Wat is een klantenforum in LiveAgent?
Een klantenforum is een online ruimte waar klanten de producten, diensten of voorkeuren van het bedrijf kunnen bespreken. LiveAgent is een complex helpdesksysteem met een forumplatform waarmee u openbare of interne forums kunt maken.
Wat is a forum?
Een forum is een onlineplatform of community waar individuen kunnen deelnemen aan discussies, vragen kunnen stellen, meningen kunnen delen en informatie kunnen uitwisselen over verschillende interessante onderwerpen. Gebruikers kunnen berichten of discussielijnen maken, communiceren met andere leden via opmerkingen en antwoorden, en toegang krijgen tot een breed scala aan onderwerpen en subonderwerpen binnen het forum. Het dient als een virtuele ruimte voor open communicatie en samenwerking tussen gelijkgestemde individuen.
Wat voor soort forums kunt u maken in LiveAgent?
LiveAgent is een helpdeskoplossing en kennisbank die forumsoftware bevat, waarmee u 2 soorten forums kunt maken, namelijk intern en openbaar.
- Intern
Het interne forum spreekt voor zich. Het kan ook worden gedefinieerd als een vertegenwoordigersforum, meestal gebruikt om werkgedachten, informatie en ideeën te delen. In wezen is het een snelle en effectieve manier om intern te communiceren. De interne werkbesprekingen in een vertegenwoordigersforum leveren ook geweldige suggesties op voor verdere interne kennisbankartikels.
- Openbaar
Aan de andere kant is een openbaar forum toegankelijk voor iedereen, inclusief uw klanten. Daarom wordt het vaak een klantenforum genoemd. Op het forum kunnen ze ideeën, zorgen en informatie met elkaar delen. Als gevolg hiervan kunnen ze hun problemen oplossen zonder contact op te nemen met uw klantenservicemedewerkers. Hierdoor kunnen forums zowel de klantentevredenheid als de productiviteit van vertegenwoordigers verhogen.
Kortom, het belangrijkste verschil tussen een openbaar en een intern forum is dat de inhoud van het openbare forum voor iedereen beschikbaar is. Om het forum te gebruiken, moeten gebruikers zich registreren voor een account.
Hoe werkt de forumsoftware van LiveAgent?
Of u nu besluit om een intern of openbaar forum te maken, elk forum kan in de communityforumsoftware aan een andere afdeling binnen uw bedrijf worden toegewezen.
Dus telkens als er een nieuwe vraag of opmerking op een forum is, ontvangt de juiste afdeling een ticket binnen LiveAgent, dat ze indien nodig kunnen beantwoorden. Door dit soort meldingen te ontvangen, kunnen uw vertegenwoordigers klantenforumdiscussies volgen en indien nodig ingrijpen.
Hoe kunt u een basisforum maken in LiveAgent?
Stap 1 – Log in op uw LiveAgent-account
De eerste stap is om in te loggen op uw LiveAgent-account. Als u er geen heeft, kunt u onze gratis proefperiode van 30 dagen gebruiken.
Stap 2 – Navigeer naar het klantenportaal
Voordat u doorgaat met het maken van een forum, raden we u ten zeerste aan om categorieën te maken. Met categorieën kunt u de inhoud van het forum ordenen.
Als u bijvoorbeeld besluit om een intern forum over prijzen te maken, kan de categorie Prijsinformatie worden genoemd. De forumitems over prijzen zullen dus netjes in deze categorie worden georganiseerd. Of aan de andere kant, u kunt voor elke taal aparte categorieën maken als uw merk multinationaal opereert.
Stap 3 – Creëer het forum
Navigeer naar de Kennisbank-> Forum en klik op Creëren. Selecteer de gewenste categorie en vul alle details in.
Als u eenmaal een forum heeft, kunt u de “acties” aanpassen door op de knop Bewerken (het potloodje aan de rechterkant) te klikken. Met de “acties” kunt u aanvullende informatie wijzigen of toevoegen. U kunt bijvoorbeeld de afdeling wijzigen die verantwoordelijk is voor het afhandelen van forumvragen.
Stap 4 – Voeg onderwerpen toe
Om meer specificaties toe te voegen, navigeert u naar Klantenportaal -> Kennisbank -> Forum -> Categorie -> Maak een nieuw onderwerp aan.
Door onderwerpen toe te voegen blijft de inhoud van het forum overzichtelijk gestructureerd.
