Wat zijn helpdeskbedrijven?
Met de functie LiveAgent-bedrijven kunt u informatie over bedrijven en organisaties verzamelen en opslaan in uw helpdesksoftware. Of u nu basiscontactgegevens vastlegt of diep duikt met aangepaste velden, is geheel aan u.
U kunt bijvoorbeeld aangepaste contactvelden maken met de klant-ID van het bedrijf, de verjaardag van het bedrijf of andere informatie. De mogelijkheden zijn eindeloos, dus bedenk welke bedrijfsinformatie belangrijk voor u is en wees niet bang om creatief te zijn.
Naast het verzamelen van informatie zijn bedrijfsprofielen geweldig voor het organiseren van uw contacten. Als u bijvoorbeeld met meerdere mensen van één bedrijf werkt, kunt u hun visitekaartje aan hun bedrijfsprofiel toevoegen, zodat u hun tickets gemakkelijker kunt herkennen.
Wat voor soort informatie kunt u opslaan in de bedrijvenfunctie?
- Bedrijfsnaam
- Wat voor soort informatie kunt u opslaan in de bedrijvenfunctie?…
- Emailadres
- Telefoonnummers
- Contactgroepen
- Tijdzone
- Taal
- Notitie
- Aangepaste contactvelden
Waar kan ik de functie helpdeskbedrijven vinden?
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
Hoe maak ik een bedrijfsprofiel aan?
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op de oranje knop Maken.
- Vul alle benodigde velden in en klik op Maken.
Optioneel: klik op Notitie om een privénotitie over het bedrijf toe te voegen. Deze notitie kan een korte beschrijving van het bedrijf bevatten, wat ze doen, wie de leidinggevenden op C-niveau zijn, enzovoort.
Hoe maak ik een aangepast bedrijfscontactveld aan?
Volg, afhankelijk van uw situatie, instructies A of B.
A.) Een bedrijfsprofiel maken en een aangepast veld toevoegen
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op de oranje knop Maken.
- Vul alle benodigde velden in.
- Klik op Veld toevoegen.
- Klik op Veld maken.
- Stel een codenaam in voor uw aangepaste contactveld. Het kan bijvoorbeeld zoiets zijn als ‘klant_id’ of ‘werkverjaardag’. Houd er rekening mee dat alleen kleine letters, cijfers, koppeltekens of onderstrepingstekens zijn toegestaan in de code. U mag geen spaties gebruiken.
- Geef uw aangepaste contactveld een naam. Deze keer kunt u het “Klant-ID” of “Werkverjaardag” noemen zonder enige opmaakbeperkingen.
- Klik op Type en selecteer de invoeroptie die het beste bij u past. U kunt bijvoorbeeld kiezen uit een tekstvakinvoer, keuzelijst, selectievakje, selectievakjegroep of postadres.
Optioneel: Klik op de beschrijving en schrijf een beschrijving voor het aangepaste contactveld. De toelichting kan aanvullende informatie geven over het contactveld voor u en uw medewerkers.
- Selecteer de optie Zichtbaarheid en kies of u het aangepaste veld wilt weergeven bij het maken van een bedrijfsprofiel.
- Klik op Maken.
- Vul het aangepaste contactveld in.
- Klik op Opslaan.
Klik op Opslaan) Een aangepast veld toevoegen aan een bestaand bedrijfsprofiel>.
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op het bedrijf waaraan u een aangepast contactveld wilt toevoegen.
- Volg de stappen 6-14 in instructies A.
Manage company contacts with ease
Working with a large enterprise? Add each contact to a company to make their tickets stand out in your inbox. Try it today. No credit card required.
Hoe voeg ik contacten toe aan een bedrijf?
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven. Volg, afhankelijk van uw situatie, instructie A of B.
A.) Een bedrijf aanmaken en er contacten aan toevoegen
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op de oranje knop Maken.
- Vul alle benodigde velden in en klik op Maken.
