Wat zijn helpdeskcontacten?
Helpdeskcontacten slaan essentiële informatie over uw klanten op, waaronder hun naam, emailadres, telefoonnummer en andere persoonlijke informatie. Bovendien kunt u met helpdesksoftware zoals LiveAgent aangepaste contactvelden maken om unieke informatie over uw contacten op te slaan, zoals hun schoenmaat of automodel.
Welke informatie kunt u opslaan in uw contacten?
De contactfunctie van LiveAgent kan de volgende informatie over uw klanten opslaan:
- Voornaam en achternaam
- Avatar (foto/profielfoto)
- Meerdere emailadressen
- Meerdere telefoonnummers
- Tijdzone
- Geslacht
- Bedrijf en functie
- Taal
- IP-adres
- Browservoorkeuren (Zoals Google Chrome)
- Contactgroepen (De contactgroepen waaraan u ze toewijst, zoals VIP-klanten of Spaanssprekenden)
- Privénotities (Interne notities die u als herinneringen kunnen dienen – zoals niet bellen om 11:00 uur)
- De tickets van de contactpersoon (Alle tickets die ze hebben ingediend via verschillende communicatiekanalen)
- Aangepaste informatie
Waar kan ik mijn contacten vinden?
- Log in op LiveAgent
- Klik op Contacten
Om een nieuwe contactpersoon aan te maken, klikt u eenvoudig op de oranje knop Maken. Om bestaande contactgegevens te bekijken/toe te voegen/bij te werken, klikt u op de gewenste contactpersoon en vult u de benodigde informatie in/aan.
Hoe kunt u unieke contactvelden creëren?
- Log in op LiveAgent
- Klik op Configuratie
- Klik op Systeem
- Klik op Contactvelden
- Klik op de oranje Creëer knop
6. Stel een codenaam in voor uw aangepaste contactveld. Dit kan zoiets zijn als ‘haarkleur’ of ‘land’. Houd er rekening mee dat de code alleen kleine letters, cijfers, koppeltekens of onderstrepingstekens mag bevatten. Er zijn geen spaties toegestaan.
- Benoem uw aangepaste contactveld. Deze keer kunt u het ‘Haarkleur’ of ‘Land’ noemen zonder enige opmaakbeperkingen.
- Klik op Type en selecteer de invoeroptie die het beste bij u past. U kunt kiezen uit een tekstvakinvoer, keuzelijst, selectievakje, selectievakjegroep of postadres.
- Optioneel: Klik op de beschrijving en stel een beschrijving in voor het aangepaste contactveld. De omschrijving kan aanvullende informatie geven over het contact voor u en uw medewerkers.
- Klik op Zichtbaarheid en selecteer of u wilt dat het aangepaste contactveld zichtbaar is wanneer u een contact aanmaakt.
- Klik op Creëer
Als alternatief kunt u ook een uniek contactveld rechtstreeks in uw contacten maken. Om dit te doen, alstublieft:
- Log in op LiveAgent
- Klik op Contacten
- Klik op het gewenste contact
- Klik op Veld toevoegen
- Klik op Creëer veld
- Volg stap 6-11 uit de bovenstaande instructies.
- Let op: als u in stap 10 niet kiest voor “Altijd zichtbaar”, moet u op “Veld toevoegen” klikken om het contactveld te zien/te selecteren dat u in de toekomst wilt maken.
Waarom is het voordelig om klantenprofielen op te bouwen via de functie voor helpdeskcontacten?
Meer deskundige service
Door grondige contactkaarten te maken, kunnen uw agenten uw klanten betere service bieden. Hoe meer informatie u verzamelt, hoe gemakkelijker het zal zijn om deskundige en relevante antwoorden te geven op vragen van klanten.
Stel dat u bijvoorbeeld in de auto-industrie werkt. Een potentiële klant is geïnteresseerd in een Mercedes AMG, maar twijfelt nog over een aankoop. Als u deze informatie op hun contactkaart noteert, inclusief eventuele extra specificaties in het opmerkingengedeelte, kunt u hier in de toekomst gebruik van maken.
De volgende keer dat ze contact met je opnemen, kun je indruk op hen maken door het model en merk van de auto te onthouden waarin ze geïnteresseerd waren. Ze hoeven hun wensen en behoeften niet te herhalen, wat de meeste klanten beschouwen als slechte klantenservice.
Create rich customer profiles for free
Save all the essential info about your customers directly inside your help desk for free. Try it today. No credit card required.
Meer gepersonaliseerde service
Het invullen van contactkaarten kan u ook helpen uw verkoop-, marketing– en ondersteuningsinspanningen te personaliseren. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat een potentiële klant via e-mail contact met u opneemt. Ze hebben een vraag over een bepaald paar schoenen, namelijk de prijs ervan.
De potentiële koper wil weten of er een korting is en of er in de toekomst een korting komt. Door deze informatie op hun contactkaart vast te leggen, kunt u proactief contact met hen opnemen zodra het product in de verkoop gaat. U kunt dit doen door het ticket uit te stellen in uw ticketsysteem totdat de verkoop live gaat.
U zou nog een stap verder kunnen gaan en zelfs hun schoenmaat kunnen controleren op hun contactkaart. Vervolgens kunt u contact opnemen met de klant en zeggen dat het product waar ze al een paar weken naar kijken eindelijk in de uitverkoop is, en dat u een paar op hun maat hebt. Dit soort klantenservice is precies wat klanten wensen – net dat beetje extra doen, zoals Shep Hyken, de legende op het gebied van klantenservice, zegt. Bovendien kunt u er zeker van zijn dat u na dit soort interactie een loyale klant en merkambassadeur zult krijgen.
Verbeterde klantentevredenheid
Door uitzonderlijke klantenervaringen te creëren met persoonlijke en deskundige service, houdt u uw klanten tevreden over uw bedrijf . Als u ze tevreden houdt, kan dit leiden tot langdurige relaties en extra voordelen bieden, zoals gunstige recensies, merkbelangenbehartiging en herhaalaankopen.
Meer verkoop
Hoe tevredener uw klanten zijn over uw service- en marketinginspanningen, hoe meer aankopen zij doen. Ze werven ook nieuwe klanten door uw bedrijf aan te bevelen en hun positieve ervaringen met vrienden en familie te delen. Als u uitzonderlijke klantenervaringen blijft bieden, creëert u een prachtige cyclus van tevreden, loyale klanten die nieuwe klanten binnenhalen die nieuwe inkomsten blijven genereren.
Kennisbankbronnen
Wilt u meer weten over helpdeskcontacten? Bekijk onze kennisbank, academie en blog die alles behandelen wat er te weten valt.
Klaar om uw contacten in te stellen?
Ontdek hoe eenvoudig het is om deskundige en persoonlijke service te bieden met helpdesk-contactkaarten. Probeer het vandaag nog gratis met onze gratis proefperiode van 30 dagen. Er is geen kredietkaart nodig.
Effortlessly manage and organize your customer information
LiveAgent's contacts feature allows you to access all customer data in one place, locate specific customers quickly, and enjoy seamless integration into your existing workflows.
Bied uitstekende klanten service.
Geweldige klantenservice begint met betere helpdesksoftware. Bekijk de voordelen van LiveAgent en ga er binnen 5 minuten mee aan de slag.