Wat zijn belknoppen?
Een belknop is een click-to-call-knop waarmee websitebezoekers uw bedrijf kunnen bellen. Wanneer ze op de belknop klikken, voert hun computer of telefoon automatisch de oproep uit.
Waarom zijn belknoppen belangrijk?
Het toevoegen van belknoppen aan uw website is een uitstekende tactiek om inspanning van de klant. In plaats van uw telefoonnummer op te schrijven of handmatig in te voeren, kunnen uw klanten gewoon klikken en bellen. Maar waarom is het zo belangrijk? Welnu, het verminderen van de inspanningen van klanten is een trefzekere manier om de klantentevredenheid te verhogen a>, hun ervaring met uw bedrijf verbeteren en een goede relatie opbouwen die kan leiden tot meer verkopen en terugkerende klanten. Bovendien kunnen positieve klantenervaringen leiden tot positieve mond-tot-mondreclame, waardoor u nog meer nieuwe klanten krijgt.
Welke soorten belknoppen biedt LiveAgent aan?
De callcenter-toepassingssoftware van LiveAgent biedt u twee opties. U kunt kiezen uit een galerij met vooraf gemaakte belknoppen, of u kunt een aangepaste knop maken met een afbeelding of uw eigen HTML-code.
De vooraf gemaakte belknoppen hebben verschillende uitlijningsopties, waaronder zij-, hoek- of inline. Nadat u een knop hebt geselecteerd, kunt u de achtergrondkleur, tekst, Z-index, animatie en positionering aanpassen. Met LiveAgent kunt u ook elke knop bekijken en testen voordat u deze op uw website implementeert.
Hoe werkt de belknop?
Met de belknop kunt u het volgende tot stand brengen:
- PC naar PC oproepen
- GSM naar PC oproepen
Ongeacht of de klant op de belknop op zijn computer of mobiele telefoon klikt, de computer start een in-browser oproep. Uw ondersteuningsmedewerkers kunnen de oproep rechtstreeks beantwoorden vanuit hun LiveAgent callcentersoftware.
Houd er rekening mee dat voordat de oproep wordt uitgevoerd, het apparaat dat u gebruikt mogelijk toestemming vraagt om uw microfoon te gebruiken.
Oproepknoppen maken en implementeren
- Log in bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram).
- Klik op Oproep.
- Klik op Knoppen.
- Klik op de oranje knop Maken.
6. Blader door de galerij en selecteer de knop van uw keuze door erop te klikken.
7. Geef uw knop een naam.
8. Selecteer de afdeling waarnaar u de met deze knop gedane oproepen wilt routeren.
9. Vink het vakje Oproepen opnemen aan als u alle oproepen met deze knop wilt opnemen.
10. Selecteer de taal waarin u de belknop wilt weergeven.
11. Schakel het selectievakje Actief in.
12. Klik in het linkerpaneel Instellingen op Knop en pas de animatie, kleuren, positionering, tekst, mobiel uiterlijk en zweefweergave naar wens aan.
13. Navigeer opnieuw naar het instellingenpaneel aan de linkerkant, klik op het oproepvenster en pas het naar wens aan. Vergeet niet op Opslaan te klikken.
14.Klik op Integratie en kopieer het codefragment.
15. Plaats de code vóór de </body> tag van uw websitecode, of vraag uw webbeheerder dit voor u te doen.
Let op: zodra u de code op uw website heeft, kunt u het ontwerp van de belknop en de werking van de belknop wijzigen zonder de code op uw pagina aan te passen.
Aangepaste belknoppen maken
Als u een aangepaste belknop wilt maken, moet u een aangepaste afbeelding uploaden of de bestaande HTML-code wijzigen.
- Log in bij LiveAgent.
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram).
- Klik op Oproep.
- Klik op Knoppen.
- Klik op de oranje knop Maken.
- Klik op Aangepast
- Selecteer “uit afbeelding” of “door uw eigen HTML-code te schrijven”.
- Als u ervoor kiest om uw eigen HTML-code te schrijven, klikt u op Knop in het instellingenpaneel aan de linkerkant.
- Wijzig de HTML en CSS
10. Bekijk een voorbeeld van de knop en test deze. Als u tevreden bent, klikt u op Opslaan.
11. Klik op Integratie en kopieer het codefragment.
12. Plaats de code vóór de </body> tag van uw websitecode, of vraag uw webbeheerder dit voor u te doen.
Voordelen van belknoppen
Het plaatsen van een belknop op uw website kan zowel voor u als voor uw klanten zeer voordelig zijn.
