Wat is SSO?
SSO staat voor Single Sign-on, een authenticatieschema waarmee gebruikers zich met één identiteit kunnen aanmelden bij meerdere softwaresystemen. Dit betekent dat gebruikers slechts één set inloggegevens kunnen gebruiken om in te loggen op meerdere systemen. Single Sign-On maakt uw browsen en werken ook veel veiliger omdat u slechts één keer hoeft in te loggen elke keer dat u toegang wilt tot uw applicaties.
Gebruikers die meerdere accounts met verschillende wachtwoorden tegelijk moeten beheren, hebben de neiging om veel eenvoudigere wachtwoorden te maken die gemakkelijker kunnen worden geraden of gehackt. Met SSO kunt u zich concentreren op het maken van één zeer sterk wachtwoord dat uw apps en gegevens veilig kan houden. SSO werkt geweldig met multi-factor authenticatie en helpt u uw accounts nog beter te beschermen tegen mogelijke inbreuken.
Hoe werkt SSO in LiveAgent?
SSO in LiveAgent kan worden ingesteld in het configuratiegedeelte. Momenteel kunt u SSO openen en instellen voor uw Microsoft-, Google- en Facebook-account. U kunt één provider activeren. SSO maakt geen nieuwe gebruikers aan in het systeem, ze moeten nog steeds handmatig worden aangemaakt voordat u inlogt met SSO. Voor gehoste LiveAgent-accounts hoeft de SSO voor Google-, Microsoft- en Facebook-accounts alleen te worden ingeschakeld om te functioneren. Gebruikers van de zelfstandige LiveAgent-versie moeten identiteitsproviders handmatig instellen.
Waarom zou u SSO gaan gebruiken?
Door uw Single Sign-On in te stellen, kunt u sneller inloggen met uw Microsoft-, Google-, Facebook- en Okta-accounts. Dit type SSO-aanmelding kan u helpen meer tijd te besparen en tegelijkertijd uw accounts in een bepaald opzicht veiliger te houden. U bent minder tijd kwijt met inloggen en het typen van uw gevoelige informatie in het systeem. Beschouw SSO als uw hoofdvergrendeling voor al uw applicatie-accounts – het is uniek maar sterk en kan u helpen alles aanzienlijk veiliger te houden. Combineer het met Two Factor-authenticatie voor maximale beveiliging van uw gegevens.
Hoe SSO instellen in uw LiveAgent-account?
Als u Single Sign-On wilt instellen in LiveAgent, volgt u deze stappen. Ga eerst naar uw LiveAgent-account en open Configuratie. Ga naar Beveiliging en vervolgens naar Instellingen. U ziet de optie Authenticatie. Klik op Wijzigen.
In het nieuwe venster ziet u een optie genaamd Toegestane SSO-service. Klik erop en kies uit drie SSO-opties. U kunt kiezen tussen Google, Facebook en Microsoft. U kunt slechts één SSO tegelijk actief hebben.
Geïnteresseerd in het verbeteren van uw helpdeskworkflow? Bekijk de Single Sign-On-opties in LiveAgent en maak aanmeldingen vandaag nog eenvoudiger voor jezelf.
Say goodbye to the hassle of managing multiple login credentials with SSO!
In addition to the convenience of Single Sign-On (SSO), LiveAgent offers a range of features to help you streamline your support workflow, so you can deliver exceptional customer support from a unified platform.
Log in op uw LiveAgent account
Log in op uw LiveAgent account en profiteer van krachtige klantenservice tools die communicatie verbeteren en verkoop verhogen. Heeft u nog geen account? Start een gratis proefperiode zonder verplichtingen! Bezoek onze site voor meer informatie over onze alles-in-één oplossingen en reviews.
Bied uitstekende klanten service.
Geweldige klantenservice begint met betere helpdesksoftware. Bekijk de voordelen van LiveAgent en ga er binnen 5 minuten mee aan de slag.