Heeft u ooit een klant gehad die gefrustreerd was omdat uw vertegenwoordiger niet op de hoogte was van het vorige gesprek?
Dit gebeurt vaker dan u denkt.
LiveAgent is een softwareoplossing voor klantenservice voor elk bedrijf dat zijn dagelijkse klantenondersteuningsactiviteiten wil verbeteren. Het helpt u dus om klantenvragen van meerdere kanalen op een tijdbesparende manier te verwerken. Het is eigenlijk alles onder één dak. Alle informatie die u nodig hebt, staat in het ticket/chatgesprek.
Wat is chatgeschiedenis?
Chatgeschiedenis is één van de vele functies van LiveAgent. Het kan een chatlogboek of gespreksgeschiedenis van eerdere communicatie met klanten worden genoemd.
Het spreekt voor zich en het kan in verschillende scenario’s uitermate nuttig zijn. U kunt het gebruiken om te controleren; bij eerdere vragen van klanten, controleer op gegevens en informatie, zoek naar eerdere oplossingen voor een probleem. De limiet ligt alleen in uw creativiteit.
Hoe kan de chatgeschiedenis uw klantenservice verbeteren?
We zijn er waarschijnlijk allemaal geweest. Het vorige probleem uitleggen aan de nieuwe klantenvertegenwoordiger. Weet u nog hoe frustrerend het was? De klantentevredenheid neemt af naarmate uw klant langer de tijd heeft om het probleem uit te leggen. Over het algemeen zorgt dit voor behoorlijk stressvolle en onnodige verhitte chatgesprekken. Om dit te voorkomen, heeft LiveAgent een functie voor klantengesprekgeschiedenis gemaakt waarmee u gemakkelijk chats kunt doorzoeken.
Wat kunt u zien in de chatgeschiedenis?
- Naam van de bezoeker
- Naam van de vertegenwoordiger
- Land van de bezoeker
- Datum
- Tijd
- Afdeling
- Tags
Reallife voorbeeld:
Stel dat Wendy een live chatvertegenwoordiger wil vragen naar een probleem dat ze een maand geleden heeft ondervonden. Het was opgelost, maar het gebeurde opnieuw. De live chatvertegenwoordiger kan snel het vorige chatgesprek bekijken. Kijk daarom wat de oplossing was en waarom deze niet permanent was. Met deze informatie tot zijn beschikking kan de vertegenwoordiger een andere aanpak voorstellen. Of leg daarentegen uit wat er anders moet gebeuren. Daarom zal dit probleem zich in de toekomst niet meer voordoen.
Voordelen:
- Snelle oplossing van tickets
- Verbeterde klantentevredenheid
- Bettere klantenervaring
- Vlotte klantenservice workflow
Ready to provide efficient customer service?
Try our 14-day free trial and try out all the features in LiveAgent, including Chat history. Do not waste your time. Have better customer interactions right away.
Bonusfuncties die u helpen de klantenervaring te verbeteren:
Huidige URL van een chatklant
Ontdek snel welke website de klant onderzoekt. Met deze functie bent u klaar om de juiste informatie te verstrekken en voorkomt u onnodige klantenfrustraties.
Interne chat
Interne chat is een chat voor uw vertegenwoordigers binnen LiveAgent. Maar hoe verhoudt dit zich tot klantenervaring? Welnu, de interne chat is gemaakt om de dagelijkse taken van uw vertegenwoordigers te verbeteren. Als ze contact moeten opnemen met een andere vertegenwoordiger, kunnen ze dat eenvoudig doen via LiveAgent zonder van interface te veranderen. Hierdoor kan de vertegenwoordiger sneller de benodigde hulp bieden. Hoe meer u de workflows van uw klantenvertegenwoordigers verbetert, hoe beter uw service kan zijn.
Realtime typeweergave
Met deze functie kunt u voorbeeld bekijken wat de klant in realtime schrijft. Als gevolg hiervan kunt u in de tussentijd proberen het probleem van de klant te begrijpen of naar de benodigde informatie zoeken.
Als u meer wilt weten, lees dan LiveAgent – Functies.
Kennisbankbronnen
Houd de prestaties van uw helpdesk in de gaten met LiveAgent's tijdsregistratie! Volg automatisch de tijd die elke agent aan klantenondersteuning besteedt en krijg diepgaand inzicht. Probeer het gratis en ontdek hoe deze krachtige functie uw klantenservice kan verbeteren. Geen verplichtingen, start nu uw gratis 14-daagse proefversie!
Ontdek het Chats-overzicht van LiveAgent, een krachtige tool om inzicht te krijgen in uw websitebezoekers. Bekijk hun locatie, de URL's die ze bezoeken en neem proactief contact op om uw klantenservice te optimaliseren. Probeer het nu gratis en verbeter uw klantbeleving met gedetailleerde bezoekersinformatie!