Wat is het doorverbinden van persoonlijke oproepen?
Bewaakte oproepdoorschakelingen wachten om de oproep te beëindigen totdat deze wordt aangenomen, afgewezen of niet wordt beantwoord door een andere vertegenwoordigers. Het schakelt eenvoudigweg een oproep door van de ene vertegenwoordiger naar de andere. Zo hoeven uw vertegenwoordigers uw klanten niet onnodig lang te laten wachten op een collega.
Begeleide overdrachten zorgen hiervoor op een veel beleefdere manier dan koude overdrachten, waarbij u en de klant niet weten of de andere persoon zal opnemen.
Zodra een klant belt en op het punt staat te worden doorverbonden door een vertegenwoordiger, wordt het gesprek in de wacht gezet. Ondertussen wordt er nog een oproep gestart om ervoor te zorgen dat de eindbestemming kan antwoorden. Als de oproep niet wordt opgenomen, wordt deze teruggestuurd naar de oorspronkelijke agent.
Wie profiteert van doorverbonden oproepen?
Transnationale ondernemingen, grote ondernemingen en multinationale ondernemingen met verschillende afdelingen en honderden vertegenwoordigers moeten allemaal dagelijks gesprekken doorverbinden. Veel telefoontjes kunnen op de verkeerde afdeling terechtkomen of door de verkeerde vertegenswoordigers worden afgehandeld. Dit is waar de bijgewoonde oproepdoorschakeling in het spel komt.
Voordelen van doorgeschakelde persoonelijke oproepen
Contact met ongeduldige klanten
Ongeduldige klanten die op zoek zijn naar directe antwoorden kunnen nu binnen enkele seconden worden geholpen, zelfs als ze de verkeerde afdeling of vertegenwoordigers bellen.
Vertegenwoordigers hebben tijd om zich voor te bereiden
Terwijl het inkomende gesprek wordt doorverbonden naar een andere vertegenwoordiger, kan de klant aanvullende informatie krijgen van de vertegenwoordiger die het gesprek als eerste heeft aangenomen.
Vergroot het klantengeluk
Tevreden klanten zijn een van de kostbaarste activa die een bedrijf kan hebben. Het is de moeite waard om hun geluk te vergroten met een gepersonaliseerde aanpak, zoals doorverbinden met begeleiding.
Andere voordelige callcenterfuncties
IVR
Gebruik krachtige Interactive Voice Response (IVR)-technologie om uw bellers door te verwijzen naar een specifieke afdeling of vertegenwoordiger. Creëer unieke IVR-structuren, die binnen enkele minuten klaar kunnen zijn. Door de specifieke reeks opties te definiëren waaruit uw klanten zullen kiezen, door een welkomstbericht of een kort muziekfragment te uploaden, kunt u een veel persoonlijkere klantenbenadering bieden.
Intelligente oproeproutering
Een essentieel onderdeel van callcentersoftware is oproeproutering, ook wel automatische oproepdistributie genoemd (ACD), een functie die automatisch oproepen verdeelt naar de vertegenwoordigers op basis van de vooraf geselecteerde vereisten. LiveAgent ondersteunt oproeproutering op basis van willekeurige toewijzing of prioriteitstoewijzing. Door de willekeurige toewijzing in te zetten, worden alle inkomende oproepen in willekeurige volgorde naar vertegenwoordigers gedistribueerd. De prioriteitstoewijzing maximaliseert de beschikbaarheid van uw vertegenwoordigers en minimaliseert de inactieve tijd.
Test attended call transfers for free
Check out how attended call transfers, IVR, and ACD work in practice with our free 30-day trial. No credit card required.
Frequently Asked Questions
Wat is de functie persoonlijk doorverbinden in LiveAgent?
Bewaakte oproepdoorschakeling is een functie in het callcenter van LiveAgent waarmee uw vertegenwoordigers klanten indien nodig kunnen doorverbinden met een andere afdeling.
Hoe werken doorverbonden oproepen in LiveAgent?
De doorverbindfunctie voor bewaakte gesprekken in LiveAgent is geprogrammeerd om te wachten tot het gesprek wordt aangenomen of afgewezen door een andere vertegenwoordiger voordat het wordt beëindigd. Hierdoor hoeft de klant niet onnodig lang te wachten. Warme overdrachten verlopen soepeler, productiever en hebben over het algemeen de voorkeur.
Hoe kunt u profiteren van het gebruik van de functie persoonlijk doorverbinden in LiveAgent?
De voordelen van doorverbonden gesprekken zijn onder meer een grotere klantentevredenheid, klantenloyaliteit en een verbeterde workflow voor agenten. >
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
Ontdek effectieve emailsjablonen voor oproepuitnodigingen om klantgesprekken te plannen en uw klantrelaties te verbeteren. Leer de beste praktijken voor onderwerpregels en ontdek sjablonen voor verschillende oproepscenario's. Bezoek nu en optimaliseer uw emailmarketingstrategie!