Welkomstemailsjablonen zijn essentieel voor klantrelaties. Ze hebben een 50% open rate en genereren 320% meer inkomsten per email. Slechts 57,7% van de bedrijven stuurt ze. Ontdek sjablonen en onderwerpen om de betrokkenheid te verhogen.
Welkomstemails zijn een van de belangrijkste stappen bij het het opbouwen van langdurige relaties met nieuwe klanten of prospects die net hun beslissing in het voordeel van uw bedrijf hebben genomen. De indruk die uw welkomst-/introductiebericht achterlaat, heeft een enorme impact op het succes van uw algehele emailmarketinginspanningen. Onderzoek toont echter aan dat slechts 57,7% van de merken welkomstmails stuurt naar hun nieuw geabonneerde gebruikers.
Een welkomstemail of een introductie email is de eerste die uw abonnees, klanten of klanten ontvangen direct na hun eerste interactie met uw bedrijf. Het kan verschillende doelen dienen, zoals het introduceren van uw merk/product/dienst bij klanten, het aanmoedigen van volgende stappen of het geruststellen van de klant van hun keuze. De kracht van een welkomstmail om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten en meer merkloyaliteit op te bouwen, mag niet worden onderschat. In feite suggereren onderzoeken dat:
74% van de mensen verwacht een welkomstmail te ontvangen onmiddellijk nadat ze zich op uw lijst hebben ingeschreven. | Abonnees die een welkomstmail ontvangen, tonen 33% meer betrokkenheid bij het merk. | De gemiddelde open rate voor welkomstmails is 50%, waardoor ze 86% effectiever zijn dan nieuwsbrieven. |
Welkomst-e-mails genereren 4x meer openingen en 5x meer klikken dan reguliere emailmarketingcampagnes. | Het conversiepercentage voor welkomstmails is 0,94% vergeleken met 0,10% voor een typische email. | Welkomstmails gemiddeld genereren tot 320% meer inkomsten per email dan andere promotionele emails. |
Aangezien alleen de onderwerpregel de bepalende factor is of 47% van de mensen uw email zal lezen of niet, is de juiste onderwerpregel de basis van een goede introductie email. Hier enkele bewezen onderwerpregels voor welkomstmails die u aan uw merk kunt aanpassen en meteen kunt gebruiken:
Een professionele introductie email/welkomstemail aan nieuwe klanten of abonnees kan de volgende belangrijke elementen bevatten:
Bekijk deze welkomstmailsjablonen die u in uw zakelijke communicatie kunt gebruiken.
Ready to put our welcome templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial. No credit card required.
U moet een welkomstmail sturen direct nadat een gebruiker een klantportalaccount heeft aangemaakt. Laat ze niet te lang wachten, want als ze binnen een paar minuten geen bericht ontvangen, kunnen ze denken dat er iets mis is gegaan.
Een welkomstmail moet kort zijn, maar kan ook werken als een bericht dat de gebruikersnavigatie door uw portal vergemakkelijkt. Daarom kunt u een paar (maximaal 3) links opnemen die leiden naar bijvoorbeeld een FAQ-sectie, basishandleidingen of een woordenlijst.
Het verzenden van eenvoudige, geautomatiseerde emails in het jaar 2021 is niet het beste idee. Probeer uw contacten te segmenteren en voeg enkele unieke informatie toe met betrekking tot uw ontvangers. Gebruik personalisatietokens om hun abonnementstype, veelvoorkomende pijnpunten of de datum waarop ze bij uw bedrijf zijn gekomen te vermelden.
Ontdek hoe e-mail doorsturen uw klantenservice kan verbeteren en uw communicatie stroomlijnt. LiveAgent biedt geautomatiseerde e-mail doorstuurmogelijkheden, essentieel voor bedrijven met meerdere e-mailaccounts. Begin vandaag nog met een gratis proefperiode en ervaar moeiteloze klantenondersteuning!
Ontdek het klantenservicecenter: het centrale punt voor effectieve klantencommunicatie via oproepen, e-mails, live chats en faxen. Vergroot klanttevredenheid met automatische oproepverdeling, opname en data-analyse. Start nu een gratis 14-daagse proefperiode met LiveAgent en verbeter uw klantenservice!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.