Wat is een knop voor het klikken om te bellen?
Een knop voor het klikken om te bellen is een digitale tool waarmee u realtime in-browser-oproepen via internet kunt starten. Het enige dat u hoeft te doen, is klikken op een ingesloten link die een zakelijk telefoonnummer bevat, en een speciaal systeem, zoals LiveAgent callcentersoftware, wordt uitgevoerd de oproep.
Wat is het verschil tussen een link voor het klikken om te bellen en klikken om te kiezen?
Een link voor het klikken om te bellen is slechts een andere benaming voor een link voor het klikken om te kiezen. De termen zijn uitwisselbaar en hebben dezelfde betekenis. In deze tekst zullen we beide woorden gebruiken.
Wat doet de functie klikken om te bellen/klikken om te kiezen?
Met klikken om te bellen technologie kunt u elk ingebed (gehyperlinkt) telefoonnummer op internet bellen. Zodra u erop klikt, kunt u een oproep in de browser uitvoeren via elk geschikt programma, inclusief LiveAgent. Bovendien kan de functie werken met LiveAgent-webcontactkaarten (browserextensies) waarmee u contactgegevens van mensen en bedrijven op internet kunt bekijken.
Hoe werkt klikken om te bellen?
Klikken om te bellen werkt dankzij HTML-tellink-protocollen die communiceren met aangewezen callcenters of softphone-applicaties. Wanneer u op het gehyperlinkte klikken om te bellen telefoonnummer klikt, vraagt het script aan de serverzijde uw callcentersoftware om actie te ondernemen en de oproep te starten. De belsoftware belt vervolgens het gehyperlinkte nummer en verbindt de beller en de persoon/het bedrijf dat ze bellen.
Wie gebruikt klikken om te bellen?
Klikken om te bellen kan worden gebruikt door elke zakelijke onderneming of individu dat veel telefoontjes maakt. Het is misschien wel een van de meest behulpzame functies voor SDR’s (sales development representatives), verkoopteams, outreach marketeers, uitvoerende assistenten, marktonderzoekers en klantenservicemedewerkers omdat het hun werk gemakkelijker kan maken.
Hoewel klikken om te bellen voornamelijk wordt gebruikt door B2B (bedrijf tot bedrijf) en B2C (bedrijf tot klant) bedrijven, kunnen “gewone” mensen ook profiteren van de functie. Als bijvoorbeeld een klant op hun mobiele telefoon op zoek is naar uw contactgegevens, kunnen ze eenvoudig op een hyperlinks telefoonnummer op uw website klikken en direct een oproep starten in plaats van heen en weer te schakelen tussen hun webbrowser en telefoonkiezer.
Waarom is klikken om te bellen essentieel?
Klikken om te bellen is gunstig omdat het mensen veel tijd bespaart. In plaats van elke keer dat u wilt bellen handmatig een telefoonnummer in te voeren (in uw mobiele telefoon of softphone-app), kunt u eenvoudig op een telefoonlink klikken om de oproep te starten. Dit bespaart u op de lange termijn veel tijd voor het invoeren van gegevens en stelt u in staat nog meer uitgaande telefoongesprekken te voeren. Dit verbetert op zijn beurt de efficiëntie van de workflow, bespaart agenten tijd en bespaart u ook geld.
In combinatie met de functionaliteit voor het klikken om te emailen die een vooringevuld ticket venster kan openen in LiveAgent, kunnen klantenservice medewerkers, verkopers en marketeers hun productiviteit verhogen en hun werkprestaties verbeteren.
Kleine maar effectieve veranderingen zoals deze houden uw werknemers tevreden en voorkomen burn-out, omdat ze repetitieve, alledaagse en hersenloze taken elimineren. In plaats daarvan kunnen uw medewerkers zich richten op het onderhouden van klantenrelaties, het creëren van een geweldige klantenervaring en het bieden van gepersonaliseerde en deskundige ondersteuning met klikken om te bellen en klikken om te kiezen.
Hoe maakt u een telefoonnummer klikbaar?
Als u klikken om te bellen wilt instellen en klikbare telefoonnummers wilt maken, moet u toegang hebben tot de achterkant van uw website, zodat u bestaande teksten kunt bewerken die telefoonnummers bevatten. Om een klikbaar telefoonnummer te maken, kopieert u eenvoudig deze code en vervangt u het telefoonnummer tussen de aanhalingstekens door uw eigen telefoonnummer.
<a href="tel:1-234-567-1111">1-234-567-1111</a>
<a href="tel:1-234-567-1111">Click to Call</a>
Als u klaar bent, klik op opslaan en herlaad de pagina. Uw telefoonnummer moet klikbaar zijn. Als dit niet het geval lijkt te zijn of als u een fout ziet, controleer dan de code nogmaals. Zorg ervoor dat de aanhalingstekens aanwezig zijn en de andere symbolen en commando’s zoals .
Hoe gebruikt u klikken om te bellen
We raden aan om omnichannel callcentersoftware zoals LiveAgent in handen te krijgen. Zodra u het heeft ingesteld en een VoIP-provider heeft gekozen, kan het systeem gratis inkomende en uitgaande gesprekken voeren in uw browser.
Als u de browserextensie voor webcontactkaarten van LiveAgent wilt downloaden om aanvullende informatie over ingesloten telefoonnummers te bekijken, dan kan dat. Als u de muisaanwijzer op het ingesloten telefoonnummer plaatst, verschijnt er een LiveAgent-contactkaart met aanvullende CRM-informatie. Door op het telefoonnummer voor het klikken om te bellen te klikken, maakt LiveAgent een nieuw ticket aan en voert het gesprek uit. Dit alles verschijnt op uw dashboard.
Als u niet wilt downloaden, LiveAgent’s browserextensie, hoeft u dat niet te doen. Het is niet nodig om programma’s of extensies te installeren of te integreren. LiveAgent kan fungeren als de standaardhandler van ingesloten koppelingen. Door erop te klikken, kan LiveAgent-helpdesksoftware oproepen uitvoeren en vooraf ingevulde ticketvelden openen.
Het verschil tussen een oproepknop en een link voor het klikken om te bellen.
Een oproepknop en een link voor het klikken om te bellen werken op dezelfde manier. Echter, ze verschillen esthetisch van elkaar. Een link voor het klikken om te bellen is uiteraard gewoon een link. Aan de andere kant is een oproepknop een miniatuur banner of een telefoonpictogram dat eruitziet als een knop. Het kan overal op uw site worden geplaatst en diverse stijlen, teksten, afmetingen en kleuren hebben.
Improve your calls with LiveAgent!
LiveAgent's call center features offer exactly what you need to improve your customer support over the phone. Get started today!
Klaar om klikken om te bellen in te schakelen voor uw team?
Als u klaar bent om de efficiëntie van uw team te vergroten en tegelijkertijd tijd en geld te besparen, is het tijd om klikken om te bellen te gebruiken. U kunt ook de browserextensie LiveAgent webcontactkaarten downloaden voor snellere communicatie en meer inzichten. De browserextensie is gratis en kan worden gedownload via de Google Chrome Web Store of de add-onlijst van Mozzila Firefox. Als u toch bezig bent, probeer LiveAgent dan eens. We bieden een gratis, proefperiode van 30 dagen met alles inbegrepen en er is geen kredietkaart vereist om aan de slag te gaan.
Ontdek vandaag nog hoe effectief u en uw team kunnen zijn.