Optioneel: Klik op Notitie om een privénotitie over het bedrijf toe te voegen. De notitie kan enkele details bevatten over het bedrijf, wat het doet, wie de topmanagers zijn, enzovoort.
- Klik op Contacten.
- Klik op de oranje knop Toevoegen.
- Klik op het selectievakje aan de linkerkant naast elke contactnaam om een contact te selecteren. U kunt zoveel contacten selecteren als u wilt.
- Klik op de witte knop Toevoegen aan bedrijf naast de zoekbalk.
B.) Contacten toevoegen aan een bestaand bedrijf
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op het bedrijf waaraan u contacten wilt toevoegen.
- Klik op Contacten.
- Klik op het selectievakje aan de linkerkant naast elke contactnaam om een contact te selecteren. U kunt zoveel contacten selecteren als u wilt.
- Klik op de witte knop Toevoegen aan bedrijf naast de zoekbalk.
Moet ik contacten toevoegen aan bedrijven?
Het toevoegen van contacten aan bedrijven is optioneel. De functie is echter ongelooflijk voordelig. Het kan u helpen alle berichten van één bedrijf bij te houden, wat vooral handig is als u met meerdere mensen binnen hetzelfde bedrijf communiceert.
Kan een contactpersoon aan meer dan één bedrijf tegelijk zijn gekoppeld?
Helaas is het niet mogelijk om meer dan één bedrijf aan een contactpersoon toe te voegen. Als u echter het bedrijf wilt wijzigen dat aan de contactpersoon is gekoppeld, kunt u de contactpersoon uit de contactlijst van het oorspronkelijke bedrijf verwijderen en aan een nieuwe toevoegen.
Hoe kan ik profiteren van het organiseren van contacten in bedrijven?
Het organiseren van contacten in bedrijven kan uw workflow verbeteren. Hierdoor kunt u met één klik alle tickets van de contacten van het bedrijf bekijken, waardoor het gemakkelijker wordt om te filteren en specifieke tickets te vinden. Volg deze stappen om alle tickets van een bepaald bedrijf te zien.
- Meld u aan bij LiveAgent.
- Klik op Klanten.
- Klik op Bedrijven.
- Klik op Tickets.
Optioneel: om de zoekopdracht nog verder te verfijnen, klikt u op Aangepast filter en selecteert u de status, bron, tags of andere aangepaste filters van het ticket .
Kennisbank bronnen
- Bedrijven en organisaties
- Contactvelden
- Contactvelden
- Contacten
- Contactgroepen
Klaar om gemakkelijk bedrijfscontacten te beheren?
Werkt u bij een grote organisatie? Voeg elk contact toe aan een bedrijf om hun tickets te laten opvallen in uw inbox. Probeer het vandaag nog. Er is geen kredietkaart vereist. Start een gratis proefperiode van 14 dagen.
Frequently Asked Questions
Wat zijn bedrijven?
Met de functie LiveAgent-bedrijven kunt u informatie over bedrijven en organisaties verzamelen en opslaan in uw helpdesksoftware.
Wat voor soort informatie kunt u opslaan in de bedrijvenfunctie?
Naast basisinformatie kunt u met helpdesksoftware zoals LiveAgent aangepaste contactvelden maken om unieke informatie over bedrijven op te slaan, zoals hun bedrijfs-ID of abonnementsniveau.
Moet ik contacten toevoegen aan bedrijven?
Het toevoegen van contacten aan bedrijven is optioneel. De functie is echter ongelooflijk voordelig. Het kan u helpen alle berichten van één bedrijf bij te houden, wat vooral handig is als u met meerdere mensen binnen hetzelfde bedrijf communiceert.
Functies van het klantenportaal
Ontdek hoe het LiveAgent-klantenportaal uw bedrijf 24/7 kan laten opereren door toegang te bieden tot ticketgeschiedenis, kennisbankartikelen, forums en meer. Verhoog klanttevredenheid en behoud met eenvoudig te vinden informatie en directe feedbackmogelijkheden. Probeer het gratis en ervaar een verbeterde klantenservice zonder verplichtingen.