Nu kunt u de onderwerpen bijhouden, aanbevelingen doen en problemen eenvoudig oplossen.
Pas uw forumsoftware aan
In LiveAgent kunt u eenvoudig het ontwerp van uw volledige klantenportaal aanpassen, inclusief een forum. U kunt bijvoorbeeld kleuren in thema’s aanpassen, een koptekst, voettekst, logo en titel toevoegen.
Raadpleeg voor meer informatie onze uitgebreide klantenportaalhandleiding.
Waarom zou uw bedrijf een klantenforum moeten hebben?
1. Klanten kunnen elkaar helpen
Door een forum te creëren, kunnen uw klanten met elkaar communiceren en oplossingen bieden op basis van hun ervaringen. Hierdoor kunnen ze hun problemen oplossen en oplossen zonder de hulp van de vertegenwoordiger. Hierdoor hebben vertegenwoordigers meer tijd om zich op andere taken te concentreren. Bovendien is het voor klanten een erg handige manier om hun gedachten, ervaringen, tips & tricks over het product of de dienst te delen.
2. Verhoogde klantenbinding
Veel klanten geven graag hun mening over de producten of diensten die ze gebruiken. Door hen hun ervaringen of gedachten te laten delen, voelen ze zich gehoord, wat een betere band creëert en de loyaliteit van de klant versterkt.
3. Creëert een community
Met klantenforums kunnen uw klanten hun ideeën, gedachten en tips vrij en anoniem delen. Zo’n forum kan een online community creëren rond de branche waarin uw bedrijf actief is. Het is een gastvrije plek om zonder enige druk vragen te stellen. Daarom kan het een sterke gemeenschap rond uw bedrijf creëren waar zelfs beginners zich welkom kunnen voelen om hun gedachten te delen.
4. Suggesties voor product- of dienstverbetering
De forumsoftware van LiveAgent maakt elke keer dat er nieuwe activiteit of wijzigingen in het mededelingenbord zijn een nieuw ticket aan. Daarom worden vertegenwoordigers altijd op de hoogte gebracht en kunnen ze alle dringende problemen beantwoorden die zich kunnen voordoen. Het beantwoorden van vragen over productverbetering en het bieden van tijdelijke alternatieve oplossingen is bijvoorbeeld een geweldige manier om de klantenrelaties te versterken en uw bedrijf te verbeteren.
Create a community with LiveAgent!
Want to improve customer engagement or provide a better way to share information internally? Easily create a forum inside LiveAgent and always stay notified.
Kent u LiveAgent niet?
LiveAgent is een helpdeskoplossing die ook communityforumsoftware biedt. Met software voor communityforums kan uw bedrijf zowel een vertegenwoordigersforum als een klantenforum opzetten voor verbeterde klantenloyaliteit, klantentevredenheid en prestaties van vertegenwoordigers.
LiveAgent biedt echter veel meer dan forumsoftware. Met het helpdesksysteem van LiveAgent kunt u alle klantencommunicatie op één platform aansluiten en efficiënt reageren op vragen vanuit één interface.
Ontdek meer belangrijke kenmerken:
- Kennisbank
- Interne kennisbank
- Meerdere kennisbanken
- WYSIWYG-editor voor artikels
- Bijlagen in artikels
- Feedback & Suggesties
- Zoekwidgets
Don't have LiveAgent yet?
Try out LiveAgent for 30 days without a charge. No credit card information is needed. Test all the features and provide stellar customer service right now!
Kennisbankbronnen
Als u meer wilt weten, bekijk dan onze uitgebreide forumgids.
Functies van het klantenportaal
Ontdek hoe het LiveAgent-klantenportaal uw bedrijf 24/7 kan laten opereren door toegang te bieden tot ticketgeschiedenis, kennisbankartikelen, forums en meer. Verhoog klanttevredenheid en behoud met eenvoudig te vinden informatie en directe feedbackmogelijkheden. Probeer het gratis en ervaar een verbeterde klantenservice zonder verplichtingen.
Leer hoe u met LiveAgent een klantenforum op uw website creëert en ontdek de voordelen van klantbetrokkenheid, verbeterde zelfservice, geoptimaliseerde inhoud, en productverbetering. Volg de eenvoudige stappen voor het opzetten van een forum en verbeter uw klantengesprekken. Bezoek onze gids voor meer informatie en begin nu met het bouwen van een actieve klantengemeenschap.