Automatiseer wachtwoordherstel met emailsjablonen van LiveAgent. Deze sjablonen bevatten een resetlink en verhogen de klanttevredenheid door het aantal helpdeskverzoeken te verminderen. Perfect voor het optimaliseren van uw klantenservice.
In het huidige digitale tijdperk hebben we allemaal talloze accounts op verschillende platforms, portals en werkruimten, enz. In een ideale wereld zouden gebruikers voor elk account verschillende wachtwoorden moeten kiezen om misbruik en hacking te voorkomen. Veel gebruikers hebben echter problemen om toegang te krijgen tot hun accounts omdat ze hun wachtwoord zijn vergeten. Sommige gebruikers vergeten hun wachtwoord, zelfs als ze voor elk account hetzelfde wachtwoord gebruiken.
Daarom is het belangrijk om het proces probleemloos te laten verlopen voor zowel de gebruiker als uw medewerkers van de klantenservice. Dit kan door het proces te automatiseren. Het zal een game-changer zijn voor uw ondersteuningsteam, omdat ze zich kunnen concentreren op complexere taken in plaats van wachtwoorden opnieuw in te stellen.
De beste en meest efficiënte manier om het resetten van wachtwoorden te automatiseren, is door dit per email te doen.
Een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord is een bericht dat wordt verzonden naar een gebruiker die problemen heeft met inloggen op zijn klantenportaalaccount. De email bevat hun emailadres of inloggegevens en een link die hen doorstuurt naar een beveiligde pagina waar ze hun wachtwoord kunnen wijzigen. Een gebruiker die problemen heeft met inloggen kan een email sturen om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen en ervoor kiest om ‘wijzigen’ uw wachtwoord”, of door een systeem dat detecteert dat iemand meerdere keren zonder succes heeft geprobeerd toegang te krijgen tot zijn/haar account.
Meestal is het een korte email waarin de ontvanger wordt geïnformeerd dat iemand heeft verzocht om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen, en beschrijft welke acties hij moet ondernemen om door te gaan met het instellen van een nieuw wachtwoord.
Om veiligheidsredenen moet deze email ook één zin bevatten als een “verificatiebericht“. Het zou de ontvanger ook moeten informeren om de email te negeren als ze niet om het opnieuw instellen van het wachtwoord hebben gevraagd.
Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 1
Resetting your password is easy.
Just press the button below and follow the instructions. We’ll have you up and running in no time.
[buton]
If you did not make this request then please ignore this email.
Use your secret code!
[code]
Click on the button below and enter the secret code above.
[button]
If you did not forget your password, you can ignore this email.
There was a request to change your password!
If you did not make this request then please ignore this email.
Otherwise, please click this link to change your password: [link]
Reset my password [link]
If you did not forget your password, please disregard this email.
Hello [name],
Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].
No changes have been made to your account yet.
You can reset your password by clicking the link below:
If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.
Yours,
The [company] team
You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.
[button]
If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset link is only valid for the next 30 minutes.
Thanks, the [customer portal] team
If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.
If you have any comments or questions don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]
Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.
Someone requested a new password for your [customer portal] account.
[button]
If you didn’t make this request, then you can ignore this email 🙂
Ready to put our password reset email templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try automating password reset emails today with our free 30-day trial. No credit card required.
U moet onmiddellijk een e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord verzenden nadat een klantenportaalgebruiker heeft verzocht om het opnieuw instellen van het wachtwoord. Als een gebruiker te lang moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, denken ze dat er iets mis is gegaan en krijgen ze geen toegang tot het klantenportaal.
Een email voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet heel kort en duidelijk zijn. Het mag slechts drie tot vier regels lang zijn. Informeer de gebruiker wat hij moet doen om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen en voeg geen onnodige informatie toe. Gebruik eenvoudige taal. Als een ontvanger een bepaalde actie moet ondernemen, moet hij precies weten wat er van hem wordt verwacht.
Ja, in een bericht voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet altijd iets staan als “Als u geen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd, negeert u dit bericht” of “Als u niet het verzoek heeft gedaan om het wachtwoord opnieuw in te stellen, laat het ons dan onmiddellijk weten via beantwoorden van deze email.” Het is erg belangrijk om deze informatie op te nemen, omdat verzoeken voor het opnieuw instellen van phishing-wachtwoorden kunnen worden gebruikt om de accounts van klanten te hacken, dus ze moeten zich bewust zijn van het risico.
Emailsjablonen voor het terugwinnen van klanten
Ontdek gratis win-back e-mailsjablonen om klanten te heractiveren met unieke kortingen en toegevoegde waarde. Leer hoe u effectieve win-back-e-mails en gepersonaliseerde nieuwsbrieven maakt om klantloyaliteit te verhogen. Probeer LiveAgent nu en behoud uw klanten op een kostenefficiënte manier. Bezoek onze pagina voor meer informatie!
Eerste contact callcentersjablonen
Eerste contact callcenterscripts voor efficiënte probleemoplossing en gegarandeerde klantentevredenheid! Probeer ze vandaag nog.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team