Wat is een klantenportaal?
Het klantenportaal is een manier voor uw bedrijf om 24/7 te functioneren. Om de beste klantenondersteuning te bieden, moet u de beste informatie aan alle klanten geven. Maar hoe kunt u dat doen wanneer uw klantenondersteuning niet beschikbaar is? Nou, het hebben van een LiveAgent klantenportaal kan u helpen door de benodigde inhoud te verstrekken.
Op deze manier kunnen uw klanten de antwoorden op hun vragen of belangrijke handleidingen vinden. Hierdoor bent u non-stop operationeel en verliest u geen klanten. Het hebben van een kennisbank kan uw klanten helpen.
Maar u kunt ook eenvoudig een andere kennisbank maken voor uw werknemers. Bijvoorbeeld; het kan helpen bij het inwerken door informatie te verstrekken aan nieuwe werknemers. Of eenvoudigweg de kennis van vertegenwoordigers vergroten; als een vertegenwoordiger een nieuwe truc of tip vindt, kan dit gedeeld worden op een intern forum.
Om de efficiëntie en effectiviteit van uw klantenondersteuning en interne kennisuitwisseling te verbeteren, is investeren in de beste kennisbankplatforms cruciaal. Uitgebreid onderzoek en vergelijking van verschillende platforms kan u helpen bij het kiezen van de juiste die perfect aansluit bij uw zakelijke behoeften.
Hoe werkt het klantenportaal in LiveAgent?
Het klantenportaal is gebouwd in LiveAgent. Het is vrij eenvoudig te gebruiken. Als het de eerste keer is dat u LiveAgent gebruikt, maak dan gewoon een gratis account aan of probeer een gratis proefversie. Nadat u uw account heeft aangemaakt, volgt u de handleiding “Aan de slag” en voltooit u deze. Dit helpt u om snel vertrouwd te raken met de klantenondersteuningsportaalsoftware.
Daarna kunt u gewoon op Kennisbank klikken en beginnen met het aanmaken. Of het nu gaat om een categorie, artikel, forum of een suggestie. LiveAgent biedt ook een plusknop aan in de rechterbovenhoek. Van daaruit kunt u eenvoudig Kennisbankartikelen en meer maken. De plusknop bevindt zich altijd in de rechterbovenhoek. U kunt bijvoorbeeld een artikel maken vanaf uw Dashboard.
Nadat u uw selfservice-inhoud heeft gemaakt, kunt u een zoekwidget en feedbackknoppen toevoegen. Hierdoor kunnen uw klanten, als uw klantenvertegenwoordigers niet beschikbaar zijn, op de knoppen klikken en zoeken naar de benodigde informatie of feedback geven.
Hoe stel je een klantenportaal in LiveAgent in.
Kosten van klantenportaal in Live Agent:
LiveAgent biedt enkele alternatieven voor abonnementen. Omdat elk bedrijf andere behoeften heeft, heeft LiveAgent 3 soorten abonnementen gemaakt. Er is een Small, Medium en Large. Het algemene verschil zit in de lijst met ingeschakelde functies. Als u er meer over wilt weten, lees dan Prijzen.
Gelieve me toe te staan om u wat tijd te besparen met betrekking tot het klantenondersteuningsportaal. Er zijn geen extra kosten voor het klantenportaal, klantenforum en kennisbank. Daarentegen, als uw bedrijf geïnteresseerd is in meerdere kennisbanken, zult u €19 per maand betalen.
U vraagt u misschien af waarom zou ik meerdere kennisbanken nodig hebben?
Nou, hier is een voorbeeld; u zou een andere Kennisbank willen hebben voor elk merk. Maar als u niet geïnteresseerd bent in meer, krijgt u er gewoon één. Als u ooit geïnteresseerd zou zijn in meerdere, zou u eerst een plugin in LiveAgent moeten activeren. Dan maakt u er eenvoudig één aan. Tenzij u dat doet, zult u niet worden belast.
Er is nog een andere optie die we nog niet hebben genoemd. We begrijpen dat abonneren op iets waar u niet bekend mee bent vaak een risico kan zijn. Daarom biedt LiveAgent een gratis proefperiode van 30 dagen aan voor elke abonnementsvorm of een gratis account.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Waarom zou uw bedrijf overwegen om een klantenportaal aan te schaffen?
· 24/7 klantenondersteuning
Niet elke Helpdesk kan zeggen dat ze 24/7 klantenondersteuning bieden. Het hebben van grondige kennisbankartikelen kan essentiële informatie verschaffen waar klanten naar op zoek zijn. Zelfs als het buiten de openingstijden van uw bedrijf is.
· Vermindert uw klantenvragen
Klantenvertegenwoordigers hebben meestal te maken met soortgelijke vragen elke dag. Met het klantenportaal kunnen zij de meest gestelde vragen/problemen verminderen.
· Klantenbehoud
Als de klanten de benodigde informatie snel kunnen vinden, is er een grotere kans dat ze terugkomen. Maar meestal geldt: hoe soepeler het proces verloopt, hoe groter de kans dat de klant terugkomt. De belangrijke factor is niet alleen hoe snel ze de informatie kunnen bereiken, maar ook hoe waardevol deze is.
