Een afdeling vertegenwoordigt een specifieke afdeling van uw organisatie, gesorteerd op product of service, kennisgebied, fysieke locatie of Verantwoordelijkheid.
Distribueer Tickets en wijs ondersteuning toe Vertegenwoordigers in afdelingen. Definieer filters en draag regels over zodat uw tickets altijd in de juiste handen terechtkomen. Specificeer verschillende handtekeningen, telefoon- en chatregels voor verschillende afdelingen. Zie direct hoeveel nieuwe, openstaande en opgeloste tickets er in uw afdelingen zijn.
Voorbeeld
U kunt een afdeling met de naam “Verkoop” maken en er toewijzen geschikte Tickets aan.
Elke afdeling heeft zijn eigen ondersteuningsproces waarvoor u agenten kunt opgeven, e-mailadressen voor ondersteuning kunt configureren, ondersteuningstickets kunt volgen, workflowregels kunt instellen, kunt definiëren Service-Level Agreements en kantooruren.
Met afdelingen kunt u:
- Beperk de toegang tot tickets voor agenten die tot dezelfde afdeling behoren als het ticket.
- Pas uw email communicatiesjablonen aan per afdeling
- Configureer de beschikbaarheid van chat, telefoon en berichtendiensten per afdeling
Een eenmanszaak beheren?
U hoeft geen afdelingen te gebruiken als u een eenmanszaak of een hele kleine organisatie heeft. In dat geval worden alle tickets door iedereen verdeeld en afgehandeld, ongeacht het type.
Voordelen van afdelingen:
- Distributeer werk, autoriteit en verantwoordelijkheid
- Groep teams van specialisten samen
- Verhoog effectiviteit en kwaliteit van ticketafhandeling
- Verminder de responstijd en oplostijd van tickets
Voorbeelden van gebruik:
- Functie – Human Resources, IT, Accounting
- Product of Dienst – stadsfietsen, racefietsen of Bikes-Shop.com, Flowers-Shop.com
- Klanten – Wederverkopers, Affiliates, VIP
- Geographic – US, Europe, Asia
Afdelingsverslag
LiveAgent biedt een rapport van beantwoorde tickets, chats, oproepen, ranglijsten en meer (zie alle opties hieronder) uit een specifiek tijdsbestek. Individuele vermeldingen kunnen worden gesorteerd op tijdbereik, afdeling, kanaal en agent. Afdelingsverslag kan worden geëxporteerd naar een CSV-bestand.
Weergaveopties voor afdelingsverslagen (kolommen):
- Tag
- Antwoord
- Nieuw antwoord gem. tijd
- Open antwoord gem. tijd
- Oproepen
- Gemiste oproepen
- Belminuten
- Chatberichten
- Chats
- Gemiste chats
- Chat ophaaltijd gemiddeld.
- Chat gem. tijd
- Niet gerangschikt
- Niet gerangschikt %
- Beloningen
- Beloningen %
- Berispingen
- Berispingen %
- Inkomende berichten
- Inkomende oproepen
- Afgewerkte oproepen
- Inkomende chats
- Afgewerkte chats
- Gecreëerde tickets
- Opgeloste tickets
Een afdelingsverslag kan uw gegevens in dit soort diagrammen weergeven:
Gebruik afdelingsverslagen met API
Discover which agents need more training
Generate time reports to see which tickets took the longest to answer, and who was working on them. Try it today. No credit card required.
Kennisbankbronnen
Houd de prestaties van uw helpdesk in de gaten met LiveAgent's tijdsregistratie! Volg automatisch de tijd die elke agent aan klantenondersteuning besteedt en krijg diepgaand inzicht. Probeer het gratis en ontdek hoe deze krachtige functie uw klantenservice kan verbeteren. Geen verplichtingen, start nu uw gratis 14-daagse proefversie!
Ontdek de voordelen van klantenservicerapporten en verbeter klantinteracties en prestaties. Leer hoe gedetailleerde rapportage kan helpen bij het optimaliseren van werklast, het verkrijgen van klantinzichten en het aanpassen van workflows. Bezoek nu en ontdek hoe uw bedrijf kan profiteren van beter geïnformeerde beslissingen!
Ontdek hoe helpdeskmedewerkers essentieel zijn voor klantenondersteuning bij LiveAgent. Leer wat hun rol inhoudt, welke vaardigheden nodig zijn en hoe je ze aan je helpdesk kunt toevoegen om de workflow te verbeteren. Probeer onze gratis proefversie en verhoog je productiviteit met meer vertegenwoordigers.