Instagram is één van de meest populaire sociale mediaplatforms met meer dan 1 miljard actieve maandelijkse gebruikers. Het platform wordt gebruikt voor het delen van foto’s, korte videorollen en verhalen met een vervaldatum van 24 uur. Instagram-gebruikers kunnen ook profiteren van de functie voor directe berichten.
Waarom is de klantenservice van Instagram belangrijk?
Aanvankelijk werd Instagram voornamelijk gebruikt om foto’s te delen met vrienden en familie, maar naarmate het platform populairder werd, begonnen gebruikers beroemdheden en publieke figuren te volgen. Veel Instagram-gebruikers vonden van de ene op de andere dag roem door de juiste hashtags te gebruiken en zichzelf te vermarkten, dus bedrijven begrepen al snel dat dit platform de sleutel tot hun succes zou kunnen zijn.
Tegenwoordig is elk modern bedrijf actief op Instagram en gebruikt het het platform om hun producten en diensten te promoten via esthetische foto’s, video’s en getuigenissen van klanten. Naarmate het aantal Instagram-bedrijfspagina’s toenam, zag Instagram een kans en evolueerde het zijn product door een “Marketplace” -functie toe te voegen waarmee gebruikers producten rechtstreeks vanuit de Instagram-app kunnen kopen.
Omdat Instagram echter wordt gezien als een ‘always-on’-kanaal en marketing een recordhoogte bereikt, gebruiken veel klanten het platform als een kanaal voor klantenondersteuning en stellen ze vragen over de gepromote producten, diensten en het bedrijf zelf.
Sommige klanten gaan zelfs zo ver dat ze anderen waarschuwen als ze een negatieve ervaring met het bedrijf hebben gehad. Als zodanig kunnen opmerkingen, klachten of lof van klanten een bedrijf maken of kraken. Het is echter een echte uitdaging om elke vraag, bericht of vermelding zonder gereedschap te beantwoorden. De meeste bedrijven ontvangen honderdduizenden meldingen en u kunt er gemakkelijk in verdwalen. Dus hoe kun je Instagram-ondersteuning onder de knie krijgen?
Instagram-ondersteuning met LiveAgent
Instagram-klantenondersteuning kan een fluitje van een cent zijn met de juiste tools, namelijk LiveAgent. Met onze Instagram-integratie kunt u uw Instagram-bedrijfspagina verbinden met onze helpdesksoftware. Het resultaat? Elke Instagram-opmerking of vermelding van je pagina wordt automatisch in je helpdesksoftware gepusht en omgezet in een ticket.
Wat kunt u doen met de integratie?
- Bekijk en beantwoord opmerkingen rechtstreeks vanuit uw helpdesk
- Bekijk en beantwoord vermeldingen rechtstreeks vanuit uw helpdesk
- Kies naar welke afdeling uw Instagram-tickets wilt routeren
- Verbind meerdere Instagram-accounts
- Archiveer Instagram-tickets
- Bewaar alle Instagram-tickets in één uniform dashboard
Hoe ziet het eruit/werkt het in de praktijk?
Als u zich afvraagt of uw klanten kunnen zien dat u een externe tool gebruikt om hun vragen te beantwoorden, is het antwoord nee. Bekijk hoe het werkt in deze gedetailleerde videozelfstudie.
Hoe Instagram te integreren met LiveAgent
Volg deze stappen om vandaag nog Instagram-opmerkingen en -vermeldingen via LiveAgent te beantwoorden!
Let op, u moet een Facebook-pagina hebben om Instagram te integreren. Als u uw Instagram-account nog niet aan uw Facebook-pagina hebt gekoppeld, raden we u aan deze tutorial te volgen. (U kunt elk Instagram-account koppelen dat is verbonden met een Facebook-pagina waarvan u een beheerder bent.)
- Log in op LiveAgent
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linker menubalk)
- Klik op Facebook en Instagram
- Klik op Accounts
- Klik op Connect
- Er verschijnt een nieuw pop-upvenster waarin u wordt gevraagd in te loggen op uw Facebook-account. Voer uw aanmeldingsgegevens in of klik op Doorgaan als als u al bent aangemeld
- Wanneer dit bericht verschijnt: “LiveAgent wil uw pagina’s beheren, publiceren als pagina’s die u beheert en toegang krijgen tot de berichten van uw Facebook-pagina.” Accepteer het door op OK te drukken
- Ga terug naar LiveAgent en selecteer de Facebook-pagina die is verbonden met uw Instagram. Selecteer de machtigingen die u wilt toestaan. U heeft de keuze uit de volgende mogelijkheden:
- Reacties ophalen
- Vermeldingen ophalen
Houd er rekening mee dat deze integratie geen directe berichtenuitwisseling ondersteunt vanwege het beleid van Facebook. Dit betekent dat uw Instagram-directe berichten niet kunt stroomlijnen naar LiveAgent.
- Selecteer de afdeling waarnaar u inkomende Instagram-tickets wilt routeren
- Klik op Opslaan
Hoe kunt u profiteren van de integratie?
Hogere klantentevredenheid en verbeterde merkloyaliteit
Uw klanten tevreden houden is het allerbelangrijkste bij klantenservice. Door alle Instagram-tickets in uw helpdesk op te slaan, hebt u op elk moment gemakkelijk toegang tot eerdere communicatie.
