Ervaart u vaak een overload aan klantenvragen? Zijn uw klanten door de wachttijd vaak ontevreden over de klantenservice?
Klanttevredenheid is nog nooit zo belangrijk geweest. Tevreden klanten kunnen loyale klanten worden, en dat is het uiteindelijke doel. Zelfs een factor, zoals live chat wachttijd kan bijdragen aan de algemene tevredenheid. Als u niet oplet, kunt u gemakkelijk klanten verliezen aan uw concurrenten.
About 73% van de klanten zegt dat het waarderen van hun tijd het belangrijkste is dat bedrijven kunnen doen om goede klantenondersteuning te bieden.
Laten we eerlijk zijn. Niemand wil in de rij wachten. Daarom heeft LiveAgent een live chatfunctie ontwikkeld genaamd maximale wachtrijlengte om de klantentevredenheid te verbeteren. Bovendien kan uw bedrijf eenvoudig de diensten van vertegenwoordigers en hun dagelijkse workflow beheren.
Zakelijke voordelen:
- Bespaart tijd
- Efficiënte werkstroom
- Verbeterde klantentevredenheid
- Betere CX
- Bespaart geld
Hoe werkt het?
U kunt eenvoudig de maximale wachtrijlimiet definiëren in de live chatknop instellingen.
Natuurlijk, wanneer de wachtrij weer binnen de limiet is, verschijnt de live chatknop weer met de online status.
Dit schept passende verwachtingen en bespaart tijd voor zowel het bedrijf als de klanten.
Bonus tips:
Maak meerdere chatknoppen
Met LiveAgent kunt u online chatknoppen maken voor specifieke afdelingen, zoals uw klantenondersteuning en klantenservice. Bovendien kunt u de online chatknoppen voor specifieke URL’s instellen. Wanneer u ze maakt, kunt u voor elke knop verschillende maximale wachtrijlengtes definiëren. Daarom een effectieve workflow creëren en een geweldige klantenervaring bieden.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Live Chat.
Laat de ervaren vertegenwoordigers de moeilijke chats afhandelen
Om tijd en middelen te besparen voor uw bedrijf en klant, moet u efficiënt zijn. Voorkom dat klanten te lang in de rij staan. Het is optimaal om een aantal van uw vertegenwoordigers een optie te geven om moeilijke chats over te dragen aan ervaren vertegenwoordigers. Het resultaat is dat u de tijd van uw vertegenwoordigers efficiënt kunt verdelen en de wachttijd in een wachtrij kunt verbeteren.
Gebruik standaardantwoorden
Als u besluit LiveAgent te proberen, gebruik dan zeker standaardantwoorden om de wachttijd in een wachtrij te verkorten. Het kan uw vertegenwoordigers veel tijd besparen, vooral bij herhaalde vragen. Gebruik ze echter verstandig, maak er geen misbruik van. Probeer ze te personaliseren. Niemand wil met een robot praten.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Standaardantwoorden.
Kennisbankbronnen
Ready to give it a go?
Start improving your customer service right away with a 30-day free trial and test all the available features of LiveAgent.
Ontdek de veelzijdige mobiele helpdesk-apps van LiveAgent, perfect voor Android en iOS. Blijf onderweg verbonden met klanten en beheer eenvoudig vragen zonder computer. Profiteer van een gratis proefperiode en kies uit flexibele abonnementen die aan uw zakelijke behoeften voldoen. Bezoek nu en verbeter uw klantenservice!