Wat is een spamfilter?
Spamfilters identificeren ongevraagde en met malware besmette emails aan de hand van verschillende criteria en voorkomen dat ze uw inbox bereiken. Als een email is gemarkeerd als spam, wordt deze automatisch naar uw spam-map gestuurd voordat u er ooit iets mee kunt doen.
Wat is spam?
In termen van email betekent spam “ongevraagde bulk-email”. Laten we, om de definitie op te splitsen, naar beide woorden kijken. Spam wordt gedefinieerd als ongevraagd omdat de ontvanger niet heeft gevraagd om de email te ontvangen of toestemming heeft gegeven om deze te ontvangen. Wat bulk betreft, betekent dit dat de e-mail naar meerdere ontvangers tegelijk wordt verzonden.
Hoe werken spamfilters?
Spamfilters gebruiken algoritmen om te bepalen of emailberichten spam zijn. Ten eerste rangschikken ze elke email (uitgaand en inkomend) met een numerieke score, en als de score hoger is dan een bepaald aantal of in de buurt van een borderline spampercentage, wordt de gegeven e-mail gemarkeerd als spam.
Over het algemeen worden vier verschillende soorten spamfilters gebruikt om te bepalen of een email als spam wordt beschouwd.
Verschillende soorten spamfilters
- Inhoudsfilters – Inhoudsfilters scannen de inhoud van emails op woorden of zinsdelen die vaak in spam-emails worden gebruikt.
- Headerfilters : Headerfilters scannen emailheaders op emailadressen van spammers.
- Bloklijstfilters – Bloklijstfilters controleren de IP-adressen van emailafzenders en houden emails van verdachte IP-adressen tegen.
- Op regels gebaseerde filters – Op regels gebaseerde filters zijn volledig aanpasbaar en stellen organisaties en bedrijven in staat emails van specifieke afzenders of e-mails met specifieke woorden en bewoordingen te filteren.
Automatic SPAM filtering for free
Don’t waste time deleting SPAM manually. LiveAgent will take care of it. Se e for yourself. Try our free 30-day trial. No credit card required.
Waarom zijn spamfilters belangrijk?
Spamfilters zijn belangrijk omdat ze ons beschermen tegen phishing-aanvallen, virussen, oplichting en malware. Zonder spamfilters zouden we gemakkelijk met virus gevulde bijlagen kunnen downloaden, op links kunnen klikken die oplichters onze persoonlijke informatie, wachtwoorden of toegang tot onze computers verschaffen.
Talloze mensen zijn het slachtoffer geworden van spamemails en zijn van hun geld opgelicht in de hoop prijzen te winnen of uit angst dat hun geheimen worden onthuld. Daarom is het essentieel om software en emails te gebruiken die spamfilters gebruiken.
Naast het beschermen van ons en onze privacy, voorkomen spamfilters dat onze mailboxen overladen worden met onnodige emails.
Welke soorten spamfilteroplossingen zijn er?
Er zijn veel oplossingen voor het filteren van spam. Ze kunnen worden gehost in de cloud, op computerservers of worden geïntegreerd in emailsoftware zoals Gmail, Mail of Outlook. Er zijn ook speciale softwareoplossingen zoals SpamAssassin.
Hoe filtert LiveAgent spamemails?
De serviceticketbeheersoftware van LiveAgent werkt samen met mailservers om emails als spam te markeren. Aanvankelijk identificeert en labelt de mailserver spam-emails door een x-spam-header in de email te plaatsen. Vervolgens interpreteert LiveAgent deze headers.
Als een inkomende email door de mailserver als spam wordt gemarkeerd, zet LiveAgent deze om in een ticket met de spamstatus. Dit mechanisme is aanwezig zodat de email indien nodig later kan worden gevonden (bijvoorbeeld als blijkt dat het geen spam is). Op deze manier stelt LiveAgent u in staat vermeende spamemails te vinden en kunt u erop reageren als ze’ re geen spam, en een reactie is noodzakelijk.