U hoeft niet langer individuele berichten te controleren op nieuwe opmerkingen. Al uw communicatiegeschiedenissen worden altijd veilig opgeslagen in het archief en u kunt ze gemakkelijk openen vanaf het dashboard.
Met LiveAgent kunt u indruk maken op uw klanten met uw kennis van hun eerdere vragen en aankoopdetails zodat u laat zien dat u echt om hen geeft. Dit zal op zijn beurt de merkloyaliteit, de levenslange waarde van de klant en de klantentevredenheid vergroten.
Snellere probleemoplossing
Tegenwoordig is het hebben van een geweldig product of een goede prijs niet het enige dat telt. Klanten willen gepersonaliseerde, probleemloze winkelervaringen en vooral snelle antwoorden op hun vragen. Als uw klanten u een vraag stellen op Instagram, maar niet binnen een uur antwoord krijgen (de meeste klanten verwachten binnen een uur na het plaatsen een antwoord), zullen ze u waarschijnlijk in de steek laten en zich tot de concurrentie wenden.
Geef uw klanten wat ze willen en verwachten met LiveAgent – gepersonaliseerde, snelle en probleemloze ondersteuning. De helpdesksoftware van LiveAgent zal u elke keer dat u een nieuw ticket van Instagram ontvangt op de hoogte stellen, waardoor het moeiteloos eenvoudig wordt om alle vragen van klanten te beantwoorden.
Betere workflow-efficiëntie
Reageren op vragen van klanten via LiveAgent verbetert de efficiëntie van vertegenwoordigers. Waarom?
- Uw vertegenwoordigers hoeven niet constant meerdere accounts en apparaten in de gaten te houden
- Uw vertegenwoordigers worden niet afgeleid door Instagram-feeds
- Uw vertegenwoordigers zullen niet worden afgeleid door een steeds groeiend aantal meldingen
- Uw vertegenwoordigers kunnen meerdere zakelijke accounts tegelijk beheren
Sterkere merkaanwezigheid
Als uw klanten op uw Instagram browsen, is de kans groot dat ze klaar zijn om te kopen. Ze hebben gewoon een paar vragen nodig of willen zien hoe u uw klanten online behandelt. In feite doet 85% van de klanten online onderzoek naar een product of dienst voordat ze een aankoop doen.
Waarom zou u ze niet voor zich winnen door te laten zien dat u alle vragen van klanten tijdig beantwoordt?
Betere beveiliging, minder datalekken
Het beantwoorden van Instagram-berichten via LiveAgent is veiliger. Waarom? Instagram-tickets worden opgeslagen in een gedeelde algemene inbox die toegankelijk is voor elke ondersteuningsmedewerker. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over:
- Uw Instagram-inloggegevens delen met meerdere medewerkers
- Aangemeld blijven op openbare apparaten
- Apparaten verliezen die zijn ingelogd op uw Instagram-account
Concurrentie voordeel
Hoewel Instagram-ondersteuning steeds populairder wordt, zijn er nog steeds veel bedrijven die deze niet aanbieden. Behaal vandaag een concurrentievoordeel door simpelweg uw Instagram-account te verbinden met LiveAgent.
Streamline your Viber support today
Answer Viber messages and broadcast messages directly from your help desk starting today. Start your free 30-day trial now. No credit card required.
Klaar om onze Instagram-integratie te proberen?
Laat ons het zware hijswerk en de logistiek voor hun rekening nemen, zodat u zich kunt concentreren op het bieden van vlotte en betrouwbare ondersteuning voor al uw klanten. Start vandaag nog met uw gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Ready to take your customer support to the world of Instagram?
Seamlessly integrate Instagram Direct messages into your support system and connect with your audience in a whole new way! Elevate your Instagram customer support experience with LiveAgent's Instagram Integration feature today!
Frequently Asked Questions
Waarom is de klantenservice van Instagram belangrijk?
Omdat klanten erg actief zijn op Instagram en verwachten dat bedrijven ook actief zijn. Ze verwachten tijdige service, net als bij live chat, email en telefoon, zo niet sneller.
Wat is Instagram?
Instagram is een platform dat woorden gebruikt voor het delen van foto’s, korte video’s en video’s met een geldige datum van 24 uur.
Wat kunt u doen met een Instagram-helpdesk-integratie?
Bekijk en beantwoord opmerkingen rechtstreeks vanuit uw helpdeskBekijk en beantwoord vermeldingen rechtstreeks vanaf uw helpdeskKies naar welke afdeling u Instagram-tickets wilt routerenVerbind meerdere Instagram-accountsArchiveer Instagram-ticketsBewaar alle Instagram-tickets in één uniform dashboard
Functies van de helpdesk voor sociale media
LiveAgent biedt een helpdesk voor sociale media. Verbeter uw service met Instagram-, Facebook-, Twitter- en Viber-integraties in LiveAgent.
Ontdek de kracht van Instagram-integratie met LiveAgent! Verhoog uw workflow efficiëntie en klantentevredenheid door eenvoudig te communiceren via Instagram. Beheer al uw sociale media-interacties in één geünificeerde inbox en profiteer van verbeterde beveiliging. Probeer onze gebruiksvriendelijke integratie gratis uit en onderscheid uzelf van de concurrentie!