Bent u het beu om tussen interfaces te schakelen om uw klanten te helpen? Tijd besteden aan het zoeken tussen platforms kan de klantentevredenheid verlagen en uw vertegenwoordigers gestrest maken.
Om uitzonderlijke klantenservice te bieden, moet u over de juiste tools beschikken voor uw vertegenwoordigers. Zij zijn de eerste mensen waarmee de klanten in contact komen. Hierdoor creëren uw vertegenwoordigershet merkimago of, met andere woorden, de klantenperceptie van uw bedrijf.
Uw klantenvertegenwoordigers hebben de macht om langdurige relaties aan te gaan of klanten te verliezen aan de concurrentie.
LiveAgent is complexe helpdesksoftware die gebruiksvriendelijk is. Hiermee kunnen uw vertegenwoordigers alle vragen van klanten vanaf één plek afhandelen. Het systeem heeft meer dan 170 functies om uw vertegenwoordigers te helpen een soepele klantenervaring te bieden. Een daarvan heet Online bezoekers.
Wat zijn online bezoekers?
Het is een sectie/functie van een LiveAgent waar u alle bezoekers op één scherm online op uw website kunt zien. U kunt dus controleren op welke pagina’s ze browsen en hoeveel tijd ze daar hebben doorgebracht. Bovendien kunt u de verwijzers, IP-adressen en landen van de bezoekers achterhalen om uzelf voor te bereiden op een Chat gesprek.
Een programma voor het volgen van klanten kan een waardevolle aanvulling zijn op uw toolkit voor klantenondersteuning, omdat u hiermee verzoeken van deze online webbezoekers. Door hun gedrag te begrijpen, kunt u een persoonlijkere en efficiëntere ondersteuningservaring bieden.
Hoe kunt u de functie voor online bezoekers gebruiken?
De functie Online bezoekers lijkt enigszins op Google Analytics of andere platforms die u gegevens over uw websitebezoekers laten zien. U hoeft niet van platform te wisselen als u snel een overzicht wilt hebben van uw bezoekers online.
Bovendien is het online bezoekersgedeelte een geweldige bron van informatie voor uw vertegenwoordigers voordat vertegenwoordigers met de klanten gaan chatten. Aangezien u proactieve uitnodigingen in LiveAgent kunt gebruiken, kunt u deze informatie later of direct in het gesprek gebruiken om de best mogelijke klantenervaring te bieden.
Wat ziet u in het online bezoekersgedeelte?
- Land van de bezoeker
- Tijd
- IP-adres
- De daadwerkelijke site van de bezoeker
- Verwijzer van de bezoeker
Hoe nodigt u de bezoekers uit om te chatten?
Uw agenten kunnen ze handmatig uitnodigen om te chatten door op de knop Chat starten te klikken. Daarna kunt u het juiste chatvenster van een uitnodiging uit uw vervolgkeuzemenu kiezen lijst (chatuitnodiging wordt weergegeven op de pagina die de bezoeker momenteel bekijkt).
Voordelen:
- Overzicht van uw huidige websiteverkeer
- Bron van informatie
- Betere proactieve chataanpak
- Verbeterde klantentevredenheid
- Betere workflow voor vertegenwoordigers
Ready to try LiveAgent?
Do not switch between interfaces. See how many visitors a website gets right inside LiveAgent. Try out one of our subscriptions for 30-days free of charge. No credit card details required!
Gratis helpdeskchatfuncties:
Chat-ingebedde tracking
Als u alle chatgegevens wilt bijhouden in Google Analytics om de impact van de live chat op uw website, hebben we een plug-in waarmee u de chatgegevens kunt synchroniseren.
Ontdek de LiveAgent-gegevens die u kunt volgen in Google Analytics.
Chatdistributie
Zorg ervoor dat uw vertegenwoordigers effectief werken door chatrouting in te stellen in LiveAgent. U kunt bijvoorbeeld willekeurig vertegenwoordigers toewijzen of een georganiseerde workflow creëren. Zo kunnen ze chatvragen van klanten efficiënt afhandelen.
Meer informatie over opties voor chatdistributie – LiveAgent.
Proactieve chatuitnodigingen
Deze functie is nauw verbonden met online bezoekers. Het is een effectieve manier om uw bezoekers online te bereiken en indien nodig hulp te bieden.
Meer weten over LiveAgent – Proactieve chatuitnodigingen.
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten, lees dan Hoe u een online chatknop maakt .
Ontdek het Chats-overzicht van LiveAgent, een krachtige tool om inzicht te krijgen in uw websitebezoekers. Bekijk hun locatie, de URL's die ze bezoeken en neem proactief contact op om uw klantenservice te optimaliseren. Probeer het nu gratis en verbeter uw klantbeleving met gedetailleerde bezoekersinformatie!