Waar kan ik spamemails vinden in LiveAgent?
- Inloggen op LiveAgent.
- Klik op Tickets.
- Klik op Aangepaste filter.
- Deselecteer alle typen en selecteer vervolgens Spam.
- Klik op Toepassen.
Wat gebeurt er met tickets die zijn gemarkeerd als spam?
Na verloop van tijd kan LiveAgent tickets verwijderen die als spam zijn gemarkeerd, zodat ze geen onnodige ruimte in beslag nemen in uw LiveAgent inbox.
Waarom worden sommige emails gemarkeerd als spam, ook al zijn ze dat niet?
Sommige emails kunnen ten onrechte als spam worden gemarkeerd omdat ze een onjuiste opmaak hebben, afkomstig zijn van een verdacht IP-adres of zinnen en woorden gebruiken die spammers en oplichters vaak gebruiken .
Als uw klanten u consequent vertellen dat ze uw emails in hun spam-inbox vinden, moet u een Mailtester gebruiken om te bepalen waarom ze gemarkeerd als spam. Leren van deze inzichten kan u helpen uw emailmarketing- en verkoopinspanningen te verbeteren. Na het aanbrengen van de voorgestelde wijzigingen, zouden uw klikfrequenties en open-percentages moeten verbeteren. Bovendien zou u ook een groei in winstgevendheid en klantentevredenheid en loyaliteit moeten zien.
Zijn spamfilters een noodzaak?
Een spamfilter kan u en uw klanten beschermen tegen kwaadaardige aanvallen. Daarom is het essentieel om helpdesksoftware te kiezen met spamfiltermogelijkheden of software die werkt met mailservers om spam-e-mails te identificeren, zodat u zowel uw als uw de gegevens van uw klant veilig en beveiligd.
Als u de gegevens van uw klant compromitteert door het ontbreken van spamfilters, zullen de reputatie, winstgevendheid en het imago van uw bedrijf eronder lijden. Klanten willen niet in ongemakkelijke situaties terechtkomen door uw nalatigheid.
Kennisbankbronnen
- Geblokkeerd ticket (uitgelegd)
- Filters (uitgelegd)
- Ticketoverzicht (uitgelegd)
- Hoe LiveAgent SPAM herkent
- Filters
- Ticketfilters
Klaar om een beveiligde helpdesk te gebruiken?
Ontdek alles wat LiveAgent te bieden heeft met onze gratis, allesomvattende proefperiode van 30 dagen. Er is geen kredietkaart vereist om aan de slag te gaan. Ontdek onze rijke automatiserings-, ticket- en rapportagefuncties, evenals ons robuuste live chat en callcenter. Begin vandaag nog met het verbeteren van uw klantentevredenheid.
Tired of wasting time on spam emails and messages?
LiveAgent's Spam Filters feature has got you covered! Protect your inbox and focus on genuine customer inquiries..
Frequently Asked Questions
Wat is een spamfilter?
Spamfilters identificeren ongevraagde en met malware besmette emails aan de hand van verschillende criteria en voorkomen dat ze uw inbox bereiken. Als een email is gemarkeerd als spam, wordt deze automatisch naar uw spammap gestuurd voordat u er ooit iets mee kunt doen.
Wat is spam?
In termen van email betekent spam ‘ongevraagde bulk-e-mail’. Laten we, om de definitie op te splitsen, naar beide woorden kijken. Spam wordt gedefinieerd als ongevraagd omdat de ontvanger niet heeft gevraagd om de email te ontvangen of toestemming heeft gegeven om deze te ontvangen. Wat bulk betreft, betekent dit dat de email naar meerdere ontvangers tegelijk wordt verzonden.
Hoe werken spamfilters?
Spamfilters gebruiken algoritmen om te bepalen of emailberichten spam zijn. Ten eerste rangschikken ze elke email (uitgaand en inkomend) met een numerieke score, en als de score hoger is dan een bepaald aantal of in de buurt van een borderline spampercentage, wordt de gegeven email gemarkeerd als spam.