Analyse gebruikt onbewerkte gegevens en wiskunde om belangrijke gegevenspatronen te ontdekken, interpreteren en communiceren. Bij correct gebruik kunnen data-analyse helpen bij het beantwoorden van zakelijke vragen, het voorspellen van resultaten en het creëren van bruikbare inzichten.
Waarom is data-analyse een onmisbare functie voor alle bedrijven?
Een analyseoverzicht kan u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbeterd moeten worden. Het vinden van ‘achterblijvers’ en gebieden die kunnen worden geoptimaliseerd, is altijd geweldig omdat het de mogelijkheid biedt om:
- Verbeter de prestaties van uw vertegenwoordiger
- Bied extra training aan degenen die het nodig hebben
- Verbeter de klantentevredenheid, ervaring en verkoop
- Wijs middelen opnieuw toe
- Versterk de ondersteuningskanalen
- Vind meer kosteneffectieve manieren om problemen op te lossen
Daarnaast kan een analyseoverzicht ook delen van uw bedrijf laten zien die floreren. Dit is belangrijk omdat:
- U hoeft niet uw hele bedrijfs- en ondersteuningsstrategie te herzien
- U kunt uitblinkers belonen
- Onderpresteerders zullen kunnen leren van overpresteerders
Wat doet de functie analyseoverzicht van LiveAgent?
Het analyseoverzicht geeft u een holistisch overzicht van uw klantenondersteuning. U kunt zien wie er contact heeft met uw bedrijf en de service die ze ontvangen, volgen. U kunt ook gebruiksstatistieken per kanaal bekijken, prestatierapporten, evalueren en leren van klantentevredenheidsbeoordelingen. Daarnaast zit ons analyseoverzicht boordevol eindeloze rapportagemogelijkheden.
Wat kunt u zien in het analyseoverzichtsdashboard?
Het analysedashboard geeft u een snel overzicht van alle inkomende en uitgaande berichten, chats en oproepen.
Inkomende berichten worden gedefinieerd als:
- Alle emails die worden opgehaald in LiveAgent
- Alle offline tickets gemaakt via contactformulieren of offline chatknoppen
- Tickets gemaakt via Twitter, Instagram, Viber en Facebook (Twitter vermeldt alleen door andere mensen)
- Alle andere communicatie die wordt ontvangen in bestaande tickets
Uitgaande berichten worden gedefinieerd als:
- Tickets antwoorden
- Alle emails, tweets, Instagram- en Viber-berichten, evenals Facebook-berichten die via de applicatie zijn gepost
- Nieuwe emails verzonden vanuit de applicatie
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 14-day trial today!
Chats worden gedefinieerd als:
- Chats geïnitieerd door klanten en vertegenwoordigers
- Chats beantwoord door vertegenwoordigers
Oproepen worden gedefinieerd als:
- Oproepen geïnitieerd door een klant (via belwidgets of telefoonnummers)
- Alle oproepen die vanuit de applicatie zijn gestart, zelfs als de klant niet opneemt
Resultaten filteren
U kunt uw analyseoverzicht filteren op:
- Tijd
- Afdeling
- Vertegenwoordiger
- Tag
- Kanaal
Elk prestatierapport kan worden aangepast om aanvullende gegevens te tonen, waaronder:
Ticketstatistieken
- Antwoorden
- Notities
- Nieuw antwoord gemiddelde tijd (in uren)
- Nieuw antwoord gemiddelde tijd SLA (in uren)
- Eerste gemiddelde tijd toewijzen (in uren)
- Wijs eerst gemiddelde tijd SLA toe (in uren)
- Gemiddelde tijd voor eerste oplossing (in uren)
- Eerste oplossing gemiddelde tijd SLA (in uren)
- Open antwoord gemiddelde tijd (in uren)
- Open antwoord gemiddelde tijd SLA (in uren)
Live chatstatistieken
- Gecreëerde tickets
- Afgehandelde tickets
- Chatberichten
- Chats
- Gemiste chats
- Chat ophalen
- Gemiddelde tijd voor het ophalen van de chat (minuten)
- Gemiddelde chattijd (minuten)
- Niet beoordeeld
- Niet beoordeeld in %
Callcenterstatistieken
- Positieve beoordelingen
- Positieve beoordelingen in %
- Negatieve beoordelingen
- Negatieve beoordelingen in %
