maand. Profiteer van alle Large-plan functies, plus extra's zoals een toegewijde accountmanager, prioriteitsondersteuning, en ondersteunde WhatsApp-integratie. Bespaar tot 20% met jaarlijkse facturering, en geniet van flexibele, op maat gemaakte instellingen zonder contracten of installatiekosten. Begin met een gratis proefperiode en ervaar premium klantenservice. Bezoek de pagina voor meer details!
Helpdesk software voor de entertainmentsector
LiveAgent voorziet in de wensen van de entertainmentsector door live chatfunctionaliteiten aan te bieden om snel online hulp te bieden.