· Verhoogt het verkeer op de website
Goede Kennisbankartikelen kunnen veel aandacht trekken. Als veel mensen uw artikelen waardevol vinden, zullen ze dit delen met anderen. Dit betekent dat u meer verkeer naar de website kunt krijgen, wat weer resulteert in meer potentiële klanten. Bovendien versterkt u de autoriteit van uw website.
Overzicht van het klantenportaal
Klantenportaal:
We hebben het over het algemeen gehad over het klantenportaal, maar hier zijn nog wat extra functies die het LiveAgent klantenportaal biedt. Het klantenportaal stelt u en uw vertegenwoordigers in staat om de ticketgeschiedenis van een klant te bekijken. De klant kan gewoon inloggen en de volledige ticketgeschiedenis in het portaal bekijken. De vertegenwoordiger kan de ticketgeschiedenis zien in LiveAgent. Het klantenportaal bevat ook kennisbankartikelen, forums, suggestieborden en meer.
Kennisbank:
In de Kennisbank kan uw bedrijf een eindeloos aantal op informatie gebaseerde artikelen maken. Een geweldig aspect is dat u eenvoudig een Kennisbank-artikel als ticket aan de vertegenwoordiger kunt toewijzen. De inhoud kan zowel voor interne als externe doeleinden worden gemaakt. U kunt dus op informatie gebaseerde artikelen maken voor zowel uw werknemers als klanten. De inhoud verschilt van bedrijf tot bedrijf.
Intern gemaakte Kennisbankartikelen kunnen u helpen bij het onboardingsproces / training. Het hebben van gestructureerde artikelen met bijlagen kan dit proces soepel en georganiseerd laten verlopen. De intern gebruikte artikelen kunnen ook een manier zijn voor uw medewerkers om te allen tijde accurate informatie aan uw klanten te verstrekken. Het kan dus fungeren als een soort kennisdatabase voor uw bedrijf. Bijvoorbeeld, u kunt bedrijfsnieuws, updates of algemene kennis schrijven.
Aan de andere kant richten externe/publieke kennisbankartikelen zich op klanten om de informatie te vinden die ze zoeken. Tegenwoordig wil de klant de informatie meteen hebben. Als de klant het niet kan vinden, is er een grote kans dat hij/zij contact opneemt met de klantenondersteuning of erger nog, naar de concurrent gaat. Het schrijven van diepgaande georganiseerde artikelen kan deze situaties voorkomen.
Hier zijn een paar ideeën voor externe/openbare artikelen:
- Gidsen
- Informatie over producten/diensten
- VEELGESTELDE VRAGEN
- Visuele stapsgewijze -schermopnames of video’s
Meer informatie over de kennisbank van LiveAgent.
Try out Knowledge Base for FREE
Handle all customer inquiries outside the business hours. Start your self-service with a 30-day free trial right away!
Meervoudige kennisbank:
Het hebben van niet georganiseerde kennisbankartikelen kan frustrerend zijn. Daarom kan de meervoudige kennisbank dit probleem voorkomen.
Zoals we eerder hebben vermeld, kunt u zoveel kennisbanken maken als uw bedrijf wenst. Dit geldt meestal voor bedrijven die meerdere merken hebben of voor iemand die de inhoud wil differentiëren. Als u echter alleen uw inhoud wilt categoriseren, kunt u dat gewoon doen met slechts één kennisbank die bij elk abonnement wordt geleverd. Maar als u inhoud wilt maken voor meerdere merken, is het een voordeel om dit te activeren. In LiveAgent gaat u eenvoudigweg naar Plugins en activeert u deze. Daarna kunt u er zoveel maken als u wilt.
Meer informatie over de meervoudige kennisbank van LiveAgent.
WYSIWYG-editor voor artikelen:
Het creëren van een artikel vereiste vroeger veel meer dan alleen goede schrijfvaardigheden en de juiste kennis. Tegenwoordig kan het maken van een artikel niet eenvoudiger zijn. Met behulp van deze editor kunt u de inhoud visueel weergeven voordat u deze publiceert. Kennisbankartikelen of forums in LiveAgent zijn zo eenvoudig te maken met de WYSIWYG (What You See Is What You Get) -editor. Het is een gebruiksvriendelijke editor. Hierdoor kan zelfs een onervaren persoon eenvoudig een artikel maken.
Meer informatie over de WYSIWYG-editor voor artikelen van LiveAgent.
Bijlagen in artikelen:
LiveAgent biedt een functie waarmee u bestanden kunt toevoegen aan uw kennisbankartikelen. Dus, als u een intern of een openbaar kennisbankartikel wilt maken, kunt u dat doen met de WYSIWYG-editor en tegelijkertijd een bestand toevoegen.
Meer weten over bijlagen in artikelen in LiveAgent.
