Een prestatierapport is een rapport over de prestaties van een organisatie, groep of individu. Er worden routinematig prestatierapporten opgesteld om verbeterpunten binnen een organisatie of bedrijf te identificeren.
Waarom zou u routinematige prestatierapporten moeten maken?
Prestatierapporten kunnen u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbetering behoeven. Het vinden van ‘achterblijvers’ en gebieden die kunnen worden geoptimaliseerd, is altijd geweldig omdat het de mogelijkheid biedt om:
- Verbeter de prestaties van uw vertegenwoordiger
- Bied extra training aan degenen die het nodig hebben
- Verbeter de klantentevredenheid, ervaring en verkoop
- Wijs middelen opnieuw toe
- Versterk de ondersteuningskanalen
- Vind meer kosteneffectieve manieren om problemen op te lossen
Daarnaast kunnen prestatierapporten ook delen van uw bedrijf laten zien die floreren. Dit is belangrijk omdat:
- U hoeft niet uw hele bedrijfs- / ondersteuningsstrategie te herzien
- U kunt overpresteerders belonen
- Ondermaats presteren zullen kunnen leren van overpresteerders
Wat doet de functie LiveAgent-prestatierapport?
Prestatierapporten laten de prestaties van uw ondersteuningsvertegenwoordigers zien. Elk prestatierapport bevat het totale aantal geopende chats, opgeloste tickets, oproepen en meer (zie hieronder). Prestatierapporten kunnen worden weergegeven als grafieken of diagrammen en worden gesegmenteerd op dag, week, maand, jaar of zelfs een aangepaste datum.
Ontdek wie het productiefst is, wie emails liever beantwoordt dan live chats, en wie in de loop van de tijd consistente resultaten levert.
Weergaveopties voor prestatierapporten
U kunt de resultaten van uw prestatierapport filteren op:
- Tijd
- Afdeling
- Vertegenwoordiger
- Tag
Elk prestatierapport kan ook worden aangepast om aanvullende gegevens te tonen, waaronder:
- Datum
- Antwoorden
- Nieuw antwoord gemiddelde tijd
- Open antwoord gemiddelde tijd
- Oproepen
- Uitgaande oproepen
- Gemiste oproepen
- Belminuten
- Chatberichten
- Chats
- Gemiste chats
- Chat antwoorden gemiddelde tijd
- Chat gemiddelde tijd
- Niet beoordeeld
- Niet beoordeeld %
- Positieve beoordelingen
- Positieve beoordelingen %
- Negatieve beoordelingen
- Negatieve beoordelingen %
- Inkomende berichten
- Inkomende oproepen
- Beëindigde oproepen
- Inkomende chats
- Beëindigde chats
Stand out from your competitors with a strong customer service culture
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a free 30-day trial today!
Kiezen hoe gegevens worden gepresenteerd in prestatierapporten
LiveAgent kan alle bovengenoemde gegevens in meerdere indelingen presenteren, inclusief vlakdiagrammen, lijngrafieken, staafdiagrammen en cirkeldiagrammen. Bovendien kunnen alle gegevens worden geëxporteerd naar CSV-bestanden, waardoor ze gemakkelijker met anderen kunnen worden gedeeld.
Prestatierapporten zoeken in LiveAgent
Prestatierapporten zijn alleen zichtbaar voor beheerders. Als u de rol van beheerder heeft, kunt u prestatierapporten vinden door op Rapporten (cirkelpictogram) in het linkermenu te klikken (rechts tussen Oproepen en Klanten) en prestatierapporten te selecteren in de lijst met rapporten.
Houd er rekening mee dat alle vertegenwoordigers hun persoonlijke statistieken / prestatierapporten kunnen zien wanneer ze inloggen op LiveAgent.
Prestatierapporten gebruiken met API
Gebruik de LiveAgent REST API om aanroepwaarden in prestatierapporten te beheren.
Kennisbankbronnen
Raadpleeg onze kennisbankartikels voor meer informatie over de verschillende soorten rapporten die beschikbaar zijn in ons analysedashboard:
Klaar om meer over uw bedrijf te ontdekken?
Begin vandaag nog met het verbeteren van uw ondersteuningsprestaties, verkoop en klantentevredenheid met onze gratis proefperiode van 30 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Looking for a comprehensive overview of your customer support team's performance?
Identify strengths, address weaknesses, and optimize your support strategy. Take control of your team's performance with LiveAgent's Performance Report feature.
Frequently Asked Questions
Wat zijn prestatierapporten?
Een prestatierapport is een rapport over de prestaties van een organisatie, groep of individu. Er worden routinematig prestatierapporten opgesteld om verbeterpunten binnen een organisatie of bedrijf te identificeren.
Wat doet de functie LiveAgent-prestatierapport?
Prestatierapporten laten de prestaties van uw ondersteuningsagenten zien. Elk prestatierapport bevat het totale aantal geopende chats, opgeloste tickets, oproepen en meer (zie hieronder). Prestatierapporten kunnen worden weergegeven als grafieken of diagrammen en worden gesegmenteerd op dag, week, maand, jaar of zelfs een aangepaste datum.
Waarom zou u routinematige prestatierapporten moeten maken?
Prestatierapporten kunnen u helpen de exacte gebieden van uw bedrijf te bepalen die verbetering behoeven.
Houd de prestaties van uw helpdesk in de gaten met LiveAgent's tijdsregistratie! Volg automatisch de tijd die elke agent aan klantenondersteuning besteedt en krijg diepgaand inzicht. Probeer het gratis en ontdek hoe deze krachtige functie uw klantenservice kan verbeteren. Geen verplichtingen, start nu uw gratis 14-daagse proefversie!
Ontdek de kracht van LiveAgent's afdelingsverslagen om uw klantenservice te optimaliseren. Verkrijg diepgaande inzichten over ticketverdeling, agentprestaties en workflow-efficiëntie. Probeer onze gratis proefversie en zie hoe afdelingsverslagen uw organisatie kunnen transformeren. Start vandaag nog zonder verplichtingen!