Een manier om uw chat te versnellen, is door een functie genaamd realtime typeweergave te activeren. Met andere woorden, het is een functie waarmee uw vertegenwoordigers een voorbeeld kunnen bekijken van de tekst die een klant op dit moment aan het typen is.
Wist u dat;
1 op de 5 klanten bereid is een product of dienst niet meer te gebruiken vanwege trage responstijden via online chat?
Over het algemeen kan deze functie uw vertegenwoordigers de nodige tijd geven om de situatie te analyseren en sneller een nauwkeurig antwoord te geven.
Veel bedrijven zoals; Paypal of Ikea gebruiken een functie met een voorproefje voor berichten om uitstekende klantenservice te bieden. Het helpt uw typende vertegenwoordigers niet alleen om sneller een oplossing te vinden, maar het geeft ze ook de mogelijkheid om te multitasken. Zo verhogen ze hun algemene efficiëntie.
Hoe werkt de weergave in realtime typen?
Voordat de klant op de knop “Bericht verzenden” klikt, krijgt u de kans om in realtime te zien wat de klant typt.
Hierdoor heeft u meer tijd om een antwoord of oplossing voor het probleem van de klant voor te bereiden. Klanten waarderen snelle en nauwkeurige antwoorden
Voorbeeld
Op de foto hierboven ziet u een vertegenwoordiger die de bezoeker vraagt: “Hallo, ik ben Andrej, hoe kan ik u helpen?”
U kunt in realtime zien wat de bezoeker typt: “Hallo Andrej, ik heb hulp nodig bij ..”
Ondertussen kan de vertegenwoordigers zijn antwoord voorbereiden.
Hoe kunt u een realtime typeweergave activeren?
Om het bericht sneak-peek op live chat in realtime te bekijken, moet u;
1. Log in op uw LiveAgent-account
2. Navigeer naar Configuraties
3. Klik op Chat -> Chat instellingen
4. Zoek naar Toon klant typetekst
5. Zet aan
6. Opslaan
Deze functie is optioneel. Daarom, als u het op een bepaald moment wilt deactiveren, kunt u dit op dezelfde manier doen.
Zakelijke voordelen:
- Concurrentie voordeel
- Bespaart tijd
- Betere klantenervaring
- Verhoogt de verkoop
Ready to increase your customer service effectiveness with LiveAgent?
Have your answers prepared before the customer submits a question with the Real-time Typing view feature in Live Chat. Try out our 14-day free trial and discover more help desk features.
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten, lees dan Hoe u een live chat opzet – LiveAgent.
Bonus:
Wilt u de typetijd van uw klantenservice verbeteren?
LiveAgent biedt een gratis typetest voor live chats om uw vertegenwoordigers te helpen dagelijks te verbeteren.
Houd de prestaties van uw helpdesk in de gaten met LiveAgent's tijdsregistratie! Volg automatisch de tijd die elke agent aan klantenondersteuning besteedt en krijg diepgaand inzicht. Probeer het gratis en ontdek hoe deze krachtige functie uw klantenservice kan verbeteren. Geen verplichtingen, start nu uw gratis 14-daagse proefversie!
Ontdek hoe aangepaste rollen in LiveAgent uw klantenondersteuning kunnen verbeteren door specifieke machtigingen toe te wijzen aan teamleden op basis van hun specialiteit. Verhoog uw workflowefficiëntie en specificeer teamrechten met onze flexibele rolopties. Probeer LiveAgent gratis uit en ervaar zelf de voordelen!