- Oproepen
- Uitgaande oproepen
- Gemiste oproepen
- Belminuten
- Uitgaande belminuten
- Gemiddelde tijd om een oproep te beantwoorden (minuten)
Klantentevredenheidsstatistieken
- Gemiddelde gesprekstijd (minuten)
- Uitgaande oproep gemiddelde tijd (minuten)
- Interne oproepen
- Interne belminuten
- Interne oproep gemiddelde tijd (minuten)
- Inkomende berichten
- Inkomende chats
- Beëindigde chats
- Onbeantwoorde chats
- Inkomende oproepen
- Beëindigde oproepen
- Unbeantwoorde oproepen
- Voicemails
Elk rapport kan worden gefilterd op verschillende tijdsperioden, waaronder:
- Vandaag
- Morgen
- De laatste 7 dagen
- De laatste 30 dagen
- De laatste 90 dagen
- Deze week (maandag-zondag)
- Vorige week (maandag-zondag)
- Vorige werkweek (maandag-vrijdag)
- Deze maand
- Vorige maand
- Dit jaar
- Vorig jaar
- Aangepaste datum
Kiezen hoe gegevens worden gepresenteerd
LiveAgent kan alle bovengenoemde gegevens in meerdere indelingen presenteren, inclusief vlakdiagrammen, lijngrafieken, staafdiagrammen en cirkeldiagrammen. Bovendien kunnen alle gegevens worden geëxporteerd naar CSV-bestanden, waardoor ze gemakkelijker met anderen kunnen worden gedeeld.
Hoe u uw analysedashboard in LiveAgent kunt vinden
Het analysedashboard is alleen zichtbaar voor beheerders, dus zorg ervoor dat u een beheerder van uw LiveAgent-account bent (agenten kunnen hun persoonlijke statistieken zien wanneer ze inloggen op LiveAgent.)
Als u de beheerdersrol hebt, kunt u het analyseoverzicht vinden door op Rapporten (cirkelpictogram) in het linkermenu te klikken (rechts tussen Oproepen en Klanten).
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze kennisbankartikels voor meer informatie over de verschillende soorten rapporten die beschikbaar zijn in ons analysedashboard:
Monitor your agent’s performance
Find out who’s excelling and who needs extra training based on agent performance reports. Check them out today for free. No credit card required.
Klaar om meer over uw bedrijf te ontdekken?
Duik diep in uw ondersteuningsinspanningen. Begin vandaag nog met het verbeteren van uw prestaties, verkoop en klantentevredenheid met onze gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Frequently Asked Questions
Wat zijn analyse?
Analyse is de studie van gegevens en wiskunde om significante gegevenspatronen te ontdekken, interpreteren en communiceren.
Waarom is data-analyse een onmisbare functie voor alle bedrijven?
Een analyseoverzicht kan u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbetering behoeven.
Hoe worden de gegevens gepresenteerd?
Gegevens kunnen in meerdere indelingen worden gepresenteerd, waaronder vlakdiagrammen, lijngrafieken, staafdiagrammen, spreidingsgrafieken en cirkeldiagrammen.
Houd de prestaties van uw helpdesk in de gaten met LiveAgent's tijdsregistratie! Volg automatisch de tijd die elke agent aan klantenondersteuning besteedt en krijg diepgaand inzicht. Probeer het gratis en ontdek hoe deze krachtige functie uw klantenservice kan verbeteren. Geen verplichtingen, start nu uw gratis 14-daagse proefversie!
Ontdek het Chats-overzicht van LiveAgent, een krachtige tool om inzicht te krijgen in uw websitebezoekers. Bekijk hun locatie, de URL's die ze bezoeken en neem proactief contact op om uw klantenservice te optimaliseren. Probeer het nu gratis en verbeter uw klantbeleving met gedetailleerde bezoekersinformatie!
Ontdek hoe aangepaste rollen in LiveAgent uw klantenondersteuning kunnen verbeteren door specifieke machtigingen toe te wijzen aan teamleden op basis van hun specialiteit. Verhoog uw workflowefficiëntie en specificeer teamrechten met onze flexibele rolopties. Probeer LiveAgent gratis uit en ervaar zelf de voordelen!