Forum:
Nog een geweldige functie in het klantenportaal is de mogelijkheid om een forum te maken. Het creëren van het forum kan u helpen om een gemeenschap te creëren. Deze functie maakt het mogelijk voor een klant om bijvoorbeeld een vraag te plaatsen.
Dus, wat gebeurt er daarna? Andere klanten kunnen antwoorden. Daarom zijn ze effectief in staat om elkaar te helpen. Aan de andere kant ontvangt de klantenondersteuningsmedewerker ook een ticket, waar hij/zij met de klanten kan communiceren.
Op deze manier kunt u samenwerking verbeteren, communicatie verbeteren en in contact komen met de klanten. Deze factoren helpen allemaal bij het creëren van een trouwe community voor uw merk.
Meer informatie over het forum van LiveAgent.
Feedback & suggesties:
Feedback biedt veel voordelen voor uw bedrijf. Het is belangrijk om te begrijpen dat het onvermijdelijk is om feedback te ontvangen. Het bieden van de gelegenheid om feedback te geven, kan uw klanten laten zien dat u actief luistert.
Met andere woorden, u wilt hun meningen kennen omdat u ze waardeert. Het leren kennen van uw klanten is een belangrijk aspect van het bedrijfsleven. Deze functie kan u uw sterke en zwakke punten laten zien vanuit het perspectief van de klant. Het bewust zijn van uw zwakke punten stelt u in staat om te verbeteren waar u tekortschiet. Aan de andere kant kan het dienen als motivatie voor uw klantendienst. De lijst is eindeloos.
Het maken van het Feedbackforum in LiveAgent is vrij eenvoudig. De klanten hoeven zich alleen maar aan te melden. Voor hen om dat te doen, kunt u een aanpasbare Feedbackknop kiezen of uw HTML knop maken en deze indienen in LiveAgent. De klant kan dan een Feedback of Suggestie creëren. Nadat er één is aangemaakt, ontvangt de klantenvertegenwoordiger een ticket, waar hij/zij direct op kan reageren.
Een ander voordeel is dat het andere klanten toestaat om te stemmen/leuk te vinden. Daarom, als u wilt weten waar de meerderheid van uw klanten het wel of niet mee eens is, kunt u dit gemakkelijk achterhalen met deze functie.
Meer informatie over LiveAgent Feedback & Suggesties.
Zoekwidgets:
Bent u ooit gefrustreerd geweest omdat u niet kon vinden waar u naar op zoek was op de website? De zoekwidget in LiveAgent helpt uw klanten snel de relevante informatie te vinden. Stel u voor dat u geweldige kennisbankartikelen hebt, om er vervolgens achter te komen dat uw klanten ze niet kunnen vinden.
Dus hoe werkt het in de echte omgeving? Welnu, nadat u uw zoekwidget heeft gemaakt/aangepast, integreert uw beheerder deze in uw website. Een van de opties tijdens het aanpassen is dat u een categorie kunt kiezen waar u wilt dat de klant de widget ziet. U kunt meerdere widgets maken voor specifieke categorieën.
Nadat u uw widget heeft ingesteld, typt de klant gewoon wat hij/zij zoekt en de meest relevante artikelen verschijnen. Deze widget leidt uw klanten naar de informatie die ze zoeken.
Meer informatie over de zoekwidgets van LiveAgent.
Instellingen van LiveAgent:
Configuratie:
LiveAgent biedt klanten verschillende sjablonen om uit te kiezen voor hun klantenportaal. We bieden Klassiek, Minimalistisch en Montana aan. Op basis van uw bedrijfsvoorkeuren kunt u het ontwerp, de logo’s, de kleuren en meer kiezen! Als u echter uw HTML-header en footer wilt hebben, kunt u dit eenvoudig doen door ze in te dienen in de instellingen van het klantenportaal.
Geef ticket in:
Deze instellingsoptie stelt uw klanten in staat om een nieuw ticket in te dienen. Uw bedrijf kan het voorkeursdepartement kiezen om dit soort vragen af te handelen. Bovendien kunt u de contactformuliervelden aanpassen. Bijvoorbeeld; Titel, omschrijving, naam, bevestigingsbericht, en meer.
Begin chat:
In de instellingen voor start chat kunt u gemakkelijk een chatvenster maken en aanpassen. Dit omvat de stijl, locatie en kleuren van de knop. Bovendien kunt u een welkomstbericht schrijven dat verschijnt wanneer uw klant een chat start met uw vertegenwoordiger. Deze automatisering bespaart zowel tijd voor uw vertegenwoordiger als uw klanten. Een interessante functie is het verbergen van berichten. Dit betekent dat als de klant u eerder heeft benaderd via het voor-chatformulier/chatvenster, het welkomstbericht verborgen wordt. Er zijn andere slimme functies zoals deze, zoals het inschakelen van het achterlaten van offline berichten, het verbergen van de start chatknop en meer!
Deze instellingen stellen u in staat om uw klantenportaal aan te passen voor een betere klantenbeleving. Bovendien helpen ze uw vertegenwoordigers bij het beheren van kennisbankartikelen, forums en suggestieborden.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!