Wat is het plannen van oproepapparaten?
Apparaatplanning is een callcenterfunctie waarmee vertegenwoordigers tijden en data van oproepbeschikbaarheid. Met deze functie wordt de oproepbeschikbaarheid automatisch in- en uitgeschakeld op bepaalde apparaten op basis van geselecteerde tijden en datums. Met apparaatplanning hoeven klantenondersteuningsmedewerkers hun beschikbaarheid niet handmatig in en uit te schakelen – de functie doet dit automatisch.
Hoe werkt het plannen van oproepapparaten?
Als LiveAgent gebruiker kunt u in de app op de opties voor spraakstatus klikken (het telefoonpictogram in de rechterbovenhoek in LiveAgent) en de functie activeren in de instellingen van een apparaat naar keuze. U kunt indien nodig verschillende aangepaste opties op verschillende apparaten selecteren. Zodra u deze functie activeert, wordt uw oproepbeschikbaarheid automatisch gewijzigd op basis van de gewenste tijd van de dag en datum. Klanten kunnen buiten de geselecteerde tijden en datums geen telefonisch contact met u opnemen. Deze functie werkt voor elk aangesloten belapparaat dat u kiest: softphone, mobiel apparaat, SIP-telefoon en andere.
Waarom zou u oproepapparaatplanning gebruiken?
Apparaatplanning zorgt voor callcenterdiensten van vertegenwoordigers, zodat ze hun beschikbaarheid niet handmatig hoeven in en uit te schakelen. Deze functie zorgt automatisch voor de beschikbaarheid van vertegenwoordigers, zodat ze zich op andere taken kunnen concentreren zonder bang te hoeven zijn dat vertegenwoordigers hun dienst zullen missen of door blijven werken lang nadat de dienst voorbij is. Apparaatplanning kan verschillende operationele problemen helpen voorkomen, zoals gemiste oproepen, routering naar niet-beschikbare vertegenwoordigers, en meer op basis van de specifieke specifieke kenmerken van het callcenter van de klantenservice. Deze functie is ook handig voor vertegenwoordigers met meerdere apparaten voor gebruik op verschillende locaties en omstandigheden.
Waarom is apparaatplanning belangrijk?
Apparaatplanning is belangrijk omdat het callcenterbeheer in meerdere gevallen kan verbeteren. Allereerst maakt het het gemakkelijker om klantenoproepen te beheren tijdens apparaatverhogingen in een kantoor of in gevallen waarin meerdere apparaten beschikbaar zijn voor één vertegenwoordiger. Klantenservicemedewerkers met meerdere apparaten kunnen zich veilig voelen omdat ze alleen oproepen ontvangen op het apparaat dat onze planningsfunctie als online heeft ingesteld. De telefoontjes in een hele organisatie gaan altijd alleen naar de juiste persoon en alleen naar online vertegenwoordigers.
Belangrijkste voordelen
- Beter beheer van agenten – Door alle oproepen te plannen, kunt u uw teams effectiever beheren, ongeacht de locatie van de vertegenwoordiger of de locatie van het bellende apparaat.
- Verbeterde gespreksorganisatie – Door bellende apparaten te organiseren, kunnen vertegenwoordigers de basisdiensten zonder fouten blijven leveren, zoals het online laten van een bellend apparaat wanneer het offline zou moeten zijn, enzovoort.
- Verbeterd tijdbeheer – Door de schema’s van oproepapparaten te automatiseren, kunnen vertegenwoordigers zich concentreren op telefoongesprekken in plaats van hun apparaten te beheren.
Hoe de functie voor het plannen van een oproepapparaat activeren?
Het activeren van deze functie is eenvoudig en duurt slechts een paar minuten. Volg de korte handleiding hieronder. Houd er rekening mee dat u een SIP-apparaat moet hebben aangesloten om deze functie te kunnen activeren.
- Open uw LiveAgent en klik op Voice Status-opties (telefoonpictogram in de rechterbovenhoek).
- Selecteer en klik op het SIP-apparaat waarop u de apparaatplanning wilt instellen. Klik op de knop “Nieuw abonnement plannen” onder aan het venster.
- Kies tijden waarop u wilt dat het SIP-apparaat de oproepbeschikbaarheid inschakelt en klik op Opslaan onder aan het venster.
Frequently Asked Questions
Wat is het plannen van een oproepapparaat?
Apparaatplanning is een callcenterfunctie waarmee vertegenwoordigers tijden en datums van oproepbeschikbaarheid kunnen selecteren. Met deze functie wordt de oproepbeschikbaarheid automatisch in- en uitgeschakeld op bepaalde apparaten op basis van geselecteerde tijden en datums. Met apparaatplanning hoeven klantenondersteuningsmedewerkers hun beschikbaarheid niet handmatig in en uit te schakelen – de functie doet dit automatisch.
Hoe kan ik apparaatplanning gebruiken?
Apparaatplanning is een callcenterfunctie waarmee agenten tijden en datums van oproepbeschikbaarheid kunnen selecteren. Met deze functie wordt de oproepbeschikbaarheid automatisch in- en uitgeschakeld op bepaalde apparaten op basis van geselecteerde tijden en datums. Met apparaatplanning hoeven klantenondersteuningsmedewerkers hun beschikbaarheid niet handmatig in en uit te schakelen – de functie doet dit automatisch.
Kan ik apparaatplanning op meerdere apparaten gebruiken?
Ja, u kunt verschillende beschikbaarheidstijden instellen op verschillende apparaten, ongeacht het aantal. Stel uw telefoon zo in dat deze beschikbaar is buiten uw reguliere kantooruren, stel uw SIP-apparaat in op beschikbaar tijdens werkuren of mix en match volgens uw voorkeuren.
Ontdek hoe aangepaste rollen in LiveAgent uw klantenondersteuning kunnen verbeteren door specifieke machtigingen toe te wijzen aan teamleden op basis van hun specialiteit. Verhoog uw workflowefficiëntie en specificeer teamrechten met onze flexibele rolopties. Probeer LiveAgent gratis uit en ervaar zelf de voordelen!
Ontdek de veelzijdige mobiele helpdesk-apps van LiveAgent, perfect voor Android en iOS. Blijf onderweg verbonden met klanten en beheer eenvoudig vragen zonder computer. Profiteer van een gratis proefperiode en kies uit flexibele abonnementen die aan uw zakelijke behoeften voldoen. Bezoek nu en verbeter uw klantenservice!