Minder moeite voor de klant en meer gemak
Het hebben van een geïntegreerde belknop op uw site zorgt ervoor dat uw klanten uw website niet hoeven af te spitten of uw telefoonnummer op Google hoeven op te zoeken. Het lijkt misschien alsof het opzoeken van een telefoonnummer geen probleem is. Als u echter haast heeft en contact moet opnemen met een bedrijf, wilt u dan tijd verspillen aan het zoeken naar hun contactgegevens? Als het direct beschikbaar was op hun site en je eenvoudig op een knop zou kunnen klikken om te bellen, zou je dan niet dankbaar zijn voor hoe probleemloos en handig het is? Ik weet dat ik er een hekel aan heb als ik op mijn mobiele telefoon op een zakelijke website blader en er geen geïntegreerde belknop is.
Ready to improve customer satisfaction?
Try placing a call button on your site for free!
Verbeterde klantenervaring
Door een belknop te maken, bewijst u uw klanten een klein plezier en laat u zien dat uw hun tijd waardeert. Dit zal niet alleen hun perceptie van uw bedrijf verbeteren, maar het zal ook hun klantervaring verbeteren. Zoals u al weet, zijn tevreden klanten de hoeksteen van elk bedrijf. In wezen zijn ze wat bedrijven overeind houdt. Een tevreden klant zal waarschijnlijk herhaalaankopen doen, meer uitgeven en trouw blijven aan uw merk .
Mogelijkheid van belangenbehartiging
Tevreden klanten delen hun positieve ervaringen ook graag met anderen. Door een probleemloze ervaring te creëren, kunt u er zeker van zijn dat als uw bedrijf in toekomstige gesprekken met vrienden, collega’s of familie naar voren komt, zij hun positieve ervaring zullen onthouden en uw bedrijf zullen aanbevelen. Dit soort merkadvocatuur is van onschatbare waarde, aangezien de meeste consumenten vooral vertrouwen op aanbevelingen van vrienden. Deze positieve aanbevelingen leiden tot meer nieuwe en terugkerende klanten, wat resulteert in meer verkopen en inkomsten. Zolang u uw klanten tevreden houdt, kunt u deze cirkel blijven herhalen en genieten van meer klantenbetrokkenheid en omzetgroei.
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze kennisbank, woordenlijst, academieartikelen, video’s of blogberichten voor meer informatie over belknoppen of gerelateerde onderwerpen.
- Installatie oproepknop
- Het LiveAgent-callcenter gebruiken met softphone-clients en -apps
- Hoe een oproep starten vanuit LiveAgent
- Ondersteunde VoIP-providers
- Onbeperkte gespreksopnames
Klaar om een belknop op uw site te plaatsen?
Ontdek hoe eenvoudig het is om probleemloze ondersteuning te bieden met LiveAgent. Start vandaag nog uw gratis proefperiode van 14 dagen. Er is geen kredietkaart nodig.
Ready to provide real-time assistance to your customers?
LiveAgent's Call Button feature is your solution! Add a call button to your website, allowing customers to reach you instantly.
Frequently Asked Questions
Wat zijn belknoppen?
Een belknop is een click-to-call-knop waarmee websitebezoekers uw bedrijf kunnen bellen. Wanneer ze op de belknop klikken, belt hun computer of telefoon automatisch uw nummer.
Welke soorten belknoppen biedt LiveAgent aan?
LiveAgent geeft u twee opties. U kunt kiezen uit een galerij met vooraf gemaakte belknoppen, of u kunt een aangepaste knop maken met een afbeelding of uw eigen HTML-code.
Hoe werkt de belknop?
Met de belknop kunt u het volgende tot stand brengen: Oproepen van pc naar pcOproepen van mobiel naar pc Ongeacht of de klant op de belknop op zijn computer of mobiele telefoon klikt, de computer start een oproep in de browser. Uw ondersteuningsmedewerkers kunnen de oproep rechtstreeks binnen LiveAgent beantwoorden.
Hoe voegt u een live chatknop toe aan uw website
Het hebben van een live chatwidget op een bedrijfswebsite is bijna een noodzaak voor bedrijven van elke omvang. Leer hoe u het